ITIL® Foundation

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Vincenzo D'Urzo
Startdatum en plaats
Logo van Management Explorers
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Management Explorers heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 73 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #2 beste nieuwe opleider.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,6
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Foundation
Gebaseerd op 37 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Ron Vonk
10
ITIL® Foundation

"Met veel plezier deze cursus gevolgd. Met name de prijs kwaliteit sprak me aan. Ook de inhoud van de cursus was uitstekend. Heldere uitleg met praktijkvoorbeelden en we werden goed betrokken bij de materie. Daardoor werd het niet saai of vervelend.
" - 28-11-2018 10:42

"Met veel plezier deze cursus gevolgd. Met name de prijs kwaliteit sprak me aan. Ook de inhoud van de cursus was uitstekend. Heldere uitleg m… alles lezen - 28-11-2018 10:42

Startdata en plaatsen

Gouda
5 sep. 2019 tot 6 sep. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 5 september 2019, 09:30-16:30, Dag 1 Achtergrond, Service Management en kern van ITIL
event 6 september 2019, 09:30-16:30, Dag 2 Praktijk, Examenvoorbereiding en aansluitend examen
Gouda
3 okt. 2019 tot 4 okt. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 3 oktober 2019, 09:30-16:30, Dag 1 Achtergrond, Service Management en kern van ITIL
event 4 oktober 2019, 09:30-16:30, Dag 2 Praktijk, Examenvoorbereiding en aansluitend examen
Gouda
7 nov. 2019 tot 8 nov. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 7 november 2019, 09:30-16:30, Dag 1 Achtergrond, Service Management en kern van ITIL
event 8 november 2019, 09:30-16:30, Dag 2 Praktijk, Examenvoorbereiding en aansluitend examen
Gouda
5 dec. 2019 tot 6 dec. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 5 december 2019, 09:30-16:30, Dag 1 Achtergrond, Service Management en kern van ITIL
event 6 december 2019, 09:30-16:30, Dag 2 Praktijk, Examenvoorbereiding en aansluitend examen
Gouda
9 jan. 2020 tot 10 jan. 2020
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 9 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 1 Achtergrond, Service Management en kern van ITIL
event 10 januari 2020, 09:30-16:30, Dag 2 Praktijk, Examenvoorbereiding en aansluitend examen

Beschrijving

Betaalbare kwaliteitstrainingen met slagingsgarantie (Foundation)

Leer in twee dagen alles over ITIL 4 bij één van de beste opleiders van Nederland! Wij zijn specialist op het gebied van ITIL en Service Management en deze cursus hebben we met veel toewijding ontwikkeld. Al onze kunde en ervaring hebben we erin verwerkt en daarmee bieden we een interactieve en levendige cursus. We gebruiken veel praktijkvoorbeelden om de stof beter te laten landen. Je krijgt opdrachten, we laten je doordenken, beseffen en inleven. Er mag gelachen worden, maar een kritische noot is ook meer dan welkom. Aan het einde van de cursus doe je examen met slagingsgarantie. De kosten van het examen zijn inbegrepen in de prijs van de cursus.

ITIL 4:

ITIL was aan vervanging toe. De l…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Foundation, ITIL Overzicht, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner en PRINCE2.

Betaalbare kwaliteitstrainingen met slagingsgarantie (Foundation)

Leer in twee dagen alles over ITIL 4 bij één van de beste opleiders van Nederland! Wij zijn specialist op het gebied van ITIL en Service Management en deze cursus hebben we met veel toewijding ontwikkeld. Al onze kunde en ervaring hebben we erin verwerkt en daarmee bieden we een interactieve en levendige cursus. We gebruiken veel praktijkvoorbeelden om de stof beter te laten landen. Je krijgt opdrachten, we laten je doordenken, beseffen en inleven. Er mag gelachen worden, maar een kritische noot is ook meer dan welkom. Aan het einde van de cursus doe je examen met slagingsgarantie. De kosten van het examen zijn inbegrepen in de prijs van de cursus.

ITIL 4:

ITIL was aan vervanging toe. De laatste versie werd twaalf jaar geleden (2007) geïntroduceerd en in de tussentijd is er veel veranderd in de IT dienstverlening. We zijn Agile gaan werken, Cloud services zijn de norm geworden en systeembeheerders hebben een heel andere rol gekregen. Data is het nieuwe goud, heeft een prominente plek gekregen en vergt veel aandacht. Sales en marketing zijn een belangrijk onderdeel van IT gaan vormen en ontwikkelaars hebben daar alle aandacht voor. AI (Artificial Intelligence) en machine learning krijgen een steeds dominantere rol en diensten moeten beter op elkaar aansluiten.

ITIL 4 sluit aan op deze behoeften. Het is een heel nieuw model en de makers hebben gekozen voor een rigoureuze verandering. In niets lijkt ITIL 4 op de eerdere versies. Het model met de levenscyclus is losgelaten. Daarvoor in de plaats is een moderne pijplijn gekomen voor het ontwikkelen van diensten. In die pijplijn is ruimte voor andere werkwijzen zoals Agile-Scrum softwareontwikkeling en Continuous Delivery met DevOps.  ITIL 4 Foundation richt zich vooral op dienstverlening en de essentie van Service management. Maar ITIL zou ITIL niet zijn als beproefde processen (practices) ontbreken. Er is dus ook ruimte voor de traditionele processen als bijvoorbeeld Incident Management, Problem Management en Configuration Management. Deze processen hebben een opfrisser gekregen en zijn aangepast aan de eisen van deze tijd.

Er is geen bridge zoals bij eerdere versies van ITIL.

De cursus:

ITIL 4 wordt op 28 Februari 2019 gelanceerd en een week later zullen wij de eerste training verzorgen. Daaraan voorafgaand hebben we al uitgebreid geoefend met een Pilot waar experts uit de industrie aan hebben deelgenomen. Dat maakt deze training vanaf het eerste moment waardevol!

De training is verdeeld over twee dagen. Aan het einde van de tweede dag is aansluitend het examen gepland. Na het behalen van het examen heb je recht op het officiële ITIL 4 Foundation certificaat (uitgegeven door Axelos). We beginnen met het in kaart brengen van je persoonlijke leerdoelen. Wat wil je leren en welke ervaringen heb je, hoe wil je hetgeen je gaat leren, toepassen in je functie. Daarna gaan we over tot het programma. Daarin wordt onder andere de kern van Service Management behandeld, Het Service Value System, met alle bijkomende aspecten, de vier dimensies van Service Management en de pijplijn (de “Service Value Chain”). Bij ieder onderwerp geven we tips en praktijkvoorbeelden. Verder wijzen we op vragen die je kunt verwachten bij het examen.

Het examen:

Het examen maakt deel uit van de cursus en is inbegrepen in de prijs. Aan het einde van de dag doen we een proefexamen en dat behandelen we de volgende cursusdag. Zo krijg je inzicht in de vragen die je op het examen kunt verwachten. De cursus houden we in het Nederlands, maar veel terminologie is Engelstalig. Het examen is vooralsnog alleen in het Engels beschikbaar. Later dit jaar zal er ook een Nederlandse versie van het examen verkrijgbaar zijn.

9,6
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Foundation
Gebaseerd op 37 ervaringen
starstarstarstarstar
Ron Vonk
10
ITIL® Foundation

"Met veel plezier deze cursus gevolgd. Met name de prijs kwaliteit sprak me aan. Ook de inhoud van de cursus was uitstekend. Heldere uitleg met praktijkvoorbeelden en we werden goed betrokken bij de materie. Daardoor werd het niet saai of vervelend.
" - 28-11-2018 10:42

"Met veel plezier deze cursus gevolgd. Met name de prijs kwaliteit sprak me aan. Ook de inhoud van de cursus was uitstekend. Heldere uitleg m… alles lezen - 28-11-2018 10:42

starstarstarstarstar
Greta Steiner
Account Manager
10
ITIL® Foundation

"Via mijn manager werd ik gevraagd itil Foundation te doen. na de eerste drie bladzijden uit het boek was ik erg bang dat dit een vreselijk saaie cursus zou worden. Ik was dan ook blij dat we het boek niet gebruikt hebben en de cursus was helemaal niet saai! In tegendeel, het was leerzaam, interessant en ook nog eens leuk om te volgen. We hebben veel gelachen en dat terwijl de stof erg droog is.
Handig dat ik het examen in Duits kon doen (mijn moedertaal)." - 23-11-2018 14:42

"Via mijn manager werd ik gevraagd itil Foundation te doen. na de eerste drie bladzijden uit het boek was ik erg bang dat dit een vreselijk s… alles lezen - 23-11-2018 14:42

starstarstarstarstar
Massimo Zegay
10
ITIL® Foundation

"Geen opmerkingen, gewoon goed. Goeie training die door mijn voorgangers werd aangeraden. Ik begrijp ITIL nu een stuk beter en kan het daardoor beter toe passen in mijn dagelijks werk." - 21-11-2018 11:03

"Geen opmerkingen, gewoon goed. Goeie training die door mijn voorgangers werd aangeraden. Ik begrijp ITIL nu een stuk beter en kan het daardo… alles lezen - 21-11-2018 11:03

starstarstarstarstar
Hugo Verhulst
10
ITIL® Foundation

"Vincenzo weet een heel serieus en droog onderwerp op een duidelijke en enthousiaste manier over te brengen. ITIL is me vaker uitgelegd, maar nu zie ik de waarde vanuit een bedrijfskundig opzicht wat het ondernemerschap in mij weer aanwakkert. Voor kennisoverdracht wat boeit en blijft hangen, zal ik iedereen Vincenzo aanraden." - 21-11-2018 11:00

"Vincenzo weet een heel serieus en droog onderwerp op een duidelijke en enthousiaste manier over te brengen. ITIL is me vaker uitgelegd, maar… alles lezen - 21-11-2018 11:00

starstarstarstarstar
Paul Ursem
10
ITIL® Foundation

"Een absolute toptrainer die ons blijvend wist te boeien en dit ondanks de soms wat saaie onderwerpen van ITIL. In de praktijk goed toepasbaar. Bedankt voor een leuke en prettige training." - 21-11-2018 10:15

"Een absolute toptrainer die ons blijvend wist te boeien en dit ondanks de soms wat saaie onderwerpen van ITIL. In de praktijk goed toepasbaa… alles lezen - 21-11-2018 10:15

starstarstarstarstar
Jimmy Lenting
10
ITIL® Foundation

"Het is een kunst om zulke saaie stof alsnog interessant te brengen. Dat is de trainer goed gelukt en hiervoor krijgt hij dan ook het cijfer dat hem toekomt. Goeie training." - 21-11-2018 10:14

"Het is een kunst om zulke saaie stof alsnog interessant te brengen. Dat is de trainer goed gelukt en hiervoor krijgt hij dan ook het cijfer … alles lezen - 21-11-2018 10:14

starstarstarstarstar
Wikaash Ramsoebhag
10
ITIL® Foundation

"Goede aanpak qua lastige topics over brengen. Reflecteren aan de praktijk van Coolblue. In de praktijk toepasbaar. De dag was door de vele stof best wel lang, maar de moeite waard." - 21-11-2018 10:10

"Goede aanpak qua lastige topics over brengen. Reflecteren aan de praktijk van Coolblue. In de praktijk toepasbaar. De dag was door de vele s… alles lezen - 21-11-2018 10:10

starstarstarstarstar
Daisy Maarschalk
10
ITIL® Foundation

"Vincenzo brengt ITIL tot leven. Vond het erg leuk om mee te maken en les over te krijgen. Zag er tegen op, maar het is me alles best mee gevallen en goed te doen." - 11-07-2018 14:12

"Vincenzo brengt ITIL tot leven. Vond het erg leuk om mee te maken en les over te krijgen. Zag er tegen op, maar het is me alles best mee gev… alles lezen - 11-07-2018 14:12

starstarstarstarstar
Stef Lauwers
10
ITIL® Foundation

"De passie waarmee Vincenzo voor de groep staat daagt uit tot maximale inzet. De flexibiliteit waarmee hij de stof brengt, zorgt voor een ongedwongen en daardoor ‘stof vasthoudend’ resultaat (good knowledge retention). Bedankt!" - 11-07-2018 14:09

"De passie waarmee Vincenzo voor de groep staat daagt uit tot maximale inzet. De flexibiliteit waarmee hij de stof brengt, zorgt voor een ong… alles lezen - 11-07-2018 14:09

starstarstarstarstar_half
Fenne van Wijk
9
ITIL® Foundation

"Vincenzo is een super positieve man die zelfs itil best interessant kan krijgen. Mijn complimenten voor de geweldige uitleg tijdens de cursus en de drill sessie. Die heeft me goed geholpen bij het examen." - 11-07-2018 14:07

"Vincenzo is een super positieve man die zelfs itil best interessant kan krijgen. Mijn complimenten voor de geweldige uitleg tijdens de cursu… alles lezen - 11-07-2018 14:07

starstarstarstarstar
Marco Kasteleijn
IT Consultant
10
ITIL® Foundation

"Erg enthousiaste trainer die op een leuke manier ITIL overbrengt. Hierdoor heb ik zelf ervaren dat je de informatie gemakkelijker kan onthouden. Goede training om je klaar te maken voor het examen." - 11-07-2018 14:00

"Erg enthousiaste trainer die op een leuke manier ITIL overbrengt. Hierdoor heb ik zelf ervaren dat je de informatie gemakkelijker kan onthou… alles lezen - 11-07-2018 14:00

starstarstarstarstar
Richard Kooij
IT Consultant
10
ITIL® Foundation

"Goede interactie, mooie praktijkvoorbeelden, duidelijk uitleggen van materie en tot slot enthousiast, waardoor itil leuk is om in te verdiepen en te leren. Ga er zeker wat aan hebben in de toekomst." - 11-07-2018 13:54

"Goede interactie, mooie praktijkvoorbeelden, duidelijk uitleggen van materie en tot slot enthousiast, waardoor itil leuk is om in te verdiep… alles lezen - 11-07-2018 13:54

starstarstarstarstar_half
Lauren Schneiders
9
ITIL® Foundation

"De verzorgde trainingen waren inhoudelijk duidelijk & goed verzorgd. Leuk om af en toe wat praktijk voorbeelden mee te krijgen. Zo onthoud je het beter en blijft het beter hangen!" - 11-07-2018 13:51

"De verzorgde trainingen waren inhoudelijk duidelijk & goed verzorgd. Leuk om af en toe wat praktijk voorbeelden mee te krijgen. Zo onthoud j… alles lezen - 11-07-2018 13:51

starstarstarstarstar_half
Roy Hilgervoord
IT Consultant
9
ITIL® Foundation

"Een hele leuke training met hele leuke trainer. Niet alleen maar droge stof, maar heel interactief met veel praktijk voorbeelden gegeven. Het is een goede basis om met ITIL te beginnen." - 11-07-2018 13:35

"Een hele leuke training met hele leuke trainer. Niet alleen maar droge stof, maar heel interactief met veel praktijk voorbeelden gegeven. He… alles lezen - 11-07-2018 13:35

starstarstarstarstar
Saviël Cohen
IT Manager
10
ITIL® Foundation

"ITIL Foundation Training gevolgd bij Vincenzo in Bodegraven. Airco zou handig zijn op erg warme dagen, dit om sufheid tegen te gaan. Eten en drinken was uitstekend. Ook de lunch!" - 15-06-2018 11:55

"ITIL Foundation Training gevolgd bij Vincenzo in Bodegraven. Airco zou handig zijn op erg warme dagen, dit om sufheid tegen te gaan. Eten en… alles lezen - 15-06-2018 11:55

starstarstarstarstar
Floor Meijer
10
ITIL® Foundation

"Super leuk gedaan! Toch wel wat droge stof erg leuk en enthousiast overgebracht met veel praktijkvoorbeelden die het daardoor begrijpelijk maken. Ga zo door en bedankt voor de leuke training." - 13-04-2018 12:12

"Super leuk gedaan! Toch wel wat droge stof erg leuk en enthousiast overgebracht met veel praktijkvoorbeelden die het daardoor begrijpelijk m… alles lezen - 13-04-2018 12:12

starstarstarstarstar
Bidong Tran
10
ITIL® Foundation

"De training en inhoud was erg goed. Vincenzo brengt de stof duidelijk over en komt met waardevolle voorbeelden. Ik heb de training als zeer positief ervaren en ga veel elementen in mijn dagelijkse werk proberen te gebruiken." - 13-04-2018 10:32

"De training en inhoud was erg goed. Vincenzo brengt de stof duidelijk over en komt met waardevolle voorbeelden. Ik heb de training als zeer … alles lezen - 13-04-2018 10:32

starstarstarstarstar
Michael Verhoef
10
ITIL® Foundation

"Super leuk en goed gegeven! Aanrader voor iedereen die meer van ITIL wil weten. Ik heb een goede algemene indruk van de training gehad en hoop er vanuit mijn vakgebied veel aan te hebben." - 13-04-2018 10:12

"Super leuk en goed gegeven! Aanrader voor iedereen die meer van ITIL wil weten. Ik heb een goede algemene indruk van de training gehad en ho… alles lezen - 13-04-2018 10:12

Richard van der Werff
starstarstarstarstar_half
Richard van der Werff
Demand Manager bij European Patent Office
9
ITIL® Foundation

"Goede leuke interactieve cursus met een zeer enthousiaste docent met veel praktijk voorbeelden die de stof ondersteunen. Het Materiaal is goed en de locatie is centraal gelegen in de Randstad." - 10-04-2018 07:06

"Goede leuke interactieve cursus met een zeer enthousiaste docent met veel praktijk voorbeelden die de stof ondersteunen. Het Materiaal is go… alles lezen - 10-04-2018 07:06

starstarstarstarstar
Corne de Bruin
ICT Medewerker
10
ITIL® Foundation

"Zeer goede en vooral leerzame cursus. Door de gevarieerde dosis humor en praktische voorbeelden wellicht de leukste cursus ooit. Goed in de praktijk toe te passen en om verder mee te gaan werken" - 04-12-2017 09:20

"Zeer goede en vooral leerzame cursus. Door de gevarieerde dosis humor en praktische voorbeelden wellicht de leukste cursus ooit. Goed in de … alles lezen - 04-12-2017 09:20

Vincenzo D'Urzo - ITIL Scrum Lean DevOps
Vincenzo D'Urzo
ITIL Scrum Lean DevOps
9,7

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.