Beoordelings- en functioneringsgesprekken
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Inleiding
Om uw medewerkers goed te laten functioneren, is het belangrijk dat u met ze in gesprek blijft. Functionerings- en beoordelingsgesprekken zijn hiervoor een zeer geschikt middel. Ze zorgen bijvoorbeeld voor het bespreekbaar maken van problemen en het eenvoudig vaststellen van doelen. Ook het stimuleren en motiveren van medewerkers speelt een grote rol tijdens deze gesprekken.
Alleen met de juiste kennis over het voeren van dergelijke gesprekken, behaalt u het optimale resultaat. Tijdens deze training leert u het onderscheid tussen een functionerings- en beoordelingsgesprek. Daarnaast krijgt u tips voor een goede voorbereiding en opbouw van het gesprek. Ook komen de verschillende gespr…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Inleiding
Om uw medewerkers goed te laten functioneren, is het belangrijk dat
u met ze in gesprek blijft. Functionerings- en
beoordelingsgesprekken zijn hiervoor een zeer geschikt middel. Ze
zorgen bijvoorbeeld voor het bespreekbaar maken van problemen en
het eenvoudig vaststellen van doelen. Ook het stimuleren en
motiveren van medewerkers speelt een grote rol tijdens deze
gesprekken.
Alleen met de juiste kennis over het voeren van dergelijke
gesprekken, behaalt u het optimale resultaat. Tijdens deze training
leert u het onderscheid tussen een functionerings- en
beoordelingsgesprek. Daarnaast krijgt u tips voor een goede
voorbereiding en opbouw van het gesprek. Ook komen de verschillende
gesprekstechnieken aan bod, zodat u op elke situatie bent
voorbereid.
Voorkom dat functionerings- en beoordelingsgesprekken nutteloze
en plichtmatige gesprekken worden en haal het maximale
resultaat uit deze gesprekken voor u en uw team.
Bestemd voor
Leidinggevenden en HR-medewerkers die functionerings- en
beoordelingsgesprekken voeren.
Onderwijsvorm
Klassikaal
Aantal praktijkbijeenkomsten
1 bijeenkomst ( 2 dagdelen)
Programma
Onderstaande onderwerpen komen aan bod tijdens de training:
- Kenmerken van functionerings- en beoordelingsgesprekken
- Voorbereiding: doelen en verwachtingen
- Opbouw en structuur van gesprekken
- Gesprekstechnieken
- (Dagelijks) beoordelen van gedrag
- Omgaan met lastige situaties en emoties
- Medewerkers aan de praat krijgen
- Motiveren en uitdagen van medewerkers
Resultaten
Na de training:
- weet u hoe functionerings- en beoordelingsgesprek het beste voorbereid kunnen worden
- bent u in staat medewerkers het hele jaar door duidelijke, open en eerlijke feedback te geven
- kunt u door luisteren, samenvatten en doorvragen (LSD-principe) bij medewerkers de ON-redenen (onervaren, onverschillig, onwetend, etc.) van onvoldoende presteren achterhalen
- weet u de gesprekken op een gestructureerde wijze te voeren
- kunt u bij medewerkers hun kernkwaliteiten verder ontwikkelen (Ofman)
- kunt u met de STARR-methodiek medewerkers leermomenten aanreiken
- bent u bewust van de (beoordelings)fouten die voor, tijdens en na de gesprekken gemaakt kunnen worden
- kunt u SMART-doelstellingen formuleren
Certificaat
Na de training krijgt u een certificaat van deelname.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.