SRM

Adres:

Marnixstraat 317
1016TB Amsterdam

8,3
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 1.129 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Niek Muller
Manager Telesales, Marketing & Development
9
NIMA B Digital marketing

"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enthousiast, weet je te motiveren. Humor. Laat je de big picture zien maar gaat ook in detail. Ook de overige specialisten van SRM (finance bijvoorbeeld) zijn top! Er wordt veel geoefend met echte Nima Cases wat jouw zelfvertrouwen stimuleert. Geen saaie boeken (wél als naslagwerk en eventuele verdieping) maar iedere les handouts. En het Do-it weekend is helemaal fantastisch. Ondersteuning vanuit kantoor SRM is ook prima." - 02-03-2019 17:10

"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enth… alles lezen - 02-03-2019 17:10

Beschrijving

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verder…

Lees de volledige beschrijving

529586460 295x166

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verdere ontwikkeling van (online) marketeers en communicatieprofessionals. Hierbij staan de competenties en vaardigheden centraal die de professional aanzienlijk beter laten presteren in hun huidige functie, alsook een volgende stap in hun carrière mogelijk maken. SRM ontwikkelde een leerconcept dat optimaal leerrendement faciliteert door effectieve leersituaties te creëren die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. “Tijdens de eerste bijeenkomst word je als deelnemer direct in de leerstand gezet. Er wordt een 'gap' gecreëerd tussen waar je nu staat, en waar je als marketing- of communicatieprofessional heen wilt groeien”, vertelt John van der Stam, Algemeen directeur bij SRM. Om de zintuigen optimaal te prikkelen, vindt dit alles plaats in een setting die het zintuiglijk leren stimuleert, waarbij wordt verondersteld dat mensen zich veel meer een sfeer en gebeurtenissen herinneren dan teksten of cijfers. “Zo blijft de gepresenteerde content veel beter hangen, is het leerrendement hoger en is de deelnemer gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd”.

Gedurende de opleiding wordt ieder deelonderwerp verzorgd door een topdocent die de theorie dagelijks in de praktijk brengt. “De docent is hierdoor perfect in staat om de deelnemer uit te dagen om het referentiekader te vergroten en de gepresenteerde kennis en inzichten, middels het maken van cases en opdrachten, te vertalen naar praktische vaardigheden in de dagelijkse beroepspraktijk”, zegt Stephan Stegeman, Online marketeer bij SRM. Tussen de bijeenkomsten door wordt de deelnemer ondersteund bij het leren van de theorie via een e-learning tool. Vervolgens brengt hij of zij het geleerde direct in de praktijk met een case of opdracht. De docent geeft in de volgende bijeenkomst altijd feedback op de uitwerking van de deelnemer.

Alles valt op zijn plek

Het hoogtepunt van de opleiding is het afsluitende weekend: de live case. Deelnemers werken in kleine groepjes een weekend lang onder tijdsdruk aan een oplossing voor een probleem waar een aansprekende opdrachtgever mee kampt. “Het oplossen van de live case komt dusdanig dicht bij de dagelijkse realiteit van een deelnemer dat het leren gemakkelijker gaat en de deelnemer beter onthoudt wat hij of zij leert. Contextspecifiek leren, noemt men dat”, licht Van der Stam toe. Aan het eind van het weekend presenteren de groepjes hun oplossing en de opdrachtgever kiest de beste oplossing voor haar probleem. Dit gamification element vergroot de motivatie aanzienlijk en stimuleert resultaatgericht denken bij de deelnemer. Na afloop van het weekend is de deelnemer optimaal klaargestoomd voor het examentraject.

De waardering van de deelnemer voor de aanpak van SRM blijkt uit de Net Promoter Score van 45%. Ter vergelijking: in Nederland ligt de gemiddelde NPS tussen de 5 en 10%. Onderzoek onder oud-deelnemers van SRM en hun werkgevers wijst bovendien uit dat het leerrendement hoog is: deelnemers van SRM presteren dankzij hun opleiding gemiddeld 38% beter in hun functie. Hét bewijs dat een opleiding van SRM de ideale manier is om de volgende stap in je carrière mogelijk te maken.

8,3
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 1.129 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Niek Muller
Manager Telesales, Marketing & Development
9
NIMA B Digital marketing

"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enthousiast, weet je te motiveren. Humor. Laat je de big picture zien maar gaat ook in detail. Ook de overige specialisten van SRM (finance bijvoorbeeld) zijn top! Er wordt veel geoefend met echte Nima Cases wat jouw zelfvertrouwen stimuleert. Geen saaie boeken (wél als naslagwerk en eventuele verdieping) maar iedere les handouts. En het Do-it weekend is helemaal fantastisch. Ondersteuning vanuit kantoor SRM is ook prima." - 02-03-2019 17:10

"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enth… alles lezen - 02-03-2019 17:10

starstarstarstarstar_half
De Reus
Accountmanager
9
NIMA C

"Zeer goede ervaring. Vakinhoudelijk zeer sterke docenten met veel praktijkervaring. Begeleiding zeer goed en nauwkeurig, streng doch rechtvaardig. Wil je meer strategisch nadenken over de marketing van jouw organisatie en in staat zijn een marketingplan te schrijven? Neem dan een opleiding af bij SRM. Zou het van harte aanbevelen. " - 26-02-2019 15:40

"Zeer goede ervaring. Vakinhoudelijk zeer sterke docenten met veel praktijkervaring. Begeleiding zeer goed en nauwkeurig, streng doch rechtva… alles lezen - 26-02-2019 15:40

starstarstarstarstar_half
Ilko Wiersma
9
NIMA C

"De expertise van de verschillende trainers was voortreffelijk. Veel nieuwe inzichten aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk. In combinatie met de scriptie en de kundige begeleiding met uiteindelijk een diploma was de (tijds)investering meer dan waard. " - 26-02-2019 13:39

"De expertise van de verschillende trainers was voortreffelijk. Veel nieuwe inzichten aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk. I… alles lezen - 26-02-2019 13:39

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Online marketeer B

"De opleiding omvat alle aspecten van online marketing met (voor een beginnende marketeer) ruim voldoende diepgang. De docenten zijn deskundig in hun vakgebied en staan open voor vragen en begeleiding. Er is voldoende ruimte in het rooster voor zelfstudie en extra sessies die naar behoefte in te vullen zijn. Alleen is de organisatie soms erg rommelig geweest." - 13-02-2019 00:00

"De opleiding omvat alle aspecten van online marketing met (voor een beginnende marketeer) ruim voldoende diepgang. De docenten zijn deskundi… alles lezen - 13-02-2019 00:00

star_halfstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Anoniem
1
Online marketeer B

"De opleiding is incongruent en komt zijn belofte niet na. De avondlessen zijn theoretisch terwijl beloofd was dat we praktisch aan de slag zouden gaan. De analyse en het plan van aanpak die je maakt voor je examen zijn praktisch, maar maak je in je eentje, na afloop van de theoretische lessen, soms bijna anderhalf jaar later, als de tools intussen zijn veranderd. Bij dit praktische stuk sta je er in je eentje voor en merk je dat je eigenlijk niet zoveel had aan die theoretische lessen. Kortom, je besteed veel tijd aan theorie. Je doet de praktijk alsnog alleen. De begeleiding tijdens het opstellen van de examenstukken is minimaal. De begeleider en de personen die examen afnemen zijn experts in een deelgebied van online marketing en hebben zelf niet de diepte op de breedte die van jou gevraagd wordt. Ik houd van opleidingen en heb er al heel wat gedaan, maar nee, dit is een opleiding die ik werkelijk aan niemand zou aanbevelen. " - 02-02-2019 00:00

"De opleiding is incongruent en komt zijn belofte niet na. De avondlessen zijn theoretisch terwijl beloofd was dat we praktisch aan de slag z… alles lezen - 02-02-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Branding & Positionering

"Het is een goede masterclass met name vanwege de combinatie theorie en praktijkweekend. Guy van Liemt is een topdocent, hij heeft veel kennis en weet je op een positieve manier uit te dagen. Het praktijkweekend is echt het meest waardevol, daar leer je in twee dagen echt hoe het in de praktijk werkt." - 14-01-2019 00:00

"Het is een goede masterclass met name vanwege de combinatie theorie en praktijkweekend. Guy van Liemt is een topdocent, hij heeft veel kenni… alles lezen - 14-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Branding & Positionering

"Interessante inhoud, goede opzet know-iT, do-iT, inspirerende les purpose, experts als docenten, direct toepasbaar in praktijk, goede groepssamenstelling. Lesvorm do-iT avonden leuk om vanuit alle sectoren/!beroepsgroepen hoort wat er speelt, vorm v theorie overbrengen wellicht waf schools" - 12-01-2019 00:00

"Interessante inhoud, goede opzet know-iT, do-iT, inspirerende les purpose, experts als docenten, direct toepasbaar in praktijk, goede groeps… alles lezen - 12-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Het Strategisch Communicatieplan

"De inhoud van de training sluit goed aan bij de praktijk. Je krijgt goede handvaten om zelf met een communicatieplan aan de slag te gaan. Veel feedback, uit de praktijk. Goede balans tussen theorie en zelf aan de slag gaan." - 11-01-2019 00:00

"De inhoud van de training sluit goed aan bij de praktijk. Je krijgt goede handvaten om zelf met een communicatieplan aan de slag te gaan. Ve… alles lezen - 11-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Conceptontwikkeling

"De training was dynamisch, creatief en positief. Hands-on tips maken de training meteen toepasbaar in de praktijk. Toptrainer die niks uit de weg gaat, en overal een positieve draai aan geeft, waardoor je zelf ook een oplossingsgerichte focus krijgt. " - 08-01-2019 00:00

"De training was dynamisch, creatief en positief. Hands-on tips maken de training meteen toepasbaar in de praktijk. Toptrainer die niks uit d… alles lezen - 08-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Heleen Talman
9
Het Strategisch Communicatieplan

"Het is een informatieve training, gegeven door een bevlogen docent. Door de diverse achtergronden van de medecursisten werd de aangeboden lesstof van verschillende kanten belicht. Dit vond ik veel meerwaarde hebben. Nu is het de kunst om de theorie in de praktijk te brengen. " - 07-01-2019 00:00

"Het is een informatieve training, gegeven door een bevlogen docent. Door de diverse achtergronden van de medecursisten werd de aangeboden le… alles lezen - 07-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Markovits-Spaans, Barbara (B.P.E.)
9
Masterclass Branding & Positionering

"De masterclass Branding & Positionering is verdieping op het gebied van Marketing Communicatie. Denken vanuit de doelgroep is niet nieuw, maar elk detail van je product/brand afstemmen zodat het totaal beeld tot in de finesses duidelijk is, dat spreekt mij enorm aan en kan ik dagelijks gebruiken in het contact met mijn opdrachtgevers." - 07-01-2019 00:00

"De masterclass Branding & Positionering is verdieping op het gebied van Marketing Communicatie. Denken vanuit de doelgroep is niet nieuw, ma… alles lezen - 07-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Branding & Positionering

"Omdat je in korte tijd veel dingen op kunt frissen en het praktijkgerichte karakter. Ik zou wel duidelijk aangeven dat een bepaalde voorkennis wordt verwacht. En het zou fijn zijn als er tijdens het theorie gedeelte meer ingegaan wordt op diensten organisaties en niet alleen fmcg. " - 07-01-2019 00:00

"Omdat je in korte tijd veel dingen op kunt frissen en het praktijkgerichte karakter. Ik zou wel duidelijk aangeven dat een bepaalde voorkenn… alles lezen - 07-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Het Strategisch Communicatieplan

"Ik heb de training als een waardevolle aanvulling ervaren voor mijn kennis en cv, omdat het opstellen van een strategisch plan goed onder de loep wordt genomen en je als professional op scherp wordt gezet. Wel was het een heleboel informatie die mogelijk beter tot zijn recht was gekomen met nog een dag extra. Inhoudelijk is het dan beter te onderbouwen. " - 04-01-2019 00:00

"Ik heb de training als een waardevolle aanvulling ervaren voor mijn kennis en cv, omdat het opstellen van een strategisch plan goed onder de… alles lezen - 04-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Verweij, Marieke (M.W.)
8
Het Strategisch Communicatieplan

"Wanneer iemand op zoek is naar een praktische, strategische communicatie cursus zal ik de cursus zeker aanbevelen. ik heb enorm veel baat gehad bij de praktische tips en het stappenplan van Jan." - 04-01-2019 00:00

"Wanneer iemand op zoek is naar een praktische, strategische communicatie cursus zal ik de cursus zeker aanbevelen. ik heb enorm veel baat ge… alles lezen - 04-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Het Strategisch Communicatieplan

"Het was een leuke en praktische cursus. Veel geleerd van een docent met veel praktijkkennis. Ook was het handig dat je de cursus kon gebruiken voor een casus op het werk," - 28-12-2018 00:00

"Het was een leuke en praktische cursus. Veel geleerd van een docent met veel praktijkkennis. Ook was het handig dat je de cursus kon gebruik… alles lezen - 28-12-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Conceptontwikkeling

"Als je een creatieve rol heeft, lijkt me dit een erg mooie training. In mijn eigen functie is het wat minder van toepassing. Dus afhankelijk van iemands functie zou ik deze training wel/niet aanraden." - 18-12-2018 00:00

"Als je een creatieve rol heeft, lijkt me dit een erg mooie training. In mijn eigen functie is het wat minder van toepassing. Dus afhankelijk… alles lezen - 18-12-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Effectief & creatief schrijven voor comm.specialisten (Adv.)

"Erg leerzaam, maar als je hiervoor de Communicatie B opleiding van SRM hebt gevolgd zit er wel enige herhaling in. Training biedt goede handvatten voor het beter schrijven van diverse soorten teksten!" - 17-12-2018 00:00

"Erg leerzaam, maar als je hiervoor de Communicatie B opleiding van SRM hebt gevolgd zit er wel enige herhaling in. Training biedt goede hand… alles lezen - 17-12-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Conceptontwikkeling

"We hebben goede oefeningen gedaan en ik heb echt iets aan deze cursus gehad. Aan de andere kant had ik meer theorie verwacht. Het voelde nu meer als een workshop dan als een echte opleiding" - 17-12-2018 00:00

"We hebben goede oefeningen gedaan en ik heb echt iets aan deze cursus gehad. Aan de andere kant had ik meer theorie verwacht. Het voelde nu … alles lezen - 17-12-2018 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Masterclass Interne communicatie

"Zeer inspirerende masterclass met twee onwijs betrokken dames, die zeer bevlogen zijn en enorm veel theoretische kennis hebben die ze koppelen aan wellicht nog meer praktijk verhalen. Daarnaast was het invliegen van experts op specifieke onderdelen van de masterclass voor mij doorslaggevend om te kiezen voor SRM." - 11-12-2018 00:00

"Zeer inspirerende masterclass met twee onwijs betrokken dames, die zeer bevlogen zijn en enorm veel theoretische kennis hebben die ze koppel… alles lezen - 11-12-2018 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Masterclass Interne communicatie

"De inhoud door alle docenten, werd op een professionele en interessante manier aangeboden. Ik heb veel geleerd, gelachen en vooral genoten. In een relatief kort tijdsbestek heb ik veel handvatten gekregen en kon ik dit ook in de praktijk brengen. Dank hiervoor!" - 11-12-2018 00:00

"De inhoud door alle docenten, werd op een professionele en interessante manier aangeboden. Ik heb veel geleerd, gelachen en vooral genoten. … alles lezen - 11-12-2018 00:00

Deel je ervaring

Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Stephan Stegeman - Between stimulus and response there is a space
Stephan Stegeman
Between stimulus and response there is a space
8,3

Producten (48)

Extra kenmerken

Springest helpt je groeien.

Springest is de site waar je alles vindt voor je persoonlijke ontwikkeling. Voor particulieren én organisaties. Lees ervaringen van andere deelnemers en overleg met onze adviseurs.

  • Alles waarvan je verder kunt leren

    Meer dan 74.000 cursussen, opleidingen, trainers, coaches, e-learning en incompany trainingen.
  • Hulp bij het zoeken en inschrijven

    Stel jouw opleidingsvraag, gebruik de keuzehulp of bel met een Springest adviseur.
  • Gratis informatie aanvragen

    Op je gemak vergelijken en met je collega's overleggen, meestal direct met PDF.
  • Ervaringen van deelnemers

    Ruim 86.000 onafhankelijke ervaringen helpen je kiezen voor de beste opleiders.
  • Ook voor leren in je organisatie

    Volumekorting, incompany training, social learning met collega's en altijd real-time inzicht.
  • Inschrijven met laagste prijsgarantie

    Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in, gratis annuleren is mogelijk!