SRM

Adres:

Marnixstraat 317
1016TB Amsterdam

8,4
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 904 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Feije, Xandra (A.S.J.)
starstarstarstarstar_half
9
Adviesvaardigheden

"Het is voor iedere adviseur helpend in zijn werk om af en toe weer scherp te krijgen via de training waar het om gaat bij adviseren. Houding en gedrag staan weer even helemaal centraal en het helpt om je automatismen die niet helpen te doorbreken. Ik merk dat mijn bewustwording goed doorwerkt in adviesrol en zit er dan ook weer helemaal lekker in." - din 18 jul 2017 00:00:00 UTC

"Het is voor iedere adviseur helpend in zijn werk om af en toe weer scherp te krijgen via de training waar het om gaat bij adviseren. Houding… alles lezen - din 18 jul 2017 00:00:00 UTC

Beschrijving

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verder…

Lees de volledige beschrijving

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verdere ontwikkeling van (online) marketeers en communicatieprofessionals. Hierbij staan de competenties en vaardigheden centraal die de professional aanzienlijk beter laten presteren in hun huidige functie, alsook een volgende stap in hun carrière mogelijk maken. SRM ontwikkelde een leerconcept dat optimaal leerrendement faciliteert door effectieve leersituaties te creëren die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. “Tijdens de eerste bijeenkomst word je als deelnemer direct in de leerstand gezet. Er wordt een 'gap' gecreëerd tussen waar je nu staat, en waar je als marketing- of communicatieprofessional heen wilt groeien”, vertelt John van der Stam, Algemeen directeur bij SRM. Om de zintuigen optimaal te prikkelen, vindt dit alles plaats in een setting die het zintuiglijk leren stimuleert, waarbij wordt verondersteld dat mensen zich veel meer een sfeer en gebeurtenissen herinneren dan teksten of cijfers. “Zo blijft de gepresenteerde content veel beter hangen, is het leerrendement hoger en is de deelnemer gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd”.

Gedurende de opleiding wordt ieder deelonderwerp verzorgd door een topdocent die de theorie dagelijks in de praktijk brengt. “De docent is hierdoor perfect in staat om de deelnemer uit te dagen om het referentiekader te vergroten en de gepresenteerde kennis en inzichten, middels het maken van cases en opdrachten, te vertalen naar praktische vaardigheden in de dagelijkse beroepspraktijk”, zegt Stephan Stegeman, Online marketeer bij SRM. Tussen de bijeenkomsten door wordt de deelnemer ondersteund bij het leren van de theorie via een e-learning tool. Vervolgens brengt hij of zij het geleerde direct in de praktijk met een case of opdracht. De docent geeft in de volgende bijeenkomst altijd feedback op de uitwerking van de deelnemer.

Alles valt op zijn plek

Het hoogtepunt van de opleiding is het afsluitende weekend: de live case. Deelnemers werken in kleine groepjes een weekend lang onder tijdsdruk aan een oplossing voor een probleem waar een aansprekende opdrachtgever mee kampt. “Het oplossen van de live case komt dusdanig dicht bij de dagelijkse realiteit van een deelnemer dat het leren gemakkelijker gaat en de deelnemer beter onthoudt wat hij of zij leert. Contextspecifiek leren, noemt men dat”, licht Van der Stam toe. Aan het eind van het weekend presenteren de groepjes hun oplossing en de opdrachtgever kiest de beste oplossing voor haar probleem. Dit gamification element vergroot de motivatie aanzienlijk en stimuleert resultaatgericht denken bij de deelnemer. Na afloop van het weekend is de deelnemer optimaal klaargestoomd voor het examentraject.

De waardering van de deelnemer voor de aanpak van SRM blijkt uit de Net Promoter Score van 45%. Ter vergelijking: in Nederland ligt de gemiddelde NPS tussen de 5 en 10%. Onderzoek onder oud-deelnemers van SRM en hun werkgevers wijst bovendien uit dat het leerrendement hoog is: deelnemers van SRM presteren dankzij hun opleiding gemiddeld 38% beter in hun functie. Hét bewijs dat een opleiding van SRM de ideale manier is om de volgende stap in je carrière mogelijk te maken.

8,4
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 904 ervaringen
Feije, Xandra (A.S.J.)
starstarstarstarstar_half
9
Adviesvaardigheden

"Het is voor iedere adviseur helpend in zijn werk om af en toe weer scherp te krijgen via de training waar het om gaat bij adviseren. Houding en gedrag staan weer even helemaal centraal en het helpt om je automatismen die niet helpen te doorbreken. Ik merk dat mijn bewustwording goed doorwerkt in adviesrol en zit er dan ook weer helemaal lekker in." - din 18 jul 2017 00:00:00 UTC

"Het is voor iedere adviseur helpend in zijn werk om af en toe weer scherp te krijgen via de training waar het om gaat bij adviseren. Houding… alles lezen - din 18 jul 2017 00:00:00 UTC

A. Schonis
starstarstarstarstar_half
Medewerker PR & communicatie
9
Opleiding Online communicatie

"Een leuke gevarieerde opleiding. Leraren waren mensen vanuit de praktijk wat een meerwaarde geeft. Kleine groepen, fijn om met eindopdracht in een groepje te zitten om samen te sparren. Examen afgerond met een eindopdracht waar het bedrijf ook wat aan heeft." - vri 14 jul 2017 09:21:47 UTC

"Een leuke gevarieerde opleiding. Leraren waren mensen vanuit de praktijk wat een meerwaarde geeft. Kleine groepen, fijn om met eindopdracht … alles lezen - vri 14 jul 2017 09:21:47 UTC

Anoniem
starstarstarstar_halfstar_border
7
SEO-Copywriting

"Vond vooral het gedeelte "creatief schrijven" zeer leerzaam. Dat had er wat mij betreft wat meer in mogen zitten." - din 11 jul 2017 00:00:00 UTC

"Vond vooral het gedeelte "creatief schrijven" zeer leerzaam. Dat had er wat mij betreft wat meer in mogen zitten. " - din 11 jul 2017 00:00:00 UTC

Brounts, Donna (D.C.)
starstarstarstarstar_half
9
Masterclass Social media marketing

"De Masterclass social media heeft me de juiste tools gegeven om de koers te bepalen van onze social strategie. De trainers zijn professionals met passie voor hun vak. " - din 11 jul 2017 00:00:00 UTC

"De Masterclass social media heeft me de juiste tools gegeven om de koers te bepalen van onze social strategie. De trainers zijn professional… alles lezen - din 11 jul 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstarstarstar_half
9
Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten

"Het schrijfproces komt van begin tot eind aan de orde. Je leert niet alleen van de docent, maar ook van de andere cursisten. De docenten zijn enthousiast, leggen veel uit en geven tips over nuttige bronnen." - maa 10 jul 2017 00:00:00 UTC

"Het schrijfproces komt van begin tot eind aan de orde. Je leert niet alleen van de docent, maar ook van de andere cursisten. De docenten zij… alles lezen - maa 10 jul 2017 00:00:00 UTC

Bosma, Jantina (J.S.)
starstarstarstarstar_half
9
Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten

" De training was duidelijk, praktijkgericht en op verschillende niveaus goed te volgen. Het is prettig om het lesmateriaal in een digitale leeromgeving te kunnen vinden die ook voor schermlezers toegankelijk is. " - don 06 jul 2017 00:00:00 UTC

" De training was duidelijk, praktijkgericht en op verschillende niveaus goed te volgen. Het is prettig om het lesmateriaal in een digitale l… alles lezen - don 06 jul 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstar_borderstar_borderstar_border
4
Masterclass Social media marketing

"Ik vond de lesstof teveel afwijken van het eigenlijke lesprogramma dat in eerste instantie werd aangeboden. Het was echt de werkwijze van Paul zelf en geen theoretische onderbouwing verder." - din 04 jul 2017 00:00:00 UTC

"Ik vond de lesstof teveel afwijken van het eigenlijke lesprogramma dat in eerste instantie werd aangeboden. Het was echt de werkwijze van Pa… alles lezen - din 04 jul 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstarstarstar_border
8
Masterclass Social media marketing

"Ik vond de cursus erg leuk en leerzaam. De leraar was zeer kundig en pakkend. Ik had zelf graag iets meer ingegaan op social als reclamekanaal. We hebben hier een halve dag les over gehad van Jorn en dat vond ik het meest interessante onderdeel voor mij. Weekend was top maar beetje raar en jammer dat onze eigen leraar (Paul Blok) dit niet begeleidde." - din 04 jul 2017 00:00:00 UTC

"Ik vond de cursus erg leuk en leerzaam. De leraar was zeer kundig en pakkend. Ik had zelf graag iets meer ingegaan op social als reclamekana… alles lezen - din 04 jul 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstar_halfstar_borderstar_borderstar_border
3
Masterclass Social media marketing

"De kwaliteit van de masterclass vond ik tegenvallen. Het was erg praktisch, terwijl ik van tevoren had aangegeven strategisch verder te willen komen. Het bleef veelal hangen bij de basics. Ik hoop dat dit te maken heeft met het feit dat de masterclass snel gevuld werd doordat scholingsvoucher van het UWV hiervoor gebruikt werd en er daardoor halsoverkop meer masterclasses met andere docenten dan gebruikelijk werden gegeven. Ik had meer van SRM verwacht. " - din 04 jul 2017 00:00:00 UTC

"De kwaliteit van de masterclass vond ik tegenvallen. Het was erg praktisch, terwijl ik van tevoren had aangegeven strategisch verder te will… alles lezen - din 04 jul 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstar_borderstar_borderstar_border
4
SEO-Copywriting

"Er werd overal vluchtig doorheen gegaan. Je moest veel zelf uitvogelen en er werd van tevoren niet helder uitleg gegeven over een programma waar je mee aan de slag moest. " - din 04 jul 2017 00:00:00 UTC

"Er werd overal vluchtig doorheen gegaan. Je moest veel zelf uitvogelen en er werd van tevoren niet helder uitleg gegeven over een programma … alles lezen - din 04 jul 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstarstarstar_border
8
SEO-Copywriting

"Veel input gehad, goede documentatie. Op verzoek een opdracht voorbereid, wat ge�ntegreerd zou moeten want dat dwingt tot voorbereiding en nabespreking. " - zat 01 jul 2017 00:00:00 UTC

"Veel input gehad, goede documentatie. Op verzoek een opdracht voorbereid, wat ge�ntegreerd zou moeten want dat dwingt tot voorbereiding en n… alles lezen - zat 01 jul 2017 00:00:00 UTC

Keetman, Jan (J.)
starstarstarstarstar_half
9
Effectief & creatief schrijven voor communicatiespecialisten

"Leuke interactieve training door enthousiasmerende vakgenoten/experts nemen je mee buiten je comfortzone die na de training toch goed en vertrouwd aanvoelt en uitnodigt om e.e.a. in de praktijk te brengen!" - vri 30 jun 2017 00:00:00 UTC

"Leuke interactieve training door enthousiasmerende vakgenoten/experts nemen je mee buiten je comfortzone die na de training toch goed en ver… alles lezen - vri 30 jun 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstarstar_halfstar_border
7
SEO-Copywriting

"Ik vond de training vrij technisch i.p.v. inhoudelijk hoe je goede seo content schrijft. Plus ik vond de trainer niet echt een goeroe op dit gebied en didactisch totaal niet sterk. Al deed hij enorm zijn best." - don 29 jun 2017 00:00:00 UTC

"Ik vond de training vrij technisch i.p.v. inhoudelijk hoe je goede seo content schrijft. Plus ik vond de trainer niet echt een goeroe op dit… alles lezen - don 29 jun 2017 00:00:00 UTC

Hart, Mieke (W.) 't
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
2
SEO-Copywriting

"Ik vind de docent die het grootste gedeelte van de training qua inhoudelijke kennis en didactische vaardigheden echt ver beneden de maat." - don 29 jun 2017 00:00:00 UTC

"Ik vind de docent die het grootste gedeelte van de training qua inhoudelijke kennis en didactische vaardigheden echt ver beneden de maat. " - don 29 jun 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstarstar_halfstar_border
7
Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties

"Ik heb tijdens de masterclass naar tevredenheid geleerd, maar om boven een 7 te scoren mis ik verdieping in literatuur en eventueel een eigen zelfstandig content plan maken. " - maa 26 jun 2017 00:00:00 UTC

"Ik heb tijdens de masterclass naar tevredenheid geleerd, maar om boven een 7 te scoren mis ik verdieping in literatuur en eventueel een eige… alles lezen - maa 26 jun 2017 00:00:00 UTC

Westra, Marie Antoinette (A.C.M.)
starstarstarstarstar_border
8
Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties

"Praktisch, goede voorbeelden uit de praktijk en een handige doorvertaling van theoretische modellen zodat je er gelijk mee in de praktijk aan de slag kunt. Mijn collega's zijn al overtuigd :) " - maa 26 jun 2017 00:00:00 UTC

"Praktisch, goede voorbeelden uit de praktijk en een handige doorvertaling van theoretische modellen zodat je er gelijk mee in de praktijk aa… alles lezen - maa 26 jun 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstarstar_halfstar_border
7
SEO-Copywriting

"De opzet van deze training was rommelig. De volgorde veranderde waardoor niet elke bijeenkomst goed te volgen was. Het opzetten van de juiste info op de community omgeving werd niet altijd op tijd gedaan en de codes voor inloggen op site cockpit bijvoorbeeld werd vooraf niet gegeven. Daarom was het lastig om alles goed te begrijpen Ik zou het eigenlijk nog een keer moeten volgen. " - maa 26 jun 2017 00:00:00 UTC

"De opzet van deze training was rommelig. De volgorde veranderde waardoor niet elke bijeenkomst goed te volgen was. Het opzetten van de juist… alles lezen - maa 26 jun 2017 00:00:00 UTC

Anoniem
starstarstarstarstar_half
9
Masterclass Customer Journey (Marketing en Communicatie)

"Is een mooie, leerzaam en inspirerende Masterclass waarin in korte tijd de gehele Customer Journey wordt doorlopen." - zon 25 jun 2017 00:00:00 UTC

"Is een mooie, leerzaam en inspirerende Masterclass waarin in korte tijd de gehele Customer Journey wordt doorlopen. " - zon 25 jun 2017 00:00:00 UTC

Björn Six
starstarstarstarstar
Strategisch marketeer
10
NIMA C

"Na een "NIMA-C praktijkervaring" in 2008-2011 werd het nu tijd voor de echte theorie én het echte papiertje, zodat ik naast mijn ervaring ook theoretisch onderlegd zou zijn. Dat is in 2014/15 gelukt, binnen 12 maanden! Dat is absoluut te danken aan opleider SRM. Hulde voor de (serieuze) wijze van aanpak + inspiratie en daarnaast ook voor de lol en luchtigheid tussendoor. Want het is tenslotte een zwaar traject. De juiste opleider kiezen is essentieel. Wat mij betreft op gebied van NIMA-C is er maar 1: SRM. " - vri 23 jun 2017 14:16:42 UTC

"Na een "NIMA-C praktijkervaring" in 2008-2011 werd het nu tijd voor de echte theorie én het echte papiertje, zodat ik naast mijn ervaring oo… alles lezen - vri 23 jun 2017 14:16:42 UTC

Anoniem
starstarstarstarstar_half
9
Masterclass Contentmarketing in complexe organisaties

"Ik vond het heel leerzaam, goed onderbouwd en - zoals bij alle SRM-opleidingen - fijn om van iemand in de praktijk les te krijgen." - din 20 jun 2017 00:00:00 UTC

"Ik vond het heel leerzaam, goed onderbouwd en - zoals bij alle SRM-opleidingen - fijn om van iemand in de praktijk les te krijgen. " - din 20 jun 2017 00:00:00 UTC

Deel je ervaring

Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneren wij € 1,- aan Stichting Edukans.

Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Stephan Stegeman - Between stimulus and response there is a space
Stephan Stegeman
Between stimulus and response there is a space
8,3

Leerproducten (55)

Beantwoorde vragen

De Rijmfabriek heeft 1 vraag beantwoord.

Keurmerken

Springest helpt je groeien.

Springest is de site waar je alles vindt om naast je werk te leren. Voor particulieren én organisaties. Lees ervaringen van andere deelnemers en overleg met onze leeradviseurs.

  • Alles waarvan je verder kunt leren

    Meer dan 42.000 cursussen, opleidingen, trainers, coaches, e-learning en in-company trainingen.
  • Hulp bij het zoeken en inschrijven

    Stel jouw opleidingsvraag, gebruik de keuzehulp of bel / chat met een leeradviseur.
  • Gratis informatie aanvragen

    Op je gemak vergelijken en met je collega's overleggen, meestal direct met PDF.
  • Ervaringen van deelnemers

    66.000 onafhankelijke ervaringen van deelnemers helpen je de beste aanbieder te kiezen.
  • Ook voor leren in je organisatie

    Volumekorting, in-company training, social learning met collega's en altijd real-time inzicht.
  • Inschrijven met laagste prijsgarantie

    Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in, meestal gratis annuleren!