SRM

Adres:

Marnixstraat 317
1016TB Amsterdam

8,3
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 1.031 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Jan Pierhagen
Sr. Marketing Manager
9
NIMA Marketing-B Essentials

"Goede mix van opfrissen van de basis & oefenen met praktijkvoorbeelden. Trainer is een ervaren rot in het vak, weet de lesstof voor alle cursisten relevant te maken en zijn 'edutainment' in Youp van 't Hek stijl maakt dat de dag voorbijvliegt" - 28-03-2018 06:57

"Goede mix van opfrissen van de basis & oefenen met praktijkvoorbeelden. Trainer is een ervaren rot in het vak, weet de lesstof voor alle cur… alles lezen - 28-03-2018 06:57

Beschrijving

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verder…

Lees de volledige beschrijving

529586460 100x75

SRM Marketing- en Communicatieopleidingen

Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders. De slagingspercentages liggen ver boven het landelijk gemiddelde, de evaluaties zijn zeer positief en het leerrendement is hoog. Maar hoe komt het nu dat het leerrendement in SRM-opleidingen zo hoog is?

Een praktijkgericht leerconcept

Opleidingen van SRM richten zich op de verdere ontwikkeling van (online) marketeers en communicatieprofessionals. Hierbij staan de competenties en vaardigheden centraal die de professional aanzienlijk beter laten presteren in hun huidige functie, alsook een volgende stap in hun carrière mogelijk maken. SRM ontwikkelde een leerconcept dat optimaal leerrendement faciliteert door effectieve leersituaties te creëren die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. “Tijdens de eerste bijeenkomst word je als deelnemer direct in de leerstand gezet. Er wordt een 'gap' gecreëerd tussen waar je nu staat, en waar je als marketing- of communicatieprofessional heen wilt groeien”, vertelt John van der Stam, Algemeen directeur bij SRM. Om de zintuigen optimaal te prikkelen, vindt dit alles plaats in een setting die het zintuiglijk leren stimuleert, waarbij wordt verondersteld dat mensen zich veel meer een sfeer en gebeurtenissen herinneren dan teksten of cijfers. “Zo blijft de gepresenteerde content veel beter hangen, is het leerrendement hoger en is de deelnemer gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd”.

Gedurende de opleiding wordt ieder deelonderwerp verzorgd door een topdocent die de theorie dagelijks in de praktijk brengt. “De docent is hierdoor perfect in staat om de deelnemer uit te dagen om het referentiekader te vergroten en de gepresenteerde kennis en inzichten, middels het maken van cases en opdrachten, te vertalen naar praktische vaardigheden in de dagelijkse beroepspraktijk”, zegt Stephan Stegeman, Online marketeer bij SRM. Tussen de bijeenkomsten door wordt de deelnemer ondersteund bij het leren van de theorie via een e-learning tool. Vervolgens brengt hij of zij het geleerde direct in de praktijk met een case of opdracht. De docent geeft in de volgende bijeenkomst altijd feedback op de uitwerking van de deelnemer.

Alles valt op zijn plek

Het hoogtepunt van de opleiding is het afsluitende weekend: de live case. Deelnemers werken in kleine groepjes een weekend lang onder tijdsdruk aan een oplossing voor een probleem waar een aansprekende opdrachtgever mee kampt. “Het oplossen van de live case komt dusdanig dicht bij de dagelijkse realiteit van een deelnemer dat het leren gemakkelijker gaat en de deelnemer beter onthoudt wat hij of zij leert. Contextspecifiek leren, noemt men dat”, licht Van der Stam toe. Aan het eind van het weekend presenteren de groepjes hun oplossing en de opdrachtgever kiest de beste oplossing voor haar probleem. Dit gamification element vergroot de motivatie aanzienlijk en stimuleert resultaatgericht denken bij de deelnemer. Na afloop van het weekend is de deelnemer optimaal klaargestoomd voor het examentraject.

De waardering van de deelnemer voor de aanpak van SRM blijkt uit de Net Promoter Score van 45%. Ter vergelijking: in Nederland ligt de gemiddelde NPS tussen de 5 en 10%. Onderzoek onder oud-deelnemers van SRM en hun werkgevers wijst bovendien uit dat het leerrendement hoog is: deelnemers van SRM presteren dankzij hun opleiding gemiddeld 38% beter in hun functie. Hét bewijs dat een opleiding van SRM de ideale manier is om de volgende stap in je carrière mogelijk te maken.

8,3
Gemiddeld cijfer voor SRM
Gebaseerd op 1.031 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Jan Pierhagen
Sr. Marketing Manager
9
NIMA Marketing-B Essentials

"Goede mix van opfrissen van de basis & oefenen met praktijkvoorbeelden. Trainer is een ervaren rot in het vak, weet de lesstof voor alle cursisten relevant te maken en zijn 'edutainment' in Youp van 't Hek stijl maakt dat de dag voorbijvliegt" - 28-03-2018 06:57

"Goede mix van opfrissen van de basis & oefenen met praktijkvoorbeelden. Trainer is een ervaren rot in het vak, weet de lesstof voor alle cur… alles lezen - 28-03-2018 06:57

Nynke Wiersma
starstarstarstarstar_half
Nynke Wiersma
Communicatieadviseur/Woordvoerder/Bestuurssecretaris
9
Communicatiestrateeg (excelleren op het hoogste niveau)

"- Algemeen:
De opleiding en begeleiding is echt gericht op jouw groei als individuele professional en dat maakt het een intens, maar zeer waardevol traject.
- Trainers Gonda en Gerald:
Top! Reflectief vermogen op eigen rol en programma. Kennis van zaken, wel vanuit een sterke eigen communicatievisie.
- Sprekers:
Mag iets meer oud-of-the-box, bijvoorbeeld een wetenschapper. In de voorgeschreven opleidingsliteratuur zit die brede blik wel;
- Inhoud:
Goede focus op het resultaat. Mooie balans tussen ontwikkeling vakkennis en persoonlijke ontwikkeling;
- Niveau:
Mag best nog een tandje hoger als je echt de toppers wilt 'kweken'
- Locatie:
Prima
- SRM-bureau:
Communicatie moet beter. Onduidelijkheid over datums, verouderde informatie op de website.

" - 22-03-2018 09:56

"- Algemeen: De opleiding en begeleiding is echt gericht op jouw groei als individuele professional en dat maakt het een intens, maar zeer … alles lezen - 22-03-2018 09:56

starstarstarstarstar_half
Marjan Torensma
Senior Communicatieadviseur
9
Communicatiestrateeg (excelleren op het hoogste niveau)

"Groei! Op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Gerald Morssinkhof en Gonda Duivenvoorden vullen elkaar op bijzondere wijze aan en leggen de vinger op de zere plek. Dat is mooi, want het stelt je in staat een effectievere communicatieprofessional te worden.Ik sta sindsdien steviger en met nog meer plezier in het vak." - 21-03-2018 12:43

"Groei! Op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Gerald Morssinkhof en Gonda Duivenvoorden vullen elkaar op bijzondere wijze aan en legge… alles lezen - 21-03-2018 12:43

starstarstarstarstar_border
Douma, Selina (S.A.)
8
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Inhoudelijk vond ik het erg leerzaam. Ik zou anderen er wel op attent willen maken dat ruim 50 procent over trainingen gaat en of men dit juist wel/niet bij de masterclass wil leren." - 21-02-2018 00:00

"Inhoudelijk vond ik het erg leerzaam. Ik zou anderen er wel op attent willen maken dat ruim 50 procent over trainingen gaat en of men dit ju… alles lezen - 21-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Manou Hebben
8
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Ik vond het een ontzettend leerzame en inspirerende masterclass. Vooral het werken met de methode van het 'tweede scherm' was erg leerzaam. Het deel over het opzetten van een training had voor mij korter gemogen en daardoor meer tijd voor het onderdeel coachen. De inspiratiedag was heel leuk maar ook veel indrukken en informatie en weinig tijd voor reflectie. Deze dag voelde voor mij meer als een cadeautje dan een opleidingsdag. " - 20-02-2018 00:00

"Ik vond het een ontzettend leerzame en inspirerende masterclass. Vooral het werken met de methode van het 'tweede scherm' was erg leerzaam. … alles lezen - 20-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Salentijn, Elisa (E.S.)
8
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Door de masterclass communicatiecoach en -trainer heb ik mijn coachvaardigheden kunnen toetsen en verbeteren. De handvatten en oefeningen in het training hebben me het laatste zetje gegeven om daadwerkelijk te gaan trainen. " - 20-02-2018 00:00

"Door de masterclass communicatiecoach en -trainer heb ik mijn coachvaardigheden kunnen toetsen en verbeteren. De handvatten en oefeningen in… alles lezen - 20-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Oosterholt, Yvonne (Y.)
9
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"Na deze training heb ik de bagage die je als goede communicatieadviseur nodig hebt in de organisatie. Faciliteren van bijeenkomsten/trainingen, het stellen van de juiste vragen, meer inzicht in de type opdrachtgevers die er zijn en hoe daarop te anticiperen als adviseur/coach. Een verrijking voor het uitoefenen van mijn vak! " - 20-02-2018 00:00

"Na deze training heb ik de bagage die je als goede communicatieadviseur nodig hebt in de organisatie. Faciliteren van bijeenkomsten/training… alles lezen - 20-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Mulder, Hinke (H.)
9
Masterclass Communicatiecoach en Communicatietrainer

"De masterclass is een ideale combinatie van theorie en praktijk. Het biedt niet alleen handvatten wanneer je je wilt ontwikkelen tot coach of training maar is waardevol voor iedere communicatieadviseur of manager." - 20-02-2018 00:00

"De masterclass is een ideale combinatie van theorie en praktijk. Het biedt niet alleen handvatten wanneer je je wilt ontwikkelen tot coach o… alles lezen - 20-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Een strategisch Marketingplan schrijven

"Ik vond het op zich een goede training, veel nieuwe dingen geleerd, en fijn dat het gericht is op de eigen praktijk/organisatie. Ik had nog wel meer 1 op 1 feedback willen hebben op mijn plan. Maar dat zegt meer over mij dan over de training :). Wel super dat ik ook na afloop van de training nog feedback kan vragen (customer intimacy = top!). Dus wel likely dat ik het zou aanbevelen maar met de kanttekening dat je "zelf flink aan de bak" moet. " - 16-02-2018 00:00

"Ik vond het op zich een goede training, veel nieuwe dingen geleerd, en fijn dat het gericht is op de eigen praktijk/organisatie. Ik had nog… alles lezen - 16-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Jansen, Sanne (S.)
8
SEO & Copywriting

"Etienne is een enthousiaste en kundige docent. Ook de colleges van Dolf over copywriting werden goed en bevlogen gegeven. Ik ben veel wijzer geworden over SEO en hoe je het toe kan passen. Veel theorie maar zeker ook praktische handvatten. Ik zou de cursus daarom gerust aan durven raden bij anderen. Misschien zou de mate waarin je de lesstof beheerst 'serieuzer' getoetst kunnen worden, dat je pas een certificaat krijgt als je een toets maakt. Nu was het voor mij allemaal redelijk 'vrijheid blijheid' en kwam het aan op zelfdiscipline. Maar ik merkte persoonlijk door de waan van alledag op mijn werk en de drukte van de maand december dat mijn 'SEO-opleiding' niet de aandacht kreeg die het verdiende. Dus geen negatief punt over de opleiding maar iets meer 'verplichte' zelfstudie zou voor mij een goede stok achter de deur zijn geweest. Al zou je zo'n toets beter facultatief kunnen maken want je wilt mensen niet afschrikken. Verder zeker een aanrader!" - 15-02-2018 00:00

"Etienne is een enthousiaste en kundige docent. Ook de colleges van Dolf over copywriting werden goed en bevlogen gegeven. Ik ben veel wijzer… alles lezen - 15-02-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
SEO & Copywriting

"Het deel SEO was zeer uitgebreid. De vorm hiervan was wel erg vaak 'college'. Iets meer interactiviteit was wel leuk geweest. Ook heb ik het idee dat veel informatie ook wel ergens online te vinden is. maar natuurlijk is het fijn dat alles in ��n opleiding is gebundeld. Het onderdeel Copywriting vond ik het leukst: veel interactie en erg leerzaam. Wat mij betreft had dit een groter deel van de opleiding uit mogen maken." - 09-02-2018 00:00

"Het deel SEO was zeer uitgebreid. De vorm hiervan was wel erg vaak 'college'. Iets meer interactiviteit was wel leuk geweest. Ook heb ik het… alles lezen - 09-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Berg, Leon (L.S.) van den
9
SEO & Copywriting

"Gaf een goed inzicht om EO toe te passen. Zeer praktijk gerichte docenten. Goede praktijkvoorbeelden. de creatieve inbreng van de tekstschrijver was ook wel een verademing omdat er voor de rest veel aandacht was voor techniek. Belangrijk want SEO is prima, maar een slecht geschreven SEO-tekst mist elk doel. " - 08-02-2018 00:00

"Gaf een goed inzicht om EO toe te passen. Zeer praktijk gerichte docenten. Goede praktijkvoorbeelden. de creatieve inbreng van de tekstschri… alles lezen - 08-02-2018 00:00

starstarstarstarstar
Kok, Linda (L. H.C.) de
10
SEO & Copywriting

"Ik heb in deze masterclass veel geleerd in korte tijd. Er wordt leuk les gegeven, met veel praktijkvoorbeelden. Ook leuk dat er voorbeelden worden gebruikt klassikaal van websites van klasgenoten." - 08-02-2018 00:00

"Ik heb in deze masterclass veel geleerd in korte tijd. Er wordt leuk les gegeven, met veel praktijkvoorbeelden. Ook leuk dat er voorbeelden … alles lezen - 08-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Communicatie Adviseur in de Digitale Toekomst

"Het is een goede opleiding om heel breed en open naar de rol als communicatieadviseur in de digitale toekomst te kijken. Er is geen boek of syllabus. De masterclass ontwikkelt zich aan de hand van de input van de groep. Dit vind ik zelf prettig en sluit naar mijn mening ook aan bij hoe een communicatie adviseur zichzelf in de toekomst moet ontwikkelen. Dat zal "learning by doing" worden, daar is ook geen vast handboek voor. Je wordt door Gert geprikkeld met updates over de laatste ontwikkelingen op allerlei gebieden. Je wordt door Gonda aangemoedigd om je open te stellen, veel vragen te stellen en echt goed te luisteren naar alle andere deelnemers. Door de groepsopdrachten pas je allerlei lesonderdelen gelijk toe. Gonda en Gert vullen elkaar goed aan. Daarnaast waren er zeer interessante gastsprekers. Heel leuk hoe ze in de laatste twee dagen er alles aan gedaan hebben om de kerstsfeer in de lesruimte tot leven te laten komen. De sfeer in de groep was goed. Leuk om via deze masterclass allerlei nieuwe mensen met een passie voor communicatie te leren kennen. Kortom een mooie opleiding!" - 05-02-2018 00:00

"Het is een goede opleiding om heel breed en open naar de rol als communicatieadviseur in de digitale toekomst te kijken. Er is geen boek of … alles lezen - 05-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Communicatie Adviseur in de Digitale Toekomst

"Prettige cursus die je aan het denken zet en je alert maakt voor de veranderingen om je heen op het gebied van communicatie. Gert en Gonda hebben zeer veel praktijkervaring die ze volop delen." - 01-02-2018 00:00

"Prettige cursus die je aan het denken zet en je alert maakt voor de veranderingen om je heen op het gebied van communicatie. Gert en Gonda h… alles lezen - 01-02-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Social media marketing

"Een duidelijke structuur (canvas) helpt enorm om snel inzicht te krijgen in waar het eigenlijk om gaat. En daarnaast de praktijkvoorbeelden in iedere les maken de lesstof leuk en begrijpelijk." - 22-01-2018 00:00

"Een duidelijke structuur (canvas) helpt enorm om snel inzicht te krijgen in waar het eigenlijk om gaat. En daarnaast de praktijkvoorbeelden … alles lezen - 22-01-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Masterclass Social media marketing

"Interessante topics en de case in het weekend is erg interessant. Maar ik zou ook wel graag meer de diepte in gegaan zijn, inkopen advertisement Facebook, targetingmogelijkheden, welke kpi�s stel je daarbij? Dat was nu 1 les, super interessant. Ik merkte aan de hele groep dat hiervan meer had gemogen!" - 20-01-2018 00:00

"Interessante topics en de case in het weekend is erg interessant. Maar ik zou ook wel graag meer de diepte in gegaan zijn, inkopen advertise… alles lezen - 20-01-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Communicatie Adviseur in de Digitale Toekomst

"Leuke masterclass die vooral beschouwend van aard is. Je leert niet zozeer harde lesstof, maar denkt met elkaar na over de toekomst, dus ook over 'dingen die er nog niet zijn'. Het geeft een goed beeld van de ontwikkelingen die op ons af komen en laat nadenken over de rol die je daarin pakt als communicatieadviseur. Verwacht geen duidelijk plaatje of harde antwoorden, maar nieuwe inspiratie en inzichten voor de toekomstige invulling van het vak. I" - 18-01-2018 00:00

"Leuke masterclass die vooral beschouwend van aard is. Je leert niet zozeer harde lesstof, maar denkt met elkaar na over de toekomst, dus ook… alles lezen - 18-01-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Kulik, Lode (L.)
9
Masterclass Communicatie Adviseur in de Digitale Toekomst

"Bijzonder inspirerende masterclass, die je niet alleen op een nieuwe manier leert nadenken over het vak communicatie, maar over organisaties in het algemeen in de digitale toekomst. Niet direct praktisch toepasbaar, maar ik heb ontzettend veel energie uit deze masterclass gehaald - en daar zit de grote meerwaarde. Na deze masterclass omarm je de (onzekere) digitale toekomst en treed je deze met lef en vertrouwen tegemoet! " - 18-01-2018 00:00

"Bijzonder inspirerende masterclass, die je niet alleen op een nieuwe manier leert nadenken over het vak communicatie, maar over organisaties… alles lezen - 18-01-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Derksen-Daalhuisen, Monique (H.M.)
9
Masterclass Communicatie Adviseur in de Digitale Toekomst

"Als communicatieadviseur moet je jezelf blijven ontwikkelen. Tijden veranderen en in ons vakgebied is stilstaan geen optie. Communicatie en de mogelijkheden rondom kwamen in deze masterclass aanbod. De bijeenkomsten waren flexibel qua invulling. Het fijne hieraan was dat er op ieder gewenst onderdeel dieper ingegaan kon worden of juist niet. Er was een keuze, en dat heb ik als zeer prettig ervaren. Mooi en treffend was ook al het beeldmateriaal wat voorbij kwam. Mijn rugzak is gevuld met digitale inspiratie, daarom dus een 9!" - 18-01-2018 00:00

"Als communicatieadviseur moet je jezelf blijven ontwikkelen. Tijden veranderen en in ons vakgebied is stilstaan geen optie. Communicatie en … alles lezen - 18-01-2018 00:00

Deel je ervaring

Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier - Trainer SEO Copywriting
Martijn Koetsier
Trainer SEO Copywriting
Stephan Stegeman - Between stimulus and response there is a space
Stephan Stegeman
Between stimulus and response there is a space
8,3

Leerproducten (52)

Keurmerken

Springest helpt je groeien.

Springest is de site waar je alles vindt om naast je werk te leren. Voor particulieren én organisaties. Lees ervaringen van andere deelnemers en overleg met onze leeradviseurs.

  • Alles waarvan je verder kunt leren

    Meer dan 68.000 cursussen, opleidingen, trainers, coaches, e-learning en incompany trainingen.
  • Hulp bij het zoeken en inschrijven

    Stel jouw opleidingsvraag, gebruik de keuzehulp of bel / chat met een leeradviseur.
  • Gratis informatie aanvragen

    Op je gemak vergelijken en met je collega's overleggen, meestal direct met PDF.
  • Ervaringen van deelnemers

    Ruim 77.000 onafhankelijke ervaringen helpen je kiezen voor de beste opleiders.
  • Ook voor leren in je organisatie

    Volumekorting, incompany training, social learning met collega's en altijd real-time inzicht.
  • Inschrijven met laagste prijsgarantie

    Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in, meestal gratis annuleren!