NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase) - Dag
"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enthousiast, weet je te motiveren. Humor. Laat je de big picture zien maar gaat ook in detail. Ook de overige specialisten van SRM (finance bijvoorbeeld) zijn top! Er wordt veel geoefend met echte Nima Cases wat jouw zelfvertrouwen stimuleert. Geen saaie boeken (wél als naslagwerk en eventuele verdieping) maar iedere les handouts. En het Do-it weekend is helemaal fantastisch. Ondersteuning vanuit kantoor SRM is ook prima." - 02-03-2019 17:10
"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enth… alles lezen - 02-03-2019 17:10
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeArnhem 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeDen Haag 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeEindhoven 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeRotterdam 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeUtrecht 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeZwolle 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeAmsterdam 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeArnhem 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeDen Haag 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeEindhoven 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeRotterdam 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeUtrecht 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeZwolle 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
Beschrijving
Je bent betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie. Je wilt meer kennis opdoen over het online gebied en het opstellen van op elkaar afgestemde on...
Als marketeer wil je volledig op de hoogte zijn van de kansen en mogelijkheden op het gebied van online marketing. Wil je je kennis en inzichten actualiseren en zo de veranderende markt bijhouden? De opleiding NIMA B Digital Marketing behandelt de kern van digital marketing en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop beschik jij over de juiste kennis en vaardigheden om succesvolle marketingplannen op te stellen. Ook wordt je voorbereid op de off…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie. Je wilt meer kennis opdoen over het online gebied en het opstellen van op elkaar afgestemde on...
Als marketeer wil je volledig op de hoogte zijn van de kansen en mogelijkheden op het gebied van online marketing. Wil je je kennis en inzichten actualiseren en zo de veranderende markt bijhouden? De opleiding NIMA B Digital Marketing behandelt de kern van digital marketing en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop beschik jij over de juiste kennis en vaardigheden om succesvolle marketingplannen op te stellen. Ook wordt je voorbereid op de officiële NIMA-examens. Doordat de opleiding een praktijkgerichte aanpak heeft, kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Als goed opgeleide online marketeer met strategische marketingkennis ben jij straks onmisbaar voor jouw organisatie.
Er zijn geen toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.
Je ontwikkelt je tot digital marketingspecialist door middel van 2 modules. Het programma van NIMA is hybride, wat betekent dat de opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten en een online omgeving waarin je op eigen gelegenheid kan oefenen met de stof. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je gaat je verdiepen in de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. Vervolgens breng je jouw opgedane kennis en ervaringen samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Marketing B1
o De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
o Mission statement en business definition
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw
strategisch beleid
o Segmentatie, targeting, positionering
Digital marketing B2
o Technologische trends (zoals Internet of Things, robotisering en
3D-printing) en digitale marketing
o Segmentering
o Personalisatie voor organisatie en klant
o Klantprofielen op basis van data-analyse
o SMART online doelstellingen formuleren
o De waardepropositie
o De customer journey
o Een naadloze aansluiting on- en offline touchpoints
(omnichannel)
o De rol van cocreatie, crowdsourcing, coproductie, co-innovatie,
mass customization, individual customization, crowdfunding binnen
het productrealisatieproces
o (Mobiele) websites en apps binnen het productrealisatieproces
o Dynamic pricing/yield pricing, realtime pricing
o E-fulfillment binnen het distributiebeleid
o De impact van een platformstrategie
o De effectieve mix van online
marketingcommunicatie-instrumenten
o Retargeten van de doelgroep via bijvoorbeeld audience,
contextual, geografische, sociodemografische of behavioural
targeting
o De rol van contentmarketing
o Klantrelatie, retentie en eCRM
o Service via (mobiele) website, apps, e-mail en social media
o Wetgeving AVG
o Monitoring, realtime data en bijsturen
o Accountability: zijn de doelen behaald
Live businesscase (optioneel)
o Actuele real life businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie,
marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever
Deze opleiding NIMA B Digital Marketing duurt 10 maanden. De
opleiding bestaat uit 10 bijeenkomsten van 9.00 tot 12.00 uur of
van 19.00 uur tot 22.00 uur (inclusief examentraining). Daarnaast
zijn er 12 digitale vragenuurtjes. Tijdens deze vragenuurtjes staat
de docent klaar om vragen over de e-learning of de stof te
beantwoorden. De opleiding is ook via e-learning te volgen met
contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet
je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot
22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live
businesscase.
Vakopleiding
SRM-NDMB3|NIMA B Digital Marketing (zonder Live Businesscase)
"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enthousiast, weet je te motiveren. Humor. Laat je de big picture zien maar gaat ook in detail. Ook de overige specialisten van SRM (finance bijvoorbeeld) zijn top! Er wordt veel geoefend met echte Nima Cases wat jouw zelfvertrouwen stimuleert. Geen saaie boeken (wél als naslagwerk en eventuele verdieping) maar iedere les handouts. En het Do-it weekend is helemaal fantastisch. Ondersteuning vanuit kantoor SRM is ook prima." - 02-03-2019 17:10
"Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enth… alles lezen - 02-03-2019 17:10
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.