Strategisch Accountmanagement

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van YEARTH Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 YEARTH Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 2.168 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in HR, #1 in Opleiding & Onderwijs, #1 in Vitaliteit & Gezondheid en #1 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Opleiding & Onderwijs, #1 in Sport & Vitaliteit, #3 in HR en #3 in Sales.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Opleiding & Onderwijs, #2 in Management en #2 in Sales.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,3
Gemiddeld cijfer voor Strategisch Accountmanagement
Gebaseerd op 40 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Ron van de Wiel
Business Development Manager
8
Strategisch Accountmanagement

"De samenstelling van de groep is zorgvuldig gekozen zodat het niveau van de deelnemers op elkaar aansluit. De opzet in kleine groepen maakt dat er veel ruimte is voor individuele cases. De trainer maakt of breekt deze training, zeker op de derde en vierde dag. Hierbij hebben wij met Vincent een perfecte trainer gehad die veel uit eigen ervaring en cases kan putten. Voor mijzelf had de training het "strategische" deel verder uit kunnen diepen ipv de communicatie waarop de derde en vierde dag zich concentreerde. Locatie was wat moeilijk bereikbaar en door de parkeertarieven wat minder geschikt voor mensen die met de auto komen." - 20-12-2018 06:53

"De samenstelling van de groep is zorgvuldig gekozen zodat het niveau van de deelnemers op elkaar aansluit. De opzet in kleine groepen maakt … alles lezen - 20-12-2018 06:53

Startdata en plaatsen

Amersfoort
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Amsterdam
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Apeldoorn
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Arnhem
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Breda
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Den Bosch
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Den Haag
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Eindhoven
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Groningen
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Maastricht
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Naarden
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Rotterdam
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Utrecht
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Zwolle
19 aug. 2019 tot 18 nov. 2019
Toon rooster
event 19 augustus 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 16 september 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 21 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 18 november 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Amersfoort
6 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 6 september 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 4 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 8 november 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Amsterdam
6 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 6 september 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 4 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 8 november 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Apeldoorn
6 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 6 september 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 4 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 8 november 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Arnhem
6 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 6 september 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 4 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 8 november 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Breda
6 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 6 september 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 4 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 8 november 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Dag 4
Den Bosch
6 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 6 september 2019, 09:30-17:00, Dag 1
event 4 oktober 2019, 09:30-17:00, Dag 2
event 8 november 2019, 09:30-17:00, Dag 3
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Dag 4

Beschrijving

De verschillen tussen aanbieders worden transparanter, inzichtelijker en kleiner. De hedendaagse klant stelt andere en hogere eisen aan zijn leveranciers en organisaties kunnen daar veelal moeilijk op anticiperen. Met als gevolg dat de verhoudingen tussen partijen, maar ook binnen de organisatie, onder druk komen te staan. De hedendaagse accountmanager dient daardoor vandaag de dag naast gedegen kennis te hebben van de markt, producten en diensten, vooral in staat te zijn om op strategisch niveau te kunnen meedenken met zijn of haar klanten. De strategische accountmanager dient sterk empathisch te bewegen en in staat te zijn de vertaalslag te maken tussen externe vraag en interne mogelijkhed…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

"Is het mogelijk om twee cursussen van YEARTH Academy te combineren?"

Gevraagd door Posca - 14-06-2017 14:55
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Iedere cursus start met een aparte groep die samen alle dagen volgt. Als er wordt geschoven stoort dat de groepsdynamiek en het vertrouwen. Het is wel mogelijk om bij begin cursus leerdoelen en dergelijke te bespreken.
Bram de Ferrante
Beantwoord door Bram de Ferrante (Springest adviseur)

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanagement, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

De verschillen tussen aanbieders worden transparanter, inzichtelijker en kleiner. De hedendaagse klant stelt andere en hogere eisen aan zijn leveranciers en organisaties kunnen daar veelal moeilijk op anticiperen. Met als gevolg dat de verhoudingen tussen partijen, maar ook binnen de organisatie, onder druk komen te staan. De hedendaagse accountmanager dient daardoor vandaag de dag naast gedegen kennis te hebben van de markt, producten en diensten, vooral in staat te zijn om op strategisch niveau te kunnen meedenken met zijn of haar klanten. De strategische accountmanager dient sterk empathisch te bewegen en in staat te zijn de vertaalslag te maken tussen externe vraag en interne mogelijkheden.

Iets voor jou

De training “Strategisch Accountmanagement” is bedoeld voor Senior Accountmanagers, Strategische Accountmanagers en Key Accountmanagers.

Resultaat

Je ontwikkelt analytische, persoonlijke en strategische vaardigheden die nodig zijn om belangrijke klanten effectief te beheren. Je bent in staat verkooptrajecten strategisch op te bouwen en kunt je klantbehoeftes en strategieën in kaart brengen. Je bent in staat de essentie uit complexe vraagstukken te halen, leert hoe je strategische accountgesprekken voert en hoe je daarbij een sterke rol in kunt nemen.

Programma

Dag 1

09:30 Start training

  • De kern van Strategisch Accountmanagement.
  • Customer Profile; het in kaart brengen en selecteren van een diversiteit aan klanten.
  • Interne (organisatie)focus vs. Externe (klant)focus.
  • Het sturen van wederzijdse belangen en verwachtingen.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 2

09:30 Start training

  • Managing for growth; accountplanning en strategie voor de komende 3 jaar.
  • Het strategische accountmanagement model in 8 stappen.
  • Strategisch account portfolio.
  • De 7 fases binnen strategisch relatie- en accountmanagement.
  • Interne commitment; het in lijn brengen van de interne betrokkenen.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 3

9:30 Start training

  • Het ontwikkelen en uitdiepen van de klantrelatie.
  • Gap-analyse; van het definiëren van pijnpunten naar waarde toevoegen.
  • Het opzetten en sturen van succesvolle verkoopgesprekken.
  • Question; de klantvraag en -behoefte achterhalen in gesprekken.
  • Het vertalen van de klantvraag naar passende oplossing(en).
  • Het presenteren van de oplossing.
  • Het maken van de winnende offerte.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 4

09:30 Start training

  • Vanuit de offerte aan de onderhandelingstafel.
  • Het succesvol doorlopen van de verschillende onderhandelingsfases.
  • Omgaan met weerstand en tegenwerpingen tijdens een prijsonderhandeling.
  • Het creëren van commitment voor een wederzijds winstgevende relatie.
  • 5 best practices uit de praktijk.
  • Voor na de training; het opstellen van een persoonlijk ontwikkelplan.

17:00 Einde training

Werkwijze

Stap 1. De intake

Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats. Je kunt hierbij kiezen voor een schriftelijke en/of telefonische intake. Op basis van de intake delen wij je in bij een trainingsgroep met overeenkomstige achtergrond, leerdoelen en aandachtspunten. Hierdoor haal je het hoogst mogelijke rendement uit de training.

Stap 2. De training

De vierdaagse training “Strategisch Accountmanagement” wordt verspreid over een periode van vier maanden gegeven. Het trainingsprogramma kenmerkt zich door inspirerende inleidingen, die gevolgd worden door theoretische inzichten en praktijkgerichte opdrachten. Plenaire sessies worden afgewisseld met het uitwerken van opdrachten in subgroepen. Het trainingsprogramma is zo opgezet dat je met en van elkaar leert. Tussen de trainingsdagen door werk je opdrachten uit, welke in vervolgsessies teruggekoppeld worden. De training wordt gegeven door een ervaren salestrainer.

Stap 3. Het support-programma

YEARTH Academy biedt je vanaf de laatste trainingsdag een support-programma. Het support-programma duurt zes weken en geeft je de mogelijkheid om ondersteuning te ontvangen van de trainer bij het in praktijk brengen van je leerdoelen. Ook heb je toegang tot de MyEARTH™ Portal, een digitale leeromgeving. Wil je meer weten over ons support-programma? Neem dan contact met ons op.

9,3
Gemiddeld cijfer voor Strategisch Accountmanagement
Gebaseerd op 40 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Ron van de Wiel
Business Development Manager
8
Strategisch Accountmanagement

"De samenstelling van de groep is zorgvuldig gekozen zodat het niveau van de deelnemers op elkaar aansluit. De opzet in kleine groepen maakt dat er veel ruimte is voor individuele cases. De trainer maakt of breekt deze training, zeker op de derde en vierde dag. Hierbij hebben wij met Vincent een perfecte trainer gehad die veel uit eigen ervaring en cases kan putten. Voor mijzelf had de training het "strategische" deel verder uit kunnen diepen ipv de communicatie waarop de derde en vierde dag zich concentreerde. Locatie was wat moeilijk bereikbaar en door de parkeertarieven wat minder geschikt voor mensen die met de auto komen." - 20-12-2018 06:53

"De samenstelling van de groep is zorgvuldig gekozen zodat het niveau van de deelnemers op elkaar aansluit. De opzet in kleine groepen maakt … alles lezen - 20-12-2018 06:53

starstarstarstarstar
Maarten van Dinther
10
Strategisch Accountmanagement

"Het sprak mij aan dat de training op maat is en veel vrijheid geeft in je eigen inbreng. Ik raad anderen aan om dit zeker ook te doen, inzicht en hulp zijn handig." - 05-12-2018 15:04

"Het sprak mij aan dat de training op maat is en veel vrijheid geeft in je eigen inbreng. Ik raad anderen aan om dit zeker ook te doen, inzic… alles lezen - 05-12-2018 15:04

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Strategisch Accountmanagement

"Goede training , vooral meer ervaren accountmanager. Verandering in hoe accountmanagement te bedrijven, aantal concrete technieken om tot een goed resultaat te komen. " - 24-03-2017 00:00

"Goede training , vooral meer ervaren accountmanager. Verandering in hoe accountmanagement te bedrijven, aantal concrete technieken om tot ee… alles lezen - 24-03-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Strategisch Accountmanagement

"Het is een goede manier om te kijken waar je verbeterpunten liggen in accountmanagement. Inzicht krijgen in een andere manier van zaken doen. " - 24-03-2017 00:00

"Het is een goede manier om te kijken waar je verbeterpunten liggen in accountmanagement. Inzicht krijgen in een andere manier van zaken doen… alles lezen - 24-03-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Stephan
9
Strategisch Accountmanagement

"Zeker aan te bevelen. Strategisch leren denken in functie van de klant. Hoe kun je zijn behoefte inschatten? Waar ligt zijn 'pijnpunt'? " - 24-03-2017 00:00

"Zeker aan te bevelen. Strategisch leren denken in functie van de klant. Hoe kun je zijn behoefte inschatten? Waar ligt zijn 'pijnpunt'? " - 24-03-2017 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Strategisch Accountmanagement

"Hele enthousiaste trainer met een leuke interactie binnen de groep. Tijdens de training komen veel praktijkvoorbeelden aan bod en heb ik veel gelachen en geleerd." - 13-01-2017 00:00

"Hele enthousiaste trainer met een leuke interactie binnen de groep. Tijdens de training komen veel praktijkvoorbeelden aan bod en heb ik vee… alles lezen - 13-01-2017 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Strategisch Accountmanagement

"Training met veel interactie onder de medecursisten en trainer. Ik kan de trainer aan iedereen aanbevelen." - 13-01-2017 00:00

"Training met veel interactie onder de medecursisten en trainer. Ik kan de trainer aan iedereen aanbevelen. " - 13-01-2017 00:00

starstarstarstarstar
Vincent
10
Strategisch Accountmanagement

"Duidelijk, leuke en leerzame training. Er was veel interactie, de training is praktijkgericht met een ontspannen volwassen setting." - 13-01-2017 00:00

"Duidelijk, leuke en leerzame training. Er was veel interactie, de training is praktijkgericht met een ontspannen volwassen setting. " - 13-01-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Victoria
9
Strategisch Accountmanagement

"Erg persoonlijke, op maat gemaakt training en betrouwbare groep. Veel interactie binnen de groep met goede voorbeelden en bekwame trainer. Echt doen!" - 13-01-2017 00:00

"Erg persoonlijke, op maat gemaakt training en betrouwbare groep. Veel interactie binnen de groep met goede voorbeelden en bekwame trainer. E… alles lezen - 13-01-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Michael Bras
9
Strategisch Accountmanagement

"Goede locatie, kleine groepen, interactiviteit en de mogelijkheid tot eigen inbreng van ontwikkelpunten maakte de training tot een succes." - 13-01-2017 00:00

"Goede locatie, kleine groepen, interactiviteit en de mogelijkheid tot eigen inbreng van ontwikkelpunten maakte de training tot een succes. " - 13-01-2017 00:00

starstarstarstarstar
Marieke Pleines
10
Strategisch Accountmanagement

"De training had een goede locatie en kleine groepen. De uitwisseling van ervaringen met andere cursisten en de flexibiliteit van de training was mij erg goed bevallen." - 13-01-2017 00:00

"De training had een goede locatie en kleine groepen. De uitwisseling van ervaringen met andere cursisten en de flexibiliteit van de training… alles lezen - 13-01-2017 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Strategisch Accountmanagement

"Leuke interactie tussen de trainer en de cursisten. De training geeft nieuwe inzichten maar frist ook bestaande kennis weer op." - 13-01-2017 00:00

"Leuke interactie tussen de trainer en de cursisten. De training geeft nieuwe inzichten maar frist ook bestaande kennis weer op. " - 13-01-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Strategisch Accountmanagement

"Veel persoonlijke begeleiding, gericht op eigen praktijk. Hierdoor erg leerzaam en direct ook daadwerkelijk toe te passen. " - 04-11-2016 00:00

"Veel persoonlijke begeleiding, gericht op eigen praktijk. Hierdoor erg leerzaam en direct ook daadwerkelijk toe te passen. " - 04-11-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Peter Ringe
9
Strategisch Accountmanagement

"De aanpak van de trainer, tips en trucs en het delen van ervaringen en actuele praktijkvoorbeelden hebben mij het meest aangesproken." - 04-11-2016 00:00

"De aanpak van de trainer, tips en trucs en het delen van ervaringen en actuele praktijkvoorbeelden hebben mij het meest aangesproken. " - 04-11-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Jan
9
Strategisch Accountmanagement

"Nuttige manier om kennis op te doen over het aanpakken van strategische klanten/plannen. Ik heb inzichten gekregen om op andere manieren een account te bekijken." - 04-11-2016 00:00

"Nuttige manier om kennis op te doen over het aanpakken van strategische klanten/plannen. Ik heb inzichten gekregen om op andere manieren een… alles lezen - 04-11-2016 00:00

starstarstarstarstar
Sarah
10
Strategisch Accountmanagement

"Leerzaam, inzicht in eigen kunnen en leerpunten. Wat mij het meest heeft aangesproken is: belang van customer relatie, het kennen van je klanten, stilte gebruiken, vragen stellen -> minder zenden." - 04-11-2016 00:00

"Leerzaam, inzicht in eigen kunnen en leerpunten. Wat mij het meest heeft aangesproken is: belang van customer relatie, het kennen van je kla… alles lezen - 04-11-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Strategisch Accountmanagement

"Fijn dat ik in een groep "gelijk gestemden" zat (leeftijd, carriere, ambities) en enthousiaste & betrokken trainer." - 08-07-2016 00:00

"Fijn dat ik in een groep "gelijk gestemden" zat (leeftijd, carriere, ambities) en enthousiaste & betrokken trainer. " - 08-07-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Strategisch Accountmanagement

"Goed, met name voor jonge - middel ervaren accountmanagers die (volgende) stappen willen maken in hun carriere." - 08-07-2016 00:00

"Goed, met name voor jonge - middel ervaren accountmanagers die (volgende) stappen willen maken in hun carriere. " - 08-07-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Strategisch Accountmanagement

"Wat zou ik anderen vertellen over deze training? Leuk, interessant, uitdagend. " - 08-07-2016 00:00

"Wat zou ik anderen vertellen over deze training? Leuk, interessant, uitdagend. " - 08-07-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Miranda Blokland
9
Strategisch Accountmanagement

"Ik heb veel kennis opgedaan, super! Ik zou anderen vertellen dat deze training leerzaam, nuttig en soms confronterend is." - 28-06-2016 00:00

"Ik heb veel kennis opgedaan, super! Ik zou anderen vertellen dat deze training leerzaam, nuttig en soms confronterend is. " - 28-06-2016 00:00

Heb jij een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

"Is het mogelijk om twee cursussen van YEARTH Academy te combineren?"

Gevraagd door Posca - 14-06-2017 14:55
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Iedere cursus start met een aparte groep die samen alle dagen volgt. Als er wordt geschoven stoort dat de groepsdynamiek en het vertrouwen. Het is wel mogelijk om bij begin cursus leerdoelen en dergelijke te bespreken.
Bram de Ferrante
Beantwoord door Bram de Ferrante (Springest adviseur)

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met YEARTH Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.