Excelleren in Accountmanagement

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ICM opleidingen & trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 ICM opleidingen & trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 3.459 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,2
Gemiddeld cijfer voor Excelleren in Accountmanagement
Gebaseerd op 16 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Leo Karreman
starstarstarstarstar_half
Leo Karreman
Accountmanager Maasstad Ziekenhuis
9
Excelleren in Accountmanagement

"Deze cursus was 'to the point'. De theorie werd afgewisseld met praktische oefeningen. De groep was prettig en veilig. De trainer was zeer opmerkzaam en gaf op een plezierige manier opbouwende kritiek." - 20-04-2017 10:29

"Deze cursus was 'to the point'. De theorie werd afgewisseld met praktische oefeningen. De groep was prettig en veilig. De trainer was zeer o… alles lezen - 20-04-2017 10:29

Startdata en plaatsen

Amsterdam
21 jun. 2019 tot 5 jul. 2019
Toon rooster
event 21 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 5 juli 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
21 jun. 2019 tot 5 jul. 2019
Toon rooster
event 21 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 5 juli 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
21 jun. 2019 tot 5 jul. 2019
Toon rooster
event 21 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 5 juli 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
21 jun. 2019 tot 5 jul. 2019
Toon rooster
event 21 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 5 juli 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Groningen
21 jun. 2019 tot 5 jul. 2019
Toon rooster
event 21 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 5 juli 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Rotterdam
21 jun. 2019 tot 5 jul. 2019
Toon rooster
event 21 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 5 juli 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Utrecht
21 jun. 2019 tot 5 jul. 2019
Toon rooster
event 21 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 5 juli 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Zwolle
21 jun. 2019 tot 5 jul. 2019
Toon rooster
event 21 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 5 juli 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Amsterdam
18 sep. 2019 tot 2 okt. 2019
Toon rooster
event 18 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 2 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
18 sep. 2019 tot 2 okt. 2019
Toon rooster
event 18 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 2 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
18 sep. 2019 tot 2 okt. 2019
Toon rooster
event 18 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 2 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
18 sep. 2019 tot 2 okt. 2019
Toon rooster
event 18 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 2 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Groningen
18 sep. 2019 tot 2 okt. 2019
Toon rooster
event 18 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 2 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Rotterdam
18 sep. 2019 tot 2 okt. 2019
Toon rooster
event 18 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 2 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Utrecht
18 sep. 2019 tot 2 okt. 2019
Toon rooster
event 18 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 2 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Zwolle
18 sep. 2019 tot 2 okt. 2019
Toon rooster
event 18 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 2 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Amsterdam
15 nov. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 15 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 22 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Arnhem
15 nov. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 15 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 22 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Breda
15 nov. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 15 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 22 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03
Eindhoven
15 nov. 2019 tot 6 dec. 2019
Toon rooster
event 15 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 22 november 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 03

Beschrijving

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

U leert uw persoonlijke kwaliteiten tot succesfactoren te maken en deze daadkrachtig in te zetten in uw rol als accountmanager.

U voelt de behoefte uw commerciële vaardigheden een boost te geven? U wilt nog beter zicht hebben op uw accountmanagement- vaardigheden? En hoe u deze kunt optimaliseren? Dan is deze training heel geschikt voor u. De essentiële aspecten van accountmanagement komen aan bod. U leert uw persoonlijke kwaliteiten tot succesfactoren te maken en deze daadkrachtig in te zetten in uw rol als accountmanager. Op natuurlijke wijze leert u de relatie met uw klant te onderhouden en uit te bouwen. U brengt uzelf en uw organisatie naar een hoger niveau.

Student profile

Deze trainin…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

U leert uw persoonlijke kwaliteiten tot succesfactoren te maken en deze daadkrachtig in te zetten in uw rol als accountmanager.

U voelt de behoefte uw commerciële vaardigheden een boost te geven? U wilt nog beter zicht hebben op uw accountmanagement- vaardigheden? En hoe u deze kunt optimaliseren? Dan is deze training heel geschikt voor u. De essentiële aspecten van accountmanagement komen aan bod. U leert uw persoonlijke kwaliteiten tot succesfactoren te maken en deze daadkrachtig in te zetten in uw rol als accountmanager. Op natuurlijke wijze leert u de relatie met uw klant te onderhouden en uit te bouwen. U brengt uzelf en uw organisatie naar een hoger niveau.

Student profile

Deze training is geschikt voor accountmanagers, relatiebeheerders en andere commercieel verantwoordelijken voor belangrijke relaties. Deze training is ook waardevol voor verkopers die zich voorbereiden op een accountmanagementfunctie.

Objectives

  • U leert succesvol accountmanagement te bedrijven
  • U kunt uw persoonlijke succesfactoren daadkrachtig inzetten
  • U leert doeltreffend en strategisch om te gaan met uw klanten
  • U leert (in)koopgedrag succesvol te beïnvloeden
  • U bent in staat om uw netwerk te versterken
  • U versterkt uw gespreksvaardigheden en -technieken
  • U verbetert uw verkoopresultaten en rendement

Curriculum

  • Principes van accountmanagement
  • Koopprocessen en het (koop)gedrag van de klant
  • Analyseren en effectief beïnvloeden van het gedrag van uw klant
  • Verkopen van producten en diensten
  • In kaart brengen van de ‘Decision making unit’
  • Persoonlijke kwaliteiten en succesfactoren
  • Relatiemanagement
  • Onderhouden van uw netwerk en relatiebeheer
  • Gespreksvaardigheden en -technieken
  • Persoonlijke effectiviteit en presentatie
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Instruction modes

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. In deze afwisselende en dynamische training wordt er naast de theorie veel aandacht besteed aan oefeningen, rollenspellen en discussies. Onder inspirerende leiding van een deskundige in accountmanagement wisselt u ervaringen uit met de andere deelnemers. U oefent uw commerciële vaardigheden, waarmee u bij de klant de meerwaarde van uw organisatie kunt tonen. Er wordt gewerkt aan uw persoonlijke effectiviteit en verbeterpunten.

Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM-certificaat.

8,2
Gemiddeld cijfer voor Excelleren in Accountmanagement
Gebaseerd op 16 ervaringen
Leo Karreman
starstarstarstarstar_half
Leo Karreman
Accountmanager Maasstad Ziekenhuis
9
Excelleren in Accountmanagement

"Deze cursus was 'to the point'. De theorie werd afgewisseld met praktische oefeningen. De groep was prettig en veilig. De trainer was zeer opmerkzaam en gaf op een plezierige manier opbouwende kritiek." - 20-04-2017 10:29

"Deze cursus was 'to the point'. De theorie werd afgewisseld met praktische oefeningen. De groep was prettig en veilig. De trainer was zeer o… alles lezen - 20-04-2017 10:29

starstarstarstarstar_border
Oldenboom
8
Excelleren in Accountmanagement

"Er werd gezorgd dat er aandacht was voor ieders leerdoelen en vragen. Zeer betrokken en kundige trainer! Goede mix van theorie en oefeningen. Het sloot aan op de behoefte van de deelnemers in plaats van dat een draaiboek gevolgd werd." - 31-10-2015 08:45

"Er werd gezorgd dat er aandacht was voor ieders leerdoelen en vragen. Zeer betrokken en kundige trainer! Goede mix van theorie en oefeningen… alles lezen - 31-10-2015 08:45

starstarstarstarstar_half
Niels Seppen
9
Excelleren in Accountmanagement

"Goede mix theorie en praktijk. Inspirerende trainer, met veel praktijk ervaring. Naast het boeiende programma, was er ook genoeg ruimte voor je eigen leerdoelen. Vooral het onderwerp accountplannen was zeer de moeite waard." - 20-07-2015 07:02

"Goede mix theorie en praktijk. Inspirerende trainer, met veel praktijk ervaring. Naast het boeiende programma, was er ook genoeg ruimte voor… alles lezen - 20-07-2015 07:02

starstarstarstarstar_border
Noortje Krol
8

"goede training van waaruit opgedane kennis en vaardigheden direct in de praktijk toe te passen zijn met professionele en gedreven trainer" - 19-11-2014 00:00

"goede training van waaruit opgedane kennis en vaardigheden direct in de praktijk toe te passen zijn met professionele en gedreven trainer " - 19-11-2014 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Excelleren in Accountmanagement

"Persoonlijk, goede trainer, positieve groep, interessant om anderen met zelfde vak in andere branche te ontmoeten. " - 14-11-2013 11:11

"Persoonlijk, goede trainer, positieve groep, interessant om anderen met zelfde vak in andere branche te ontmoeten. " - 14-11-2013 11:11

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Excelleren in Accountmanagement

"Het was een zeer leerzame maar ook zeker bruikbare cursus.
De theorie wordt gecombineerd met praktisch oefenen. Daar leer je ook het meest van, althans dat is mijn mening. De "leraar" wist ook precies waar hij het over had. " - 30-01-2013 11:06

"Het was een zeer leerzame maar ook zeker bruikbare cursus. De theorie wordt gecombineerd met praktisch oefenen. Daar leer je ook het meest … alles lezen - 30-01-2013 11:06

starstarstarstarstar_border
Chiel
8
Excelleren in Accountmanagement

"Cursusinhoud niet alleen maar theorie, veel praktijk voorbeelden en oefeningen met goede begeleiding van de cursusleider. Leuke leerzame cursus. De locatie (Utrecht) van de training was goed verzorgd en te bereiken. " - 02-07-2012 13:20

"Cursusinhoud niet alleen maar theorie, veel praktijk voorbeelden en oefeningen met goede begeleiding van de cursusleider. Leuke leerzame cur… alles lezen - 02-07-2012 13:20

starstarstarstarstar_border
A. Nobels
8,2
Excelleren in Accountmanagement

"De training was inspirerend, maar achteraf gezien te kort om er in de praktijk veel mee te kunnen doen. Ik zou de training liever gespreid over een langere periode volgen met tussendoor oefenopdrachten." - 30-01-2012 15:58

"De training was inspirerend, maar achteraf gezien te kort om er in de praktijk veel mee te kunnen doen. Ik zou de training liever gespreid o… alles lezen - 30-01-2012 15:58

starstarstarstarstar_border
Meike
Salesmanager
7,8
Excelleren in Accountmanagement

"Een zeer duidelijke cursus, cursus werd aangepast aan de leerlingen.
Erg prettige trainer. Niet enkel theorie, maar ook toegepast in de praktijk.
Ik heb ook veel gehad aan de ervaringen van anderen." - 30-01-2012 14:16

"Een zeer duidelijke cursus, cursus werd aangepast aan de leerlingen.Erg prettige trainer. Niet enkel theorie, maar ook toegepast in de prakt… alles lezen - 30-01-2012 14:16

starstarstarstarstar_half
Colin Voetee
9
Excelleren in Accountmanagement

"Laat ik bij het minst belangrijke beginnen, de locatie. Die was super, en ik zeg wel het minst belangrijke...maar toch kan de locatie het maken of breken. De inhoud van de cursus was goed. We zijn er actief doorheen gevlogen en dat alles zonder sheets of dia's. En daar hou ik van! Niet het opdreunen of voorlezen van vooraf gemaakte presentaties maar door het uitwisselen van praktijkervaring de theorie erbij pakken. Kortom ik vond het een geslaagde cursus!" - 15-03-2011 12:35

"Laat ik bij het minst belangrijke beginnen, de locatie. Die was super, en ik zeg wel het minst belangrijke...maar toch kan de locatie het ma… alles lezen - 15-03-2011 12:35

starstarstarstarstar_border
Ellen Boumans
8,4
Excelleren in Accountmanagement

"Deze cursus accountmanagement leert je middels heel wat modellen anders te kijken naar je eigen klant. Verder leer je veel door de verscheidenheid van sectoren van de andere cursisten. De cursus is vooral thuis werken aan de theorie en je accountplan en in de les praktijkvoorbeelden presenteren en bespreken." - 19-04-2010 08:15

"Deze cursus accountmanagement leert je middels heel wat modellen anders te kijken naar je eigen klant. Verder leer je veel door de verscheid… alles lezen - 19-04-2010 08:15

starstarstarstarstar_border
Vivianne
7,6
Excelleren in Accountmanagement

"De training geeft goede handvatten voor gesprekssituaties en er is veel geoefend met casussen. Ik ben zeer theoretisch ingesteld, hierom had ik graag wat meer theorie gewild en had ik wat meer op een schoolse manier les willen krijgen in account management. Bijvoorbeeld over acquisitie, administratie e.d.
De trainer was zeer kundig. Duidelijk dat hij zelf jaren met veel plezier en resultaat dit werk heeft gedaan" - 09-03-2010 19:22

"De training geeft goede handvatten voor gesprekssituaties en er is veel geoefend met casussen. Ik ben zeer theoretisch ingesteld, hierom had… alles lezen - 09-03-2010 19:22

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8
Excelleren in Accountmanagement

"Zeer interessante cursus mede door toedoen van de trainer. Locatie zeer goed bereikbaar, eten was goed moeten alleen erop letten dat de broodjes niet lang van te voren klaargemaakt worden, doordat er o.a. sla gebruikt wordt zijn de broodje nat.


Snelle reactie na inschrijving organisatie komt zeer professioneel over alles regelen ze goed, komen na wat in de brochure staat." - 08-01-2010 17:50

"Zeer interessante cursus mede door toedoen van de trainer. Locatie zeer goed bereikbaar, eten was goed moeten alleen erop letten dat de broo… alles lezen - 08-01-2010 17:50

starstarstarstarstar_border
Susanne
7,6
Excelleren in Accountmanagement

"Prima opleiding! Zeker voor accountmangers die reeds een aantal jaar in het vak zitten en hun kennis en vaardigheden willen verbreden.


Door een gedegen plan van aanpak en analyse van een account heb ik doelstellingen en acties geformuleerd.
Dit heeft mij de mogelijkheid gegeven mijn account beter te leren kennen en openingen te vinden voor een grotere afzet/hogere omzet en het aangaan van een partnership.


Ik vond deze opleiding zeer leerzaam.
Door de vele aspecten in een accountplan krijg je meer inzicht in je account. In mijn dagelijkse werkzaamheden als accountmanager heb ik gemerkt dat een meer gestructureerde aanpak kan leiden tot betere inzichten.
Ik ga nu meer gestructureerd te werk en maak een betere planning van mijn werkzaamheden.
" - 03-12-2009 18:04

"Prima opleiding! Zeker voor accountmangers die reeds een aantal jaar in het vak zitten en hun kennis en vaardigheden willen verbreden. Doo… alles lezen - 03-12-2009 18:04

starstarstarstarstar_border
Rianne
8
Excelleren in Accountmanagement

"De lessen waren goed te doen en ook het praktijkgerichte was een hele goede manier om de stof tot je te krijgen.Ook de leraar was super met al zijn tips en de manier waarop hij les gaf.
Ik had zelf een hele leuke groep waar ik veel van heb geleerd, juist omdat er zoveel diversiteit in zat." - 01-12-2009 12:25

"De lessen waren goed te doen en ook het praktijkgerichte was een hele goede manier om de stof tot je te krijgen.Ook de leraar was super met … alles lezen - 01-12-2009 12:25

starstarstarstarstar_border
Nicole
8,2
Excelleren in Accountmanagement

"De cursus is een goede aanvulling op praktijk. De vele ervaringen en voorbeelden die de cursusleider deelt, zijn uit praktijksituaties en dus herkenbaar en toepasbaar.
" - 26-11-2009 12:42

"De cursus is een goede aanvulling op praktijk. De vele ervaringen en voorbeelden die de cursusleider deelt, zijn uit praktijksituaties en du… alles lezen - 26-11-2009 12:42

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met ICM opleidingen & trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.