Confronterende communicatie

Type product

Confronterende communicatie

The Young Workforce
Logo van The Young Workforce

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Leer effectief communiceren bij tegengestelde belangen!

Samenwerking is nog nooit zo belangrijk geweest en daarom is effectieve communicatie onontbeerlijk. We doen het de hele dag, maar goed communiceren is nog helemaal niet zo gemakkelijk. Zeker als er tegengestelde belangen zijn en het onderwerp voor beide gesprekspartners relevant is. Als het gesprek kortom “spannend” wordt. Confronterende communicatie is een zeer effectieve communicatiestijl bij juist deze gesprekken.

Wat?

Confronteren is een stijl die velen niet van nature bezitten. Maar het goede nieuws: je kunt het leren! Het echt aangaan van het gesprek, zaken benoemen, de situatie uitdiepen, kleur bekennen etc. Dit alles om de …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zelfontwikkeling, Zelfbewustzijn, Vitaliteit, Kolb Leerstijlen en NLP.

Leer effectief communiceren bij tegengestelde belangen!

Samenwerking is nog nooit zo belangrijk geweest en daarom is effectieve communicatie onontbeerlijk. We doen het de hele dag, maar goed communiceren is nog helemaal niet zo gemakkelijk. Zeker als er tegengestelde belangen zijn en het onderwerp voor beide gesprekspartners relevant is. Als het gesprek kortom “spannend” wordt. Confronterende communicatie is een zeer effectieve communicatiestijl bij juist deze gesprekken.

Wat?

Confronteren is een stijl die velen niet van nature bezitten. Maar het goede nieuws: je kunt het leren! Het echt aangaan van het gesprek, zaken benoemen, de situatie uitdiepen, kleur bekennen etc. Dit alles om de win-win-win situatie te bereiken. Beiden belangen zoveel mogelijk te behartigen en de relatie te verstevigen.

Test & rapport

Deelnemers vullen voor de training een vragenlijst in en ontvangen een diagram met een overzicht van de eigen voorkeursstijlen in geval van een belangengeschil. Iedereen gebruikt bepaalde communicatiestijlen meer dan andere. Alle stijlen zijn te leren.

Doel?

Deelnemers bekend maken met de verschillende communicatiestijlen en in het bijzonder de stijl confronteren. Om hiermee een eerste stap te maken in het verbreden van het palet en daarmee de effectiviteit in communicatie te vergroten.

Hoe?

Wij nemen deelnemers mee in de theorie en lichten de stijlen toe. Op verschillende manieren laten we deelnemers oefenen met o.a. doorvragen, feedback geven, aannames toetsen. Het is een echte workshop. Wij hanteren een veilige opbouw waardoor iedereen stap voor stap meer stretcht en steeds meer leert. Leren begint bij doen!

Resultaat?

  • In staat communicatie bewust aan te passen aan verschillende (werk)situaties en gesprekspartners
  • Het ontwikkelen van een breder communicatiepalet
  • Effectievere communicatie teneinde betere samenwerking
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.