Management essentials

Type product
Tijdsduur
Logo van VoorZ voor ontwikkeling

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

VoorZ is gespecialiseerd in het verbeteren van prestaties van medewerkers, leidinggevenden en organisaties, door bij te dragen aan de ontwikkeling en het leerproces. Wij doen dat door op een respectvolle en enthousiaste manier te adviseren, trainen en coachen.

Onze werkwijze

Typerend voor de opbouw van VoorZ interventies en trainingen is dat er geleidelijk meer verdieping en introspectie plaatsvindt. Van het cognitief een basis leggen naar het oefenen met praktijkcases en vervolgens reflecteren op en aanscherpen van persoonlijke impact en stijl. Wij werken graag met praktijkopdrachten. Deelnemers oefenen veel en gaan met gerichte handvatten vanuit een training terug naar hun praktijk. Onze werkwijze kenmerkt zich door een combinatie van werken in kleine groepen (acteurs, discussies, praktijkcases en rollenspelen) en aandacht voor persoonlijke stijl en feedback van onze trainers.

Management Essentials

... Leidinggeven als kwaliteit

De training ME is een korte en uitermate krachtige trainingsprogramma, waarin u een kader wordt aangereikt voor de aansturing van uw medewerkers. Uw voorkeursstijl is niet in alle situaties of bij alle medewerkers effectief.  En niet alle medewerkers hebben direct oog voor het klantbelang. Hierdoor bereikt u of uw organisatie niet de gewenste resultaten. In deze training leert u wanneer u welk leidinggevend gedrag moet in zetten en hoe u stuurt op een klantgerichte attitude bij uw medewerkers. Aan de hand van dit praktische model verbreedt u uw leidinggevend repertoire en scherpt u uw voorkeursstijl verder aan.  


Resultaat

Uw kunt man…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

VoorZ is gespecialiseerd in het verbeteren van prestaties van medewerkers, leidinggevenden en organisaties, door bij te dragen aan de ontwikkeling en het leerproces. Wij doen dat door op een respectvolle en enthousiaste manier te adviseren, trainen en coachen.

Onze werkwijze

Typerend voor de opbouw van VoorZ interventies en trainingen is dat er geleidelijk meer verdieping en introspectie plaatsvindt. Van het cognitief een basis leggen naar het oefenen met praktijkcases en vervolgens reflecteren op en aanscherpen van persoonlijke impact en stijl. Wij werken graag met praktijkopdrachten. Deelnemers oefenen veel en gaan met gerichte handvatten vanuit een training terug naar hun praktijk. Onze werkwijze kenmerkt zich door een combinatie van werken in kleine groepen (acteurs, discussies, praktijkcases en rollenspelen) en aandacht voor persoonlijke stijl en feedback van onze trainers.

Management Essentials

... Leidinggeven als kwaliteit

De training ME is een korte en uitermate krachtige trainingsprogramma, waarin u een kader wordt aangereikt voor de aansturing van uw medewerkers. Uw voorkeursstijl is niet in alle situaties of bij alle medewerkers effectief.  En niet alle medewerkers hebben direct oog voor het klantbelang. Hierdoor bereikt u of uw organisatie niet de gewenste resultaten. In deze training leert u wanneer u welk leidinggevend gedrag moet in zetten en hoe u stuurt op een klantgerichte attitude bij uw medewerkers. Aan de hand van dit praktische model verbreedt u uw leidinggevend repertoire en scherpt u uw voorkeursstijl verder aan.  


Resultaat

Uw kunt managementstijl aanpassen aan individuele medewerkers en leert klantbehoeften vertalen in output voor uw medewerkers. De volgende talenten of competenties worden in deze training ontwikkeld. 

Situationeel leiderschap: 

  • U kunt per situatie en specifieke medewerker herkennen wat de meest effectieve stijl van
    leidinggeven is.
  • U kunt na de training uw stijl van leidinggeven aanpassen aan de inidviduele medewerker.

Klantgerichte gespreksvoering:

  • U bent in staat regie te voeren op een klantgesprek.
  • U kunt een klantvraag onderzoeken en gespreksvaardigheden inzetten. 

Zelfinzicht: 

  • U kent uw kwaliteiten als leidinggevende en waar voor u als leidinggevende nog aandachtspunten liggen.

En u neemt tastbare en concrete handvatten meer naar huis die u steeds opnieuw kunt gebruiken. 


Doelgroep

De management essentials is voor alle leidinggevenden vanaf mbo+ niveau.
Beginnend leidinggevenden  leggen in deze training een stevig fundament voor de rest van hun loopbaan als manager. Ervaren leidinggevenden kunnen er hun vaardigheden verder uitbreiden en aanscherpen. Projectmanagers leren er hun sturend gedrag af te stemmen op projectmedewerkers.

 

Over VoorZ

VoorZ is gespecialiseerd in het verbeteren van de prestaties van uw medewerkers en uw organisatie, door bij te dragen aan hun ontwikkeling en leerproces. Wij doen dat door op een respectvolle en enthousiaste manier te adviseren, trainen en coachen.

Onze werkwijze

Uw organisatie is uniek, daarom maken wij als specialisten eerst een analyse. Samen met jullie kiezen we de belangrijke programmaonderdelen en werkwijze voor we aan de slag gaan. We mobiliseren leidinggevenden en trainen betrokkenen. Tussentijds evalueren we de interventies en passen het programma in lijn met de veranderende organisatie en jullie wensen aan.

 


Mogelijke programma onderdelen zijn:

Blok 1: Klantgerichte gespreksvoering
Onderwerpen:
- gespreksvaardigheden
- klantvraag onderzoeken
- grenzen stellen naar klanten

Blok 2: Leidinggeven aan onervaren medewerkers
Onderwerpen
- Theoretisch kader
- Voorkeursstijl
- Intrainen Stijlen “Instrueren”, “Bijsturen”

Blok 3: Leidinggeven aan ervaren medewerkers
- Theoretisch kader
- Randvoorwaarden
- Intrainen stijlen “delegeren” en “ondersteunen” 

Blok 4: Voortgangscontrole
- Theoretisch kader
- Zelfonderzoek/natuurlijke reacties
- Intrainen “delegeren”.

Prijs voor deze in-company training op aanvraag

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.