Basistraining Accountmanagement klassikaal

Tijdsduur

Basistraining Accountmanagement klassikaal

BTR Trainingen
Logo van BTR Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,9 BTR Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,9 (uit 560 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

BTR Trainingen biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Inleiding Basistraining Accountmanagement

Met de basistraining accountmanagement leer je alle kneepjes van het vak. Onder kneepjes verstaan we bijvoorbeeld een commerciële instelling, klantgericht communiceren en het herkennen en inspelen op verschillende koopsignalen. De training wordt zo ingestoken dat de doelen van jou als deelnemer centraal staan. Deze training is voornamelijk gericht op beginnend of toekomstige accountmanagers. Maar ook als ervaren accountmanager ben je nooit uitgeleerd en helpen we graag jouw vaardigheden versterken. Deze training is dus zowel voor beginnend als ervaren accountmanagers, maar ook voor consultants op gebied van sales. Als accountmanager ben je verantwoo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanagement, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

Inleiding Basistraining Accountmanagement

Met de basistraining accountmanagement leer je alle kneepjes van het vak. Onder kneepjes verstaan we bijvoorbeeld een commerciële instelling, klantgericht communiceren en het herkennen en inspelen op verschillende koopsignalen. De training wordt zo ingestoken dat de doelen van jou als deelnemer centraal staan. Deze training is voornamelijk gericht op beginnend of toekomstige accountmanagers. Maar ook als ervaren accountmanager ben je nooit uitgeleerd en helpen we graag jouw vaardigheden versterken. Deze training is dus zowel voor beginnend als ervaren accountmanagers, maar ook voor consultants op gebied van sales. Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Met deze groep klanten wordt nauw contact onderhouden en bouw je aan succesvolle samenwerkingen. Krijg daarom beter inzicht in jouw competenties als accountmanager en vooral ook hoe deze competenties geoptimaliseerd kunnen worden.

Welke onderwerpen komen aan bod tijdens de basistraining accountmanagement?

De basistraining accountmanagement kan uit verschillende onderwerpen bestaan, altijd toegespitst op jouw situatie of de organisatiebehoefte. Vanuit die behoefte stellen wij een training op maat samen. Wij geloven namelijk niet in het principe open inschrijving en werken uitsluitend met maatwerktrainingen. Hierdoor is het voor iedere deelnemer interessant op zijn of haar eigen niveau en leerbehoefte. Denk niet dat de basistraining accountmanagement voor jou niet geschikt is, want we kunnen deze zo samenstellen dat ook jij er meer baat bij hebt op de werkvloer. Onderwerpen die mogelijk aan bod komen tijdens de basistraining accountmanagement:

  • Accountplan bedenken en uitvoeren
  • Inzicht in koopprocessen
  • Herkennen van koopsignalen
  • Inzicht in (potentiële) klanten
  • Optimaliseren van vaardigheden & competenties
  • Klantbehoeftes herkennen en oplossingsgerichtheid
  • Succesvolle verkoopgesprekken
  • Versterken van relaties met klanten 
  • Competenties & vaardigheden accountmanager

Wat levert de training op?

Na het volgen van de basistraining accountmanagement heb je analytische, persoonlijke en strategische vaardigheden ontwikkeld die nodig zijn om klanten effectief te beheren. Je bent in staat om accountanalyses te maken, verkooptrajecten op te bouwen en effectieve acquisitie te plegen. Daarnaast heb je inzicht gekregen in de wijze waarop je de klantbehoefte in kaart brengt en deze vertaalt naar een oplossing. Ook ben je in staat succesvolle verkoopgesprekken te voeren en commitment te creëren voor een wederzijds winstgevende relatie.

Bij ons staat de deelnemer centraal

Jullie leerdoelen en –behoeftes zijn de basis van iedere training die wij verzorgen. We starten met een  persoonlijke intake  om meer informatie te verzamelen over de precieze leervraag. Op basis daarvan kiezen we één van onze ervaren trainers die expert is op dat vakgebied. Vervolgens vindt er een kennismaking plaats tussen de trainer en de deelnemer om de inhoud van de basistraining accountmanagement te kunnen bepalen. Daarnaast vinden we het heel belangrijk dat er een klik is tussen de trainer en de deelnemers. Alleen dan kun je het maximale in jezelf naar boven halen. Op basis van het kennismakingsgesprek schrijven wij een adviesvoorstel en gaan we data kiezen waarop de training plaats kan vinden. 

Wat zijn de kosten van een basistraining accountmanagement?

De kosten van onze maatwerktraining hangen volledig af van de vraag van de deelnemer. Omdat de duur en de inhoud worden aangepast op de organisatie en de wensen van de deelnemer kunnen de kosten verschillen. We schetsen daarom een kostenplaatje tijdens het adviesvoorstel, die we vervolgens vrijblijvend toesturen nadat jij en de trainer een kennismakingsgesprek hebben gehad. Wil je daar nou meer over weten? We staan je graag telefonisch te woord om onze werkwijze verder toe te lichten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met BTR Trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.