Online strateeg

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 435 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
7 okt. 2019
Utrecht
15 nov. 2019
Utrecht
9 dec. 2019
Utrecht
4 feb. 2020
Utrecht
2 apr. 2020
Utrecht
21 apr. 2020
Utrecht
4 jun. 2020
Utrecht
21 sep. 2020
Utrecht
18 nov. 2020
Utrecht
31 dec. 2020
Utrecht
18 jan. 2021
Utrecht
16 mrt. 2021

Beschrijving

Hoe laat je je merk online groeien, hoe vind je aansluiting bij potentiële klanten en ben je echt onderscheidend in je aanpak en propositie? Als online strateeg buig je je over dit soort vragen. De antwoorden liggen in verschillende vakgebieden, werkwijzen en technologieën. Tijdens de opleiding Online strateeg leer je er een aantal kennen en kijk je vanuit verrassende invalshoeken naar je online merk. Na afloop ken je nieuwe manieren om je online strategie te versterken. Inzichten waarmee je direct aan de slag kunt. 

Programma van de opleiding Online strateeg

Design Thinking in a day

College 1

  • Innovatie en het innovatieparadox: wat bepaalt het duurzame succes van een organisatie? Het antwo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Hoe laat je je merk online groeien, hoe vind je aansluiting bij potentiële klanten en ben je echt onderscheidend in je aanpak en propositie? Als online strateeg buig je je over dit soort vragen. De antwoorden liggen in verschillende vakgebieden, werkwijzen en technologieën. Tijdens de opleiding Online strateeg leer je er een aantal kennen en kijk je vanuit verrassende invalshoeken naar je online merk. Na afloop ken je nieuwe manieren om je online strategie te versterken. Inzichten waarmee je direct aan de slag kunt. 

Programma van de opleiding Online strateeg

Design Thinking in a day

College 1

  • Innovatie en het innovatieparadox: wat bepaalt het duurzame succes van een organisatie? Het antwoord ligt in een balans van behoud en durf, ratio en emotie, logica en intuïtie, tekst en beeld. Kortom: left brain, right brain.
  • Iedereen is een designer. Jij ook, ook al zegt je LinkedIn-profiel misschien iets anders. Design Thinking is geen exclusieve eigenschap van ontwerpers—alle grote vernieuwers op het gebied van literatuur, kunst, muziek, wetenschap, techniek en bedrijfsleven hebben het toegepast.
  • Design thinking stappenplan: je ontdekt de volgorde in de Design Thinking-methode.

College 2

  • Empathie: de eerste stap in het Design Thinking-proces is om je klant of eindgebruiker werkelijk te begrijpen. Je oefent interviewtechnieken om de ambities en pijnpunten van mensen te achterhalen.
  • Probleemdefinitie: je vertaalt de pains en gains van eenklant of eindgebruiker naar een concrete probleemdefinitie die voldoende creatieve ruimte overlaat.
  • Ideeëngeneratie: je past nieuwe brainstorm-methodes toe en leert handige manieren om de beste ideeën te identificeren.
  • Prototyping met video: je ontdekt verschillende video-formats en maakt ter plekke een eigen video waarin je je concept uitlegt.

Customer journey marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Growth Hacking in a day

College 1  

  • Introductie in growth hacking: hoe is het ontstaan, en welke bedrijven zijn er succesvol in?
  • Definieer je groei-KPI: welke doelen wil je in de eerste drie maanden bereiken? Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich hierop focust?
  • Crash course '7 Pillars of Growth Hacking': leer snel hoe je de zeven pijlers van growth hacking toepast

College 2

  • Analyse van je salessysteem, website en onlinemarketingapparaat: wat kun je ermee, wat nog niet en hoe bereik je sneller resultaat?
  • Ontwikkel je eerste growth-hackingplan voor de komende drie maanden

 

Agile marketing scrum

Dag 1

College 1

  • First things first: wat is het verschil tussen Agile, Lean, Kanban en Scrum?
  • Wat hebben ze met elkaar te maken?
  • Hoe zijn Agile, Lean, Kanban en Scrum relevant voor marketing, communicatie, sales en HRM?

College 2

  • Het grote Scrum-plaatje: rollen, rituelen en artefacten
  • Wat ze je niet vertellen, maar wat je wel moeten weten over Agile en Scrum
  • Wat is een Sprint Review?
  • En wat is een Sprint Retrospective?

Dag 2

College 3

  • Aan de slag met Scrum
  • Handige tools om te gebruiken
  • Aanloop naar je eerste Sprint

College 4

  • Verdieping: Vision, Sprint Goal, Roadmap
  • Verdieping: Scaling Agile
  • Voorbereiding op je examen (Scrum Master of Product Owner)
  • Retrospective

Leadgeneratie met marketing automation

Dag 1

College 1

  • De filosofie van inbound marketing en 'smarketing': de combi van sales en marketing
  • De buyer journey: wat is het, waarom is het belangrijk, hoe stel ik er één op?
  • Eigen buyer persona's opstellen en passende content bedenken

College 2

  • Welke data is belangrijk, en hoe kom je eraan? Theorie, tips en tools.
  • Van data naar customer journey met lead scoring
  • Marketing automation in de praktijk: hoe stel je een workflow op?

Dag 2

College 3

  • 'Smarketing' in de praktijk: hoe verenig je sales en marketing?
  • Hoe verander je leads in klanten? De sales funnel en pipeline management.
  • Jouw ideale leadproces: stappen en planning

College 4

  • De rol van Customer Relationship Management (CRM) binnen marketing automation
  • Marketing automation tools: HubSpot en andere die je waarschijnlijk nog niet kent
  • De ROI van marketing automation: jouw business case

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.