Lean IT Association Foundation (LITA)

Niveau
Tijdsduur
Logo van D-ICT Solutions
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 D-ICT Solutions heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 255 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

D-ICT Solutions biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Utrecht

Beschrijving

Wij zijn pas tevreden als u het bent !

De Lean IT Association Foundation training richt zich specifiek op de toepassing van Lean binnen het IT-domein. In onze training werkt u met oefeningen om vaardigheden met LEAN te ontwikkelen en u maakt kennis met de zachte aspecten van LEAN IT, zoals veranderaanpakken om de houding en het gedrag van medewerkers te veranderen zodat deze aansluiten bij een Lean organisatie. Er wordt ingegaan op vragen als: hoe zorgt u ervoor dat er een efficiënt change management beleid wordt gevoerd? Op welke manier zorgt u er voor dat doorlooptijden bij het verhelpen van incidenten teruggedrongen worden? Organisaties zien steeds meer in dat zij voordeel kunnen behalen door Lean IT toe te passen binnen de IT…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ICT Algemeen, Lean, Management Algemeen, Business intelligence en Netwerken (IT).

Wij zijn pas tevreden als u het bent !

De Lean IT Association Foundation training richt zich specifiek op de toepassing van Lean binnen het IT-domein. In onze training werkt u met oefeningen om vaardigheden met LEAN te ontwikkelen en u maakt kennis met de zachte aspecten van LEAN IT, zoals veranderaanpakken om de houding en het gedrag van medewerkers te veranderen zodat deze aansluiten bij een Lean organisatie. Er wordt ingegaan op vragen als: hoe zorgt u ervoor dat er een efficiënt change management beleid wordt gevoerd? Op welke manier zorgt u er voor dat doorlooptijden bij het verhelpen van incidenten teruggedrongen worden? Organisaties zien steeds meer in dat zij voordeel kunnen behalen door Lean IT toe te passen binnen de IT leverende afdelingen. 
We behandelen de oorsprong en ontwikkeling van de Lean-filosofie; het concept van verspilling, variatie en inflexibiliteit; klantwaarde, Voice of the Customer, CTQ; procesverbetering, Value Stream Mapping; Performance en KPI’s; organisatorische randvoorwaarden voor de invoeren van Lean; Lean-gedrag en -attitude; Betekenis en doel van Visual management en het gebruik van dag- en weekborden. Ook is er aandacht voor praktische toepassing van (analyse) tools: Voice of the Customer; SIPOC en Critical to Quality; Value Stream Map; KPI’s; Persoonlijke ‘change story’.

Na het succesvol afronden van deze training bent u in staat om:
-De LEAN concepten te doorgronden en hoe deze toe te passen.
-De DMAIC verbetercyclus te hanteren.
-Te begrijpen welk gedrag en houding nodig is in een Lean organisatie.
-Procesoptimalisatie door verbeteractiviteiten toe te wijzen.
-De klantwaarde/ Voice of the Customer juist te analyseren en te vertalen naar  
 processen.
-Concepten te begrijpen zoals Value Streams, Customer Value, Flow, Pull en -
 Perfection.
-Processen te analyseren en te verbeteren met Value Stream Mapping.
-Problemen op te lossen met de Kaizen methode.
-Het eaxmen met succes af te leggen.

Doelgroep
Management en medewerkers van een organisatie van plan om LEAN noodzaak om een fundamenteel begrip van de LEAN denkwijze hebben te introduceren.

Voorkennis en niveau

Geen, MBO+


Duur
2 dagen (optioneel kan op de laatste dag ter afsluiting examen gedaan worden).

Examenonderwerpen
Kandidaten worden getest op negen categorieën:
Algemene kennis van de oorsprong van het Toyota Production System en inzicht in de vijf belangrijkste Lean principes; Inzicht in de definitie en de toepassing van het Lean principe van waarde; Inzicht in de definitie en de toepassing van het Lean principe van waarde streams; Inzicht in de definitie en de toepassing van het Lean principe: stroom; Inzicht in de definitie en de toepassing van het Lean principe van pull; Inzicht in de definitie en de toepassing van het Lean principe: continue verbeteringen; Inzicht in het belang van Lean Management en haar rol in de implementatie van Lean IT; Inzicht in de psychologie van verandering en de rol van de Lean change agent; Kennis van de inhoud van een generieke projectplan voor een Lean IT-project; Begrip van Green IT; Lifecycle management; Het optimaliseren van de infrastructuur; IT als enabler; Governance en processen voor Green IT.


Examen
Het examen bestaat uit 40 multiple-choice vragen.
De deelnemer moet in 1 uur 26 of meer correcte antwoorden geven om te slagen - 65%.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.