Lean IT Association Foundation (LITA) (ook Live Online)
Startdata en plaatsen
D-ICT Solutions biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Brugge, Gent
Beschrijving
Wij zijn pas tevreden als u het bent !
De Lean IT Association Foundation training richt zich specifiek op de toepassing van Lean binnen het IT-domein. In onze training werkt u met oefeningen om vaardigheden met LEAN te ontwikkelen en u maakt kennis met de zachte aspecten van LEAN IT, zoals veranderaanpakken om de houding en het gedrag van medewerkers te veranderen zodat deze aansluiten bij een Lean organisatie. Er wordt ingegaan op vragen als: hoe zorgt u ervoor dat er een efficiënt change management beleid wordt gevoerd? Op welke manier zorgt u er voor dat doorlooptijden bij het verhelpen van incidenten teruggedrongen worden? Organisaties zien steeds meer in dat zij voordeel kunnen behalen door Lean IT toe te passen binnen de IT…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij zijn pas tevreden als u het bent !
De Lean IT Association Foundation training richt zich specifiek
op de toepassing van Lean binnen het IT-domein. In onze training
werkt u met oefeningen om vaardigheden met LEAN te ontwikkelen en u
maakt kennis met de zachte aspecten van LEAN IT, zoals
veranderaanpakken om de houding en het gedrag van medewerkers te
veranderen zodat deze aansluiten bij een Lean organisatie. Er wordt
ingegaan op vragen als: hoe zorgt u ervoor dat er een efficiënt
change management beleid wordt gevoerd? Op welke manier zorgt u er
voor dat doorlooptijden bij het verhelpen van incidenten
teruggedrongen worden? Organisaties zien steeds meer in dat zij
voordeel kunnen behalen door Lean IT toe te passen binnen de IT
leverende afdelingen.
We behandelen de oorsprong en ontwikkeling van de Lean-filosofie;
het concept van verspilling, variatie en inflexibiliteit;
klantwaarde, Voice of the Customer, CTQ; procesverbetering, Value
Stream Mapping; Performance en KPI’s; organisatorische
randvoorwaarden voor de invoeren van Lean; Lean-gedrag en
-attitude; Betekenis en doel van Visual management en het gebruik
van dag- en weekborden. Ook is er aandacht voor praktische
toepassing van (analyse) tools: Voice of the Customer; SIPOC en
Critical to Quality; Value Stream Map; KPI’s; Persoonlijke ‘change
story’.
Na het succesvol afronden van deze training bent u in staat om:
-De LEAN concepten te doorgronden en hoe deze toe te passen.
-De DMAIC verbetercyclus te hanteren.
-Te begrijpen welk gedrag en houding nodig is in een Lean
organisatie.
-Procesoptimalisatie door verbeteractiviteiten toe te wijzen.
-De klantwaarde/ Voice of the Customer juist te analyseren en te
vertalen naar
processen.
-Concepten te begrijpen zoals Value Streams, Customer Value, Flow,
Pull en -
Perfection.
-Processen te analyseren en te verbeteren met Value Stream
Mapping.
-Problemen op te lossen met de Kaizen methode.
-Het eaxmen met succes af te leggen.
U kunt deze training nu ook Live Online vanuit huis volgen met (bijna) alle voordelen van beide situaties:
- U kunt vragen stellen
- De trainer zal u uitdagen om uw begrip te testen
- U heeft contact met medecursisten die zowel in de klas zitten als zelf ook thuis zijn.
- U hoeft niet te reizen
- …
Het enige dat u mist is onze lekkere koffie!
Doelgroep
Management en medewerkers van een organisatie
van plan om LEAN noodzaak om een fundamenteel begrip van de LEAN
denkwijze hebben te introduceren.
Voorkennis en niveau
Geen, MBO+
Duur
2 dagen (optioneel kan op de laatste dag ter afsluiting examen
gedaan worden).
Examenonderwerpen
Kandidaten worden getest
op negen categorieën:
Algemene kennis van de oorsprong van het Toyota Production System
en inzicht in de vijf belangrijkste Lean principes; Inzicht in de
definitie en de toepassing van het Lean principe van waarde;
Inzicht in de definitie en de toepassing van het Lean principe van
waarde streams; Inzicht in de definitie en de toepassing van het
Lean principe: stroom; Inzicht in de definitie en de toepassing van
het Lean principe van pull; Inzicht in de definitie en de
toepassing van het Lean principe: continue verbeteringen; Inzicht
in het belang van Lean Management en haar rol in de implementatie
van Lean IT; Inzicht in de psychologie van verandering en de rol
van de Lean change agent; Kennis van de inhoud van een generieke
projectplan voor een Lean IT-project; Begrip van Green IT;
Lifecycle management; Het optimaliseren van de infrastructuur; IT
als enabler; Governance en processen voor Green IT.
Examen
Het examen bestaat uit 40 multiple-choice vragen.
De deelnemer moet in 1 uur 26 of meer correcte antwoorden geven om
te slagen - 65%.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.