Cursus Webcare

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Cursus Webcare

Eduvision Opleiding & Training
Logo van Eduvision Opleiding & Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Eduvision Opleiding & Training heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 47 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeApeldoorn
4 feb. 2022 tot 11 feb. 2022
Toon rooster
event 4 februari 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 11 februari 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
4 feb. 2022 tot 11 feb. 2022
Toon rooster
event 4 februari 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 11 februari 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
7 feb. 2022 tot 14 feb. 2022
Toon rooster
event 7 februari 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 14 februari 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
7 mrt. 2022 tot 14 mrt. 2022
Toon rooster
event 7 maart 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 14 maart 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
7 mrt. 2022 tot 14 mrt. 2022
Toon rooster
event 7 maart 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 14 maart 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
8 mrt. 2022 tot 15 mrt. 2022
Toon rooster
event 8 maart 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 15 maart 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
5 apr. 2022 tot 12 apr. 2022
Toon rooster
event 5 april 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 12 april 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
5 apr. 2022 tot 12 apr. 2022
Toon rooster
event 5 april 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 12 april 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
6 apr. 2022 tot 13 apr. 2022
Toon rooster
event 6 april 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 13 april 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
4 mei. 2022 tot 11 mei. 2022
Toon rooster
event 4 mei 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 11 mei 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
4 mei. 2022 tot 11 mei. 2022
Toon rooster
event 4 mei 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 11 mei 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
12 mei. 2022 tot 19 mei. 2022
Toon rooster
event 12 mei 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 19 mei 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
2 jun. 2022 tot 9 jun. 2022
Toon rooster
event 2 juni 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 9 juni 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
2 jun. 2022 tot 9 jun. 2022
Toon rooster
event 2 juni 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 9 juni 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
10 jun. 2022 tot 17 jun. 2022
Toon rooster
event 10 juni 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 17 juni 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
1 jul. 2022 tot 8 jul. 2022
Toon rooster
event 1 juli 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 8 juli 2022, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
1 jul. 2022 tot 8 jul. 2022
Toon rooster
event 1 juli 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 8 juli 2022, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
11 jul. 2022 tot 18 jul. 2022
Toon rooster
event 11 juli 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 18 juli 2022, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2

Beschrijving

Een passende webcare strategie

Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.

Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen

Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.


Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Webcare vs. traditio…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een passende webcare strategie

Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.

Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen

Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.


Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Webcare vs. traditionele customer services

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van internet en social media zorgen ervoor dat uw klanten gemakkelijker de weg vinden naar het web. Twee derde uit zijn/haar klacht via internet. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. “Vroeger” op verjaardagen, nu steeds meer online. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Webcare is meer dan alleen een “online klantenservice”. U zou het dus kunnen zien als een soort laatste kans van uw klant, dit gegeven lichten we later in deze cursus nader toe.

(Klaag)motieven en platformselectie

Waarom uit uw klant zich via het internet? Twee derde van de klanten doet dit als direct gevolg van het tekort schieten van de klantenservice via traditionele kanalen (bijvoorbeeld per telefoon, post of persoonlijk contact). Een belangrijk motief is het trekken van de aandacht. Een klacht is bijvoorbeeld niet zorgvuldig behandeld en men voelt zich niet serieus genomen. Logisch gevolg is dat de discussie zich verplaatst naar het web. Het is van belang dat u daar bent waar de consument zich bevindt. We behandelen diverse motieven en het selectieproces van de klant m.b.t. de platforms, omdat het laat zien met welke intentie een consument een klacht plaatst.

Doelstellingen en strategie

Alleen aanwezig zijn is niet voldoende. U weet nu waar uw klant zich bevindt en hebt inzicht in de motieven voorafgaand aan een klacht. Naast online inzicht is het ook van belang om intern (offline) te kijken waar deze klachten zijn oorsprong vinden. Over dit preventieve handelen, de daaruit voortkomende doelstellingen en de bijbehorende webcarestrategie leert u meer tijdens deze module.

Opzet van een webcare team

Nu u de doelstellingen en een strategie geformuleerd heeft, gaat u aan de slag met de opzet van een webcare team. Hoe u dit team inricht en waar u daarbij op moet letten is enerzijds afhankelijk van uw doelstellingen en anderzijds afhankelijk van uw klanten. Ondersteund door diverse praktijkcases illustreren wij wat hierbij de belangrijkste aspecten zijn.

Resultaatmeting, positieve buzz en nazorg

Al deze inspanningen dienen nauwkeurig gemeten te worden. Hoe u dit precies doet, komt uitgebreid aan bod. Naast negatieve berichten zullen er ook positieve posts te vinden zijn. Met het traceren en zichtbaar maken van deze posts bij uw andere klanten en het stukje nazorg na een klacht sluiten we deze cursus af.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Webcare.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.