Incompany-training Lean Startup & Business Model Canvas
Beschrijving
Innoveren als een startup: een blauwdruk voor een eigen strategieGeregeld wordt de markt opgeschud door verrassende producten, diensten en businessmodellen van startups. Wat kun je als organisatie of corporate leren van disruptieve bedrijven? En hoe doorbreek je traditionele patronen, en formuleer je nieuwe digitale waardeproposities?
Tijdens de (online) incompany-training Lean Startup & Business Model Canvas ontdekken jullie hoe te innoveren als een startup. Jullie gebruiken hierbij de lean start-up- en Canvas-methode als blauwdruk voor jouw eigen strategie. Door te experimenteren leren jullie hoe perfecte producten of diensten in de markt te zetten.
Resultaat
- Jullie zien disruptie aanko…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Geregeld wordt de markt opgeschud door verrassende producten, diensten en businessmodellen van startups. Wat kun je als organisatie of corporate leren van disruptieve bedrijven? En hoe doorbreek je traditionele patronen, en formuleer je nieuwe digitale waardeproposities?
Tijdens de (online) incompany-training Lean Startup & Business Model Canvas ontdekken jullie hoe te innoveren als een startup. Jullie gebruiken hierbij de lean start-up- en Canvas-methode als blauwdruk voor jouw eigen strategie. Door te experimenteren leren jullie hoe perfecte producten of diensten in de markt te zetten.
Resultaat
- Jullie zien disruptie aankomen en zijn zo concurrenten een stap voor
- Jullie weten hoe je trendonderzoek doet om grote (toekomst)vraagstukken te herkennen
- Jullie kunnen met een (digitaal) innovatiecentrum vernieuwende ideeën binnen je organisatie managen
- Jullie kennen de theorie én praktijk van lean startup, design thinking en minimum viable product
- Jullie hebben handvatten om innovatietrajecten te initiëren, zodat je ideeën sneller op de markt kunt zetten
Voor wie
Deze (online) incompany-training is voor iedereen die verder wil gaan dan de traditionele manier van innoveren. Denk aan: managers en marketeers op het gebied van innovatie, product marketing, change en IT.
Programma
Tijdens de (online) incompany-training Lean Startup & Business Model Canvas komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1:
- Disruptieve trends
- Is ook jouw bedrijf een ‘burning platform’?
- Het disruptieve krachtenveld: leer disruptie herkennen
- De 4 principes van digitale organisaties
- 100% user focus: wat betekent dat?
- Alles draait om data, big data
- De perfecte digitale waardepropositie
Na dag 1 krijg jullie een opdracht mee. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen een halve dag in voor het maken van deze opdracht.
Dag 2:
- De innovatie-basics
- Digitale transformatie: de startup-methodologie
- Wat innovatie is: KPI’s, verwachtingen en de inzet van het team
- Het innovators-dilemma
- Denk als een startup: idee, product en business-model
- Minimum Viable Product en experiment-strategie
- Innovatie als een prioriteit
- Technieken voor ideegeneratie
- Business Model Canvas
- Het innovatiemodel: de 5 stappen
- Value proposition mapping
Praktisch
- ‘Lean Startup & Business Model Canvas’ is een tweedaagse (online) incompany-training
- De (online) incompany-training vindt online of op locatie plaats op een datum naar keuze
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen
- Aanbevolen literatuur: Digital Transformation – Mark Baker, The Lean Startup – Eric Ries, The Innovator´s Method – Nathan Furr, 0 to 1 – Peter Thiel & Value Proposition Design – Alex Osterwalder
- Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
Deze (online) incompany-training is voor iedereen die verder wil gaan dan de traditionele manier van innoveren. Denk aan: managers en marketeers op het gebied van innovatie, product marketing, change en IT.
- Jullie zien disruptie aankomen en zijn zo concurrenten een stap voor
- Jullie weten hoe je trendonderzoek doet om grote (toekomst)vraagstukken te herkennen
- Jullie kunnen met een (digitaal) innovatiecentrum vernieuwende ideeën binnen je organisatie managen
- Jullie kennen de theorie én praktijk van lean startup, design thinking en minimum viable product
- Jullie hebben handvatten om innovatietrajecten te initiëren, zodat je ideeën sneller op de markt kunt zetten
Tijdens de (online) incompany-training Lean Startup & Business Model Canvas komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1:
- Disruptieve trends
- Is ook jouw bedrijf een ‘burning platform’?
- Het disruptieve krachtenveld: leer disruptie herkennen
- De 4 principes van digitale organisaties
- 100% user focus: wat betekent dat?
- Alles draait om data, big data
- De perfecte digitale waardepropositie
Na dag 1 krijg jullie een opdracht mee. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen een halve dag in voor het maken van deze opdracht.
Dag 2:
- De innovatie-basics
- Digitale transformatie: de startup-methodologie
- Wat innovatie is: KPI’s, verwachtingen en de inzet van het team
- Het innovators-dilemma
- Denk als een startup: idee, product en business-model
- Minimum Viable Product en experiment-strategie
- Innovatie als een prioriteit
- Technieken voor ideegeneratie
- Business Model Canvas
- Het innovatiemodel: de 5 stappen
- Value proposition mapping
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.