Klanttypen - Vergroot de verkoopvaardigheden en klantvriendelijkheid van winkelpersoneel in retail door je klanten te kennen.

Type product
Niveau
Logo van Icademy
Opleiderscore: starstarstarstar_halfstar_border 7,4 Icademy heeft een gemiddelde beoordeling van 7,4 (uit 12 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Ken je ook dat machteloze gevoel wanneer je na een paar vervelende ervaringen alweer zo'n onbestemde klant de zaak binnen ziet komen? "Nee, niet weer, wat gaan we nu weer krijgen?" Het lijkt er soms op dat iedere klant verschillend is en dat je nauwelijks kunt inschatten hoe hij of zij zich zal gedragen. Dat is gelukkig niet waar. Klanten zijn prima in te delen in bepaalde typen, waar je jouw aanpak op kunt laten aansluiten. Met behulp van modellen om klanten te typeren werk je aan je eigen zelfverzekerdheid in je omgang met klanten.

De e-learning 'Klanttypen' geeft eerst uitleg over de hantering van modellen voor typering van klanten en bespreekt vervolgens een indeling in vier typen en ten…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Winkelpersoneel, Klantvriendelijkheid, Verkoopvaardigheden, Verkoopmethoden en Verkoopstrategie.

Ken je ook dat machteloze gevoel wanneer je na een paar vervelende ervaringen alweer zo'n onbestemde klant de zaak binnen ziet komen? "Nee, niet weer, wat gaan we nu weer krijgen?" Het lijkt er soms op dat iedere klant verschillend is en dat je nauwelijks kunt inschatten hoe hij of zij zich zal gedragen. Dat is gelukkig niet waar. Klanten zijn prima in te delen in bepaalde typen, waar je jouw aanpak op kunt laten aansluiten. Met behulp van modellen om klanten te typeren werk je aan je eigen zelfverzekerdheid in je omgang met klanten.

De e-learning 'Klanttypen' geeft eerst uitleg over de hantering van modellen voor typering van klanten en bespreekt vervolgens een indeling in vier typen en ten slotte een indeling in vijf typen klanten. Aan het eind van deze online training, waarin ook duidelijke praktijkvoorbeelden zijn opgenomen, weet jij hoe je als verkoper het beste kunt omgaan met agressieve, dominante, aarzelende, onzekere, rationeel ingestelde, eigenwijze, emotionele, zwijgzame en praatgrage klanten.

Duur

De e-learning 'Klanttypen' duurt ongeveer 30 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1,5 week.

Doelgroep

Deze e-learning is bestemd voor iedereen die zich (verder) wil bekwamen in een adequate omgang met klanten, in de winkel of in een andere situatie waarin je producten of diensten wilt verkopen. Als je deze e-learning wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Overtuigen en beïnvloeden, Op behoeften en verwachtingen van de klant richten.

Werkplekleren

Deze training is prima geschikt binnen MKB Werkplekleren. Bij MKB Werkplekleren volg je de belangrijkste theorie online, en word je in de praktijk begeleid door een ervaren collega, je mentor. Voor de mentor is een gratis Icademy training beschikbaar.

Lesmaterialen

De cursus 'Klanttypen - Vergroot de verkoopvaardigheden en klantvriendelijkheid van winkelpersoneel in retail door je klanten te kennen.' bestaat uit:

  • VideoCollege
  • E-Book
  • Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP)
  • Leerjournaal
  • Reflectie- en communicatieopdracht
  • Samenvatting
  • Aanbevolen aanpak

Toetsing

De cursus 'Klanttypen - Vergroot de verkoopvaardigheden en klantvriendelijkheid van winkelpersoneel in retail door je klanten te kennen.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat.

De garanties van Icademy

  • De meest effectieve manier van leren door een combinatie van beeld, geluid en interactiviteit.
  • Leer in 20% van de tijd 80% van wat je echt moet weten; vandaag leren = vandaag doen.
  • Begin direct en studeer waar en wanneer je maar wilt.
  • Slaag voor de toets en je ontvangt een gewaarmerkt certificaat.
  • Maximaal leerrendement tegen minimale kosten.

Wij zijn er van overtuigd dat je bij Icademy de beste e-learningcursus tegen de beste prijs krijgt. Daarom geven we je je geld terug als je kunt aantonen dat je bij een andere opleider een soortgelijke e-learningcursus hebt gevolgd met een betere prijs/kwaliteitsverhouding.

Het enige wat je hoeft te doen is het aanvraagformulier volledig invullen en dit samen met de factuur en het certificaat van de andere cursus naar ons toe sturen. Je ontvangt dan binnen twee weken je geld terug. Klik hier om gebruik te maken van de Geld Terug Garantie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.