Praktijktraining USM

Tijdsduur

Praktijktraining USM

IT Management Group
Logo van IT Management Group
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IT Management Group heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 541 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

TRAININGEN

In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.

Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

De training Praktijktraining USM kan online of klassikaal worden gevolgd.

Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid. Deelnemers zijn zowel de managers die verant…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

TRAININGEN

In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.

Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een BTW-correctie van 10% toegepast. 

De training Praktijktraining USM kan online of klassikaal worden gevolgd.

Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid. Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoordelijk zijn voor het organisatie-verbeterproject, als medewerkers die moeten leren werken in een organisatie die de USM-methode hanteert. U kiest deze training als u naast de theorie ook wilt weten hoe u USM kan implementeren.

De training Praktijktraining USM is de training om naast de theorie ook te leren hoe u USM kan implementeren

USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening.

Wat maakt USM bijzonder?
Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig maar een meer duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te richten.

Compleet pakket
In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat om o.a. om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.

Waar wordt USM toegepast?
USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties zoals gebouwenbeheer, IT, personeelszaken etcetera, maar ook voor alle vormen van primaire dienstverlening zoals telecomproviders en gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel tot succes!

Inhoud Praktijktraining USM
De Praktijktraining USM benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

Programma
Tijdens deze training leert de deelnemer de volgende servicemanagement-aspecten hanteren en krijgt deelnemer handvatten voor implementatie in de praktijk:

• Methodes versus practices (frameworks)
• Primaire versus secundaire taakgebieden
• De indeling van het facilitaire domein
• De levenscyclus van services
• De definitie, structuur, en kenmerken van een service
• Volwassenheidsmodellen en waardeketens in servicemanagement
• Onderscheid tussen taakgebieden en organisatiestructuren
• De bedrijfsmiddelen van een dienstverlener
• Structuur van een proces
• Management van werkwijzen via procedures en werkinstructies
• Procesmodellering
• Onderscheid tussen functies en processen
• Procesmanagement en lijnmanagement
• Projectmanagement in een procesgerichte organisatie
• Workflow management
• Standaardisatie van werkwijzen Inrichting van een workflow tool
• De 5 processen van het USM-procesmodel
• Invoering van USM Interne en externe eisenpakketten
• Monodisciplinaire toepassing (economy of scale)
• Interdisciplinaire toepassing (economy of scope)

In deze training worden bovenstaande onderwerpen afgewisseld met voorbeelden van USM implementatie in de praktijk

Praktische informatie
De Praktijktraining Universeel Service Management wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde USM-opleidingspartner. De Praktijktraining USM duurt 3 dagen. De kosten voor de Praktijktraining USM bedragen €1275,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

De training is gebaseerd op een digitale set trainingsmateriaal. Daarnaast krijgt u het USM Foundation boek uitgereikt.

Examen USM (optioneel)
Met de training wordt u voorbereid op het USM examen. Het online examen wordt op afspraak voor u ingepland. Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat USM Foundation. De kosten voor het examen bedragen € 225,- excl. BTW.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.