Accountmanagement

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Accountmanagement

Learnit
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 772 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Accountmanagement
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
jan van de werken
Head of Commerce
9
Accountmanagement

"Wat kon beter? Daar kan ik niks op antwoorden.
Beter is de vraag wat goed was.
Job stelde veel vragen waardoor men aan het denken werd gezet. Er was veel ruimte om ervaring delen waarop de les werd aangepast en bruikbare informatie werd gedeeld.
Persoonlijke begeleiding was vanaf dag één goed.
De locatie was super, mooie locatie, goed eten en alles was aanwezig voor de les. Enige wat ik daarin zou aanbevelen is het parkeren gratis te maken met een uitrijkaart ipv een korting. Zeker als er een flink bedrag is betaald voor de cursus." - 23-03-2022 14:19

"Wat kon beter? Daar kan ik niks op antwoorden. Beter is de vraag wat goed was. Job stelde veel vragen waardoor men aan het denken werd gez… alles lezen - 23-03-2022 14:19

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
2 apr. 2024 tot 4 apr. 2024
placeRotterdam
2 apr. 2024 tot 4 apr. 2024
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
2 apr. 2024 tot 4 apr. 2024
placeAmsterdam
16 apr. 2024 tot 18 apr. 2024
placeAmsterdam
17 apr. 2024 tot 19 apr. 2024
placeDen Haag
17 apr. 2024 tot 19 apr. 2024
placeAmsterdam
22 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
22 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
placeUtrecht
23 apr. 2024 tot 25 apr. 2024
placeGroningen
6 mei. 2024 tot 8 mei. 2024
placeUtrecht
6 mei. 2024 tot 8 mei. 2024
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
6 mei. 2024 tot 8 mei. 2024
placeGroningen
13 mei. 2024 tot 15 mei. 2024
10% korting
placeRotterdam
21 mei. 2024 tot 23 mei. 2024
10% korting
placeZwolle
22 mei. 2024 tot 24 mei. 2024
10% korting
placeRotterdam
27 mei. 2024 tot 29 mei. 2024
10% korting
placeZwolle
29 mei. 2024 tot 31 mei. 2024
10% korting
placeRotterdam
3 jun. 2024 tot 5 jun. 2024
10% korting
placeAmsterdam
17 jun. 2024 tot 19 jun. 2024
10% korting
placeAmsterdam
19 jun. 2024 tot 21 jun. 2024
10% korting

Beschrijving

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager nastreeft. Je houdt niet alleen de contacten met klanten warm, maar gaat ook op zoek naar nieuwe klanten en gaat na of zij tevreden zijn over de afgenomen diensten of producten. Dit communiceer je vervolgens op effectieve wijze met de andere afdelingen binnen je organisatie. Als accountmanager moet je dus over heel wat vaardigheden beschikken om je werk goed te kunnen doen.

In de training Accountmanagement leg je een goede basis voor je werkzaamheden als accountmanager. Er is ruimschoots aandacht voor het ontwikkelen van je commerciële vaardigheden. Je leert hoe je de meerwaarde van je organisatie kunt aantonen …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanagement, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager nastreeft. Je houdt niet alleen de contacten met klanten warm, maar gaat ook op zoek naar nieuwe klanten en gaat na of zij tevreden zijn over de afgenomen diensten of producten. Dit communiceer je vervolgens op effectieve wijze met de andere afdelingen binnen je organisatie. Als accountmanager moet je dus over heel wat vaardigheden beschikken om je werk goed te kunnen doen.

In de training Accountmanagement leg je een goede basis voor je werkzaamheden als accountmanager. Er is ruimschoots aandacht voor het ontwikkelen van je commerciële vaardigheden. Je leert hoe je de meerwaarde van je organisatie kunt aantonen bij de klant, met als resultaat het behalen van hogere targets en een vaste klantenkring die blijft terugkomen. Een ander belangrijk onderdeel van de training is relatiemanagement. Je leert hoe je zowel 'koude' als 'warme' contacten onderhoudt. Niet met een standaard verkooppraatje, maar door gerichte vragen te stellen en een proactieve houding aan te nemen.

Onderwerpen

Tijdens de training kunnen onder andere de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Het opstellen van een accountplan
  • Ontwikkelingen binnen accountmanagement
  • Een klantanalyse maken
  • Het verkopen van producten en/of diensten
  • Klantgericht telefoneren
  • Jouw persoonlijke rol en kwaliteiten onderkennen en ontwikkelen
  • Interne en externe klantgerichtheid inzetten
  • Welke klantbehoeften en motivatoren er zijn
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Beïnvloedingsvaardigheden ontwikkelen
  • De marketingmix inzetten
  • Luister- en gespreksvaardigheden, inclusief vraagtechnieken
  • Een doelgericht gesprek voeren en het leiden en sturen ervan
  • Omgaan met emoties en weerstanden
  • Voorstellen presenteren

Resultaat

Na deze training:

  • kun je je beter inleven in de klant;
  • weet je hoe je actief kunt informeren naar de wensen van de klant;
  • weet je de doelstelling van de klant centraal te stellen, zodat de kans groter is dat deze met jouw organisatie in zee gaat en;
  • je hebt meer inzicht in je eigen rol en vaardigheden gedurende het contact met klanten.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die hun effectiviteit als accountmanager willen vergroten, een sterk theoretisch fundament omtrent hun werk als accountmanager willen hebben, en deelnemers die op zoek zijn naar praktijkervaring.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
9
Gemiddeld cijfer voor Accountmanagement
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
jan van de werken
Head of Commerce
9
Accountmanagement

"Wat kon beter? Daar kan ik niks op antwoorden.
Beter is de vraag wat goed was.
Job stelde veel vragen waardoor men aan het denken werd gezet. Er was veel ruimte om ervaring delen waarop de les werd aangepast en bruikbare informatie werd gedeeld.
Persoonlijke begeleiding was vanaf dag één goed.
De locatie was super, mooie locatie, goed eten en alles was aanwezig voor de les. Enige wat ik daarin zou aanbevelen is het parkeren gratis te maken met een uitrijkaart ipv een korting. Zeker als er een flink bedrag is betaald voor de cursus." - 23-03-2022 14:19

"Wat kon beter? Daar kan ik niks op antwoorden. Beter is de vraag wat goed was. Job stelde veel vragen waardoor men aan het denken werd gez… alles lezen - 23-03-2022 14:19

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.