CPP Marketing and Supply Chain Management

Niveau
Tijdsduur

CPP Marketing and Supply Chain Management

Open Universiteit
Logo van Open Universiteit
Opleiderscore: starstarstarstar_borderstar_border 5,9 Open Universiteit heeft een gemiddelde beoordeling van 5,9 (uit 11 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Open Universiteit biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Brugge, Gent

Beschrijving

Beschrijving

Uw bedrijf staat niet alleen in de wereld. U heeft veeleisende klanten, opportunistische leveranciers, logistieke uitdagingen en vele concullega's. Een dynamiek die u dagelijks treft. Een dynamiek die ook te omschrijven valt als het samenwerken in een keten, van zand tot klant bijvoorbeeld. Afstemming van en tussen onderdelen van de keten is van levensbelang. U overleeft dankzij de keten en concurreert met andere ketens.

De Open Universiteit heeft een programma ontwikkeld waarbij u vanuit een relatieperspectief naar uw leveranciers, klanten en andere ketens kijkt. Wij reiken u inzichten en instrumenten aan die u kunt hanteren om uw eigen keten sterker te maken, zodat u concurr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Supply Chain Management (SCM), Marketing, APICS/CSCP, Online marketing en Marketing en Sales.

Beschrijving

Uw bedrijf staat niet alleen in de wereld. U heeft veeleisende klanten, opportunistische leveranciers, logistieke uitdagingen en vele concullega's. Een dynamiek die u dagelijks treft. Een dynamiek die ook te omschrijven valt als het samenwerken in een keten, van zand tot klant bijvoorbeeld. Afstemming van en tussen onderdelen van de keten is van levensbelang. U overleeft dankzij de keten en concurreert met andere ketens.

De Open Universiteit heeft een programma ontwikkeld waarbij u vanuit een relatieperspectief naar uw leveranciers, klanten en andere ketens kijkt. Wij reiken u inzichten en instrumenten aan die u kunt hanteren om uw eigen keten sterker te maken, zodat u concurrenten beter aankunt. Presentaties van geslaagde en minder geslaagde voorbeelden van supply chain management geven het startschot van het uitwerken van opdrachten in uw eigen werkomgeving, zodat u concreet kennis en ervaring in de praktijk brengt.

Beschrijving vervolg

Het doel van deze opleiding is om professionals beter inzicht te geven in de relaties tussen (eind)klanten, leveranciers en andere bedrijven bevorderen. De opleiding zal dit inzicht door het aanbieden van concrete voorbeelden en instrumenten. Daarbij staat de invloed op de waardevermeerdering en kostenvermindering of het tegengaan van verspilling centraal.
Tijdens de opleiding staan vier met elkaar samenhangende thema's centraal:

  1. Business marketing. Wist u dat 4 keer zoveel geld omgaat in B2B dan in B2C markten?
  2. Inkoopmanagement. Sluit inkoop in uw organisatie naadloos aan op de bedrijfsstrategie?
  3. Klantgericht ontwerpen van processen en ketens. Veelgehoord, maar hoe doet u dat?
  4. Managing supply chains. Is uw keten een strategisch wapen, leidt supply chain management tot concurrentievoordelen?

U ontwikkelt zich tijdens de opleiding tot 'reflective practitioner': de actief betrokken beroepsbeoefenaar die door wetenschappelijke analyse en reflectie op de praktijk duurzame oplossingen kan ontwikkelen en implementeren.

Studieduur

8-10 maanden

Studiebelasting indicatie in uren

De meeste mensen voltooien de cursus in 400 à 480 uur.

Diploma

U ontvangt na afloop het Certified Professional Program diploma Marketing and Supply Chain Management.

Bedoeld voor

Managers en medewerkers SCM/Logistiek/Marketing van een dienstverlenende ondernemingen.
Professionals op HBO-/ academisch niveau actief in lijn- en staffuncties.

  • Inkopers die graag meer willen weten van het vak.
  • Marketeers die verder willen gaan dan hun eigen vakgebied.
  • Logistieke functionarissen die over de grenzen van hun eigen werkterrein willen en durven kijken.

Ingangseisen

In het bezit van HBO/Bachelor diploma of daarmee gelijk te stellen diploma en tenminste 3 jaar relevante werkervaring.

Startmoment

Starten kan op elk gewenst moment!

Locatie

Afhankelijk van de geografische spreiding van de deelnemers zijn locaties mogelijk studiecentrum Utrecht of Eindhoven.

Begeleidingsvorm

Afstandsonderwijs en contactonderwijs wisselen elkaar af. U kunt de praktijkopdrachten uitvoeren in uw eigen werkomgeving. Daarnaast besteedt het programma aandacht aan de wetenschappelijke invulling van marketing en supply chain management.

Begeleidingsbijeenkomsten

Starten op elk gewenst moment! U bezoekt in het voor- en najaar een of meerdere bedrijven. Aan het eind van het programma volgt een afrondend gesprek.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.