Opleiding Kwaliteitsmanager

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Adrienne Tegelaar+3
Startdatum en plaats
Logo van Patagonia Opleidingen B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Patagonia Opleidingen B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 15 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,3
Gemiddeld cijfer voor Opleiding Kwaliteitsmanager
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Eelco Oostveen
Kwaliteitsmanager
8
Opleiding Kwaliteitsmanager

"Ik ben tevreden over de gevolgde cursus kwaliteitsmanager. De relatief abstracte inhoud van de eerste 4 cursusdagen vielen op zijn plek in de laatste cursusdag. Ik heb nieuwe handvatten waarmee ik verder kan. Door de kleine groep cursisten is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht, dit ervaar ik als zeer positief. Bij vragen werd er snel gereageerd. De gegeven presentaties werden echter laat gedeeld met de cursisten." - 02-01-2019 07:59

"Ik ben tevreden over de gevolgde cursus kwaliteitsmanager. De relatief abstracte inhoud van de eerste 4 cursusdagen vielen op zijn plek in d… alles lezen - 02-01-2019 07:59

Startdata en plaatsen

Hendrik-Ido-Ambacht
4 jun. 2019 tot 17 sep. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 4 juni 2019, 13:00-17:00, Klantgerichte organisatie
event 18 juni 2019, 13:00-17:00, Procesbeheersing
event 2 juli 2019, 13:00-17:00, Procesverbetering
event 3 september 2019, 13:00-17:00, Risicomanagement
event 17 september 2019, 13:00-17:00, Managementsysteem
Hendrik-Ido-Ambacht
25 okt. 2019 tot 13 dec. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 25 oktober 2019, 09:00-13:00, Klantgerichte organisatie
event 8 november 2019, 09:00-13:00, Procesbeheersing
event 22 november 2019, 13:00-17:00, Procesverbetering
event 29 november 2019, 13:00-17:00, Risicomanagement
event 13 december 2019, 13:00-17:00, Managementsysteem

Beschrijving

Vakopleidingen waarbij managementtheorieën in de eigen praktijk worden gebracht, door die theorieën tijdens de opleiding direct toe te passen op de eigen praktijksituaties van de deelnemers. Zo groeien de cursisten in hun rol en weten ze hoe ze de volgende dag kunnen handelen. Daarom wordt in kleine groepen gewerkt!

Wij werken digitaal, waardoor documenten, syllabi en andere hulpmiddelen gratis ter beschikking worden gesteld, inclusief toekomstige updates! U krijgt bovendien toegang tot onze database, zodat u in uw werk altijd over de juiste, nieuwste en beste informatie beschikt.

Interne organisatie adviseur, analist en trainer

Deze praktijkopleiding is voor kwaliteitsmanagers, die zich willen ontwikkelen in hun functie. Deze specialist werkt typisch in een middelgrote organisatie en doet meer dan het onderhouden van het kwaliteitssysteem. De deelnemers aan deze opleiding zijn de interne organisatieadviseur van het management en ondersteunen met analyses, metingen en trainingen.

U zult na deze opleiding kwaliteitsmanagement in staat zijn uw kwaliteitsafdeling op te zetten, te verbeteren, beleid te helpen ontwikkelen en de taken uit te voeren, die een kwaliteitsafdeling behoort te doen. Een dienende afdeling vol kennis en ervaring voor het lijnmanagement en de direc…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vakopleidingen waarbij managementtheorieën in de eigen praktijk worden gebracht, door die theorieën tijdens de opleiding direct toe te passen op de eigen praktijksituaties van de deelnemers. Zo groeien de cursisten in hun rol en weten ze hoe ze de volgende dag kunnen handelen. Daarom wordt in kleine groepen gewerkt!

Wij werken digitaal, waardoor documenten, syllabi en andere hulpmiddelen gratis ter beschikking worden gesteld, inclusief toekomstige updates! U krijgt bovendien toegang tot onze database, zodat u in uw werk altijd over de juiste, nieuwste en beste informatie beschikt.

Interne organisatie adviseur, analist en trainer

Deze praktijkopleiding is voor kwaliteitsmanagers, die zich willen ontwikkelen in hun functie. Deze specialist werkt typisch in een middelgrote organisatie en doet meer dan het onderhouden van het kwaliteitssysteem. De deelnemers aan deze opleiding zijn de interne organisatieadviseur van het management en ondersteunen met analyses, metingen en trainingen.

U zult na deze opleiding kwaliteitsmanagement in staat zijn uw kwaliteitsafdeling op te zetten, te verbeteren, beleid te helpen ontwikkelen en de taken uit te voeren, die een kwaliteitsafdeling behoort te doen. Een dienende afdeling vol kennis en ervaring voor het lijnmanagement en de directie.

De organisatieontwikkeling en de functie staan centraal

Deze HBO kwaliteitsmanagement opleiding is niet zomaar een opleiding, maar een traject voor kwaliteitsmanagers voor ontwikkeling en implementatie. Geen opleiding waarbij zomaar een serie modellen de revue passeert, maar een praktijkopleiding, waarbij technieken en methoden worden toegepast op uw eigen organisatie. Een klachtenprocedure opstellen is één, maar deze laten werken en zorgen dat er resultaten uit verkregen worden, is wat anders. Datzelfde geldt voor auditing, SPC, verbeterteams, faalkostenreductie, genereren managementinformatie, doelstellingen ontwikkelen en nog veel meer.

Deze opleiding kwaliteitsmanager is bedoeld voor organisaties die:

  • Efficiënter en meer productief willen werken: operational excellence
  • Naar TQM willen doorontwikkelen.
  • Het kwaliteitsmanagementsysteem willen verbeteren.
  • De klantgerichtheid van de organisatie willen ontwikkelen.
  • Marktleider willen worden.

De deelnemers groeien in hun rol en weten wat ze moeten doen om de organisatie te ondersteunen in haar ontwikkeling en de uitvoering van de strategie van de directie.

Het opleidingsprogramma van de opleiding kwaliteitsmanagement

De dagdelen bouwen de organisatie stap voor stap op tegelijk met de functie van kwaliteitsmanager. De deelnemers maken analyses, doen ontdekkingen over hun eigen organisatie en ontwikkelen de oplossingen op maat. Er ontstaat een goede invulling van de functies quality assurance en quality control voor uw organisatie en de afdeling kwaliteit.

1: Klantgerichte organisatie

  • Waardestroom
  • Procesmanagement, uitwerking van uw processen
  • Systeemdenken en structuren
  • Managementsysteem - TQM
  • Adaptief vermogen

2: Procesbeheersing

  • Proces doeltoestand, procesbeschrijvingen
  • Kwaliteitskosten, faalkosten of verspillingen
  • Analyse technieken
  • Verbeter kata, lerende organisatie
  • Auditing en reviewing

3: Procesverbetering

  • Problem solving
  • Six sigma
  • Rapid process improvement workshop - RPIW
  • 5S
  • Borging van verbeteringen

4: Risicomanagement

  • Risicoanalyse
  • Scope, tools en technieken
  • Planning en implementatie
  • Beheersing
  • Managementsysteem, borging en verbetering

5: Managementsysteem

  • Kwaliteitshandboek
  • Jaarplanning en budgetcyclus
  • ISO 9001, INK, TQM
  • Certificatie
  • Rol van de kwaliteitsmanager

De cursisten gaan ieder dag met nieuwe inzichten en oplossingen naar huis. Dat is ook de rol van de kwaliteitsmanager voor de organisatie: Nieuwe inzichten ontwikkelen, deze delen met het management en oplossingen bieden.

Resultaten aan het einde van de opleiding Kwaliteitsmanager

Na afloop van deze opleiding is het resultaat dat de cursisten hun rol als kwaliteitsmanager beter kunnen invullen en de functie beter kunnen uitvoeren. Dat doen ze door allerlei methoden, zienswijzen en hulpmiddelen op de juiste manier in te zetten. Ze beoordelen wat de organisatie nodig heeft en passen de juiste methoden op de juiste manier toe. De wijze van inzetten wordt tijdens de opleiding geleerd. Het resultaat:

  • Rol van de kwaliteitsmanager
  • Manier om de organisatie klantgericht te maken
  • Uitgewerkte procesbeschrijvingen van uw eigen organisatie
  • Analyse van de output van uw eigen processen
  • Spelregels voor implementatie van procesmanagement en managementsystemen
  • Technieken voor procesbeheersing
  • Uitgebreide en diepgaande kennis van managementmethoden
  • Richting voor beleidsontwikkeling en communicatie
  • Opzet voor auditing, meettechnieken, SPC, kwaliteitskosten

Deze kwaliteitsmanager opleiding is een echte belevenis. Een master in kwaliteitsmanagement met alles wat nodig is en veel praktijkervaring. Methoden komen tot leven en de deelnemers ervaren de samenhang en kracht van goed management. Bovendien zijn de cursisten na deze cursus de coach van hun organisatie.

Voordelen voor uw organisatie als u de opleiding kwaliteitsmanager volgt

Het doel van het managementsysteem is de organisatie te beheersen en te verbeteren: Quality Assurance, Quality Control, Quality Improvement. Zorgen dat de integrale kosten worden verlaagd, dat klanten worden bediend en dat de leverbetrouwbaarheid is gegarandeerd. Deze opleiding zorgt voor de noodzakelijke instrumenten en methoden, die vanuit de kwaliteitsafdeling kunnen worden ingezet. De deelnemers zullen op een nieuwe manier naar hun organisatie kijken en ervaren hoe zij de directie kunnen adviseren over beleid en uitvoering.

Men verlaat deze cursus met diepgaande kennis van procesmanagement, stappenplannen, berekeningen en beschrijvingen. Verder natuurlijk veel handvatten, tips en valkuilen. Alles wat u leert en uitvoert, is direct geschikt voor toepassing in uw eigen organisatie. Dat maakt de cursussen kwaliteitsmanagement tot een bijzondere belevenis. U bent tijdens de opleiding al op weg met de implementatie.

8,3
Gemiddeld cijfer voor Opleiding Kwaliteitsmanager
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Eelco Oostveen
Kwaliteitsmanager
8
Opleiding Kwaliteitsmanager

"Ik ben tevreden over de gevolgde cursus kwaliteitsmanager. De relatief abstracte inhoud van de eerste 4 cursusdagen vielen op zijn plek in de laatste cursusdag. Ik heb nieuwe handvatten waarmee ik verder kan. Door de kleine groep cursisten is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht, dit ervaar ik als zeer positief. Bij vragen werd er snel gereageerd. De gegeven presentaties werden echter laat gedeeld met de cursisten." - 02-01-2019 07:59

"Ik ben tevreden over de gevolgde cursus kwaliteitsmanager. De relatief abstracte inhoud van de eerste 4 cursusdagen vielen op zijn plek in d… alles lezen - 02-01-2019 07:59

starstarstarstarstar_half
Jantine Sengers
Business process manager
9
Opleiding Kwaliteitsmanager

"Heldere presentaties en voldoende ruimte voor specifieke vragen over de eigen organisatie. De aangeleverde documentie is perfect als basis voor het opzetten van het kwaliteitssysteem. Ik heb deze cursus gevolgd voor de overstap van iso 9001:2008 naar 9001:2015, ik heb er als vertrouwen in dat wij deze overstap nu vlekkeloos kunnen maken. " - 23-02-2018 18:20

"Heldere presentaties en voldoende ruimte voor specifieke vragen over de eigen organisatie. De aangeleverde documentie is perfect als basis v… alles lezen - 23-02-2018 18:20

starstarstarstarstar_border
Rob Van Gassel
Directeur
8
Opleiding Kwaliteitsmanager

"Prettige training in een ontspannen setting. Doordat de groep zeer klein van opzet was kon er veel tijd gebruikt worden voor specifieke uitdagingen in de eigen organisatie. Goed bereikbare locatie, die voorzien is van alle benodigdheden voor een prettige cursus ervaring. Overigens ook erg prettig dat alle documenten en powerpoint slides per e-mail gedeeld worden, dat maakt het extra waardevol." - 19-02-2018 10:18

"Prettige training in een ontspannen setting. Doordat de groep zeer klein van opzet was kon er veel tijd gebruikt worden voor specifieke uitd… alles lezen - 19-02-2018 10:18

Adrienne Tegelaar - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Adrienne Tegelaar
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Christa Prins - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Christa Prins
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
8,1
Remco Schijf - Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
Remco Schijf
Trainer en consultant in kwaliteitsmanagement
8,5
Johan Schreuders - KAM, 5S, Lean en operational excellence
Johan Schreuders
KAM, 5S, Lean en operational excellence
8

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Patagonia Opleidingen B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.