ISM Masterclass
Startdata en plaatsen
placeHoog Holten 26 sep. 2023 tot 28 sep. 2023 |
placeHoog Holten 14 nov. 2023 tot 16 nov. 2023 |
Beschrijving
De ISM Methode is de praktisch toepasbare methode voor IT Service Management implementaties.
Voor wie is de ISM Masterclass bedoeld?
De ISM Masterclass is dé servicemanagementtraining voor ervaren ITSM-consultants, procesmanagers en IT-managers. Het doel van de ISM Masterclass is om de deelnemers een grondig inzicht te bieden in het vakgebied IT-servicemanagement, en de ontwikkeling die dit vakgebied doormaakt. Ook krijgt de deelnemer een grondig inzicht in de rol die ISM hierin speelt. Dit inzicht is het begin van beheersen. De Masterclass gaat daarbij in op de belangrijkste uitgangspunten van ISM.
Opleidingsresultaat
Na het volgen van de ISM Masterclass heeft de deelnemer diepgaand inzicht in:
• De betekenis en positie van IT-servicemanagement en ISM in relatie tot de bedrijfspr…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De ISM Methode is de praktisch toepasbare methode voor IT Service Management implementaties.
Voor wie is de ISM Masterclass bedoeld?
De ISM Masterclass is dé servicemanagementtraining voor ervaren
ITSM-consultants, procesmanagers en IT-managers. Het doel van de
ISM Masterclass is om de deelnemers een grondig inzicht te bieden
in het vakgebied IT-servicemanagement, en de ontwikkeling die dit
vakgebied doormaakt. Ook krijgt de deelnemer een grondig inzicht in
de rol die ISM hierin speelt. Dit inzicht is het begin van
beheersen. De Masterclass gaat daarbij in op de belangrijkste
uitgangspunten van ISM.
Opleidingsresultaat
Na het volgen van de ISM Masterclass heeft de deelnemer diepgaand
inzicht in:
• De betekenis en positie van
IT-servicemanagement en ISM in relatie tot de
bedrijfsprocessen, functioneel beheer en de gehele
informatievoorziening.
• De wijze waarop procesmatig werken kan
bijdragen aan de bedrijfsresultaten.
• De mogelijkheid om met één besturingsmodel de
bedrijfsvoering van IT-beheer geïntegreerd te managen.
• De positie en rol van de bedrijfsmiddelen
People, Process, en Product, en de wijze waarop deze geïntegreerd
worden bij de besturing van de dienstverlening.
• De relaties tussen processen, procedures en
werkinstructies.
• De relaties tussen processen en
organisatorische functies.
• Procesmatig werken versus lijn- en projectmatig
werken.
• Het ISM-procesmodel en de zes processen.
• De ISM-principes en uitgangspunten.
• Hoe op een methodische wijze verbeteringen
gestructureerd door te voeren zijn.
• De toepassing van de ISM-methode in de
praktijk.
• De kenmerken en structuur van een
IT-service.
Praktische Informatie
De ISM Masterclass duurt 3 aaneengesloten dagen, verdeeld over acht
dagdelen. Er zijn per Masterclass 15 plaatsen beschikbaar.
Deelnemers die een ISM Masterclass succesvol hebben doorlopen
ontvangen een certificaat, en worden opgenomen in het
ISM-Register.
Deze prijs voor de Masterclass is inclusief lesmateriaal, twee
overnachtingen, en alle overige verblijfskosten.
Niveau: HBO
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.