Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

Type product
Niveau

Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

Tekstmodel.nl
Logo van Tekstmodel.nl
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,8 Tekstmodel.nl heeft een gemiddelde beoordeling van 9,8 (uit 59 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 beste nieuwe opleider.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,8
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)
Gebaseerd op 37 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Conny Zuidema
9
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Ik nam deel aan de onlinetraining van Tekstmodel (Paula van Gemen). Je hebt een eigen schrijfstijl ontwikkelt en dan is het goed om af en toe te toetsen hoe het ervoor staat. Wat kan mogelijk anders of beter?
Deze training is opgebouwd in modules. Naast indeling en structuur wordt er ook aandacht besteed aan schrijven met gevoel. Ik heb veel bewonerscontact en dit onderdeel vind ik erg belangrijk.
Deze training is goed opgezet, duidelijk en praktisch. Je leert helder en duidelijk te schrijven. De lezer hoeft niet meer op zoek te gaan naar de kernboodschap en acties. Ik zie dit aandachtspunt nu ook sneller in teksten van collega's.
Wat is Paula toch een prettig enthousiast altijd bereid om mee te denken." - 25-01-2022 07:38

"Ik nam deel aan de onlinetraining van Tekstmodel (Paula van Gemen). Je hebt een eigen schrijfstijl ontwikkelt en dan is het goed om af en to… alles lezen - 25-01-2022 07:38

Hi Conny,

Wat fijn om te lezen. De module over schrijven met gevoel is ook mijn favoriete module! Je bereikt daar zoveel mee bij jouw lezers. Te gek dat jij dit binnen de gemeente verder gaat doorvoeren. Veel succes ermee en we hebben zeker weer contact.

Vrolijke groet!
Paula

- 25-01-2022 07:38

Beschrijving

Helder en positief leren schrijven? De schrijftrainingen van Tekstmodel volg je online, waar en wanneer het jou uitkomt én met persoonlijke begeleiding van Paula, jouw schrijftrainer. 

Herken je één van deze situaties?

  • Twijfel je soms wat je wel en niet moet doen om je e-mails beter en succesvoller te maken?
  • Lukt het nog niet om zonder twijfel en zelfverzekerd elke e-mail te versturen?
  • Ben je het zat dat je geen mail kunt opstellen die voor de ontvanger helder is. Niet alleen in de opbouw, maar ook in de informatie die je geeft?
  • Kost het schrijven van e-mails jou veel te veel tijd?
  • Wil je graag op een professionele maar wel voor de klant begrijpelijke manier communiceren?
  • Lees je jouw e-mails drie keer terug om te controleren of de klant direct begrijpt wat je hebt geschreven?
  • Worstel je om een goede balans in schrijfstijl te vinden tussen formeel en informeel?

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zakelijk schrijven, Schrijven, Klantgerichtheid, Schriftelijke communicatie en Rapporten schrijven.

Helder en positief leren schrijven? De schrijftrainingen van Tekstmodel volg je online, waar en wanneer het jou uitkomt én met persoonlijke begeleiding van Paula, jouw schrijftrainer. 

Herken je één van deze situaties?

  • Twijfel je soms wat je wel en niet moet doen om je e-mails beter en succesvoller te maken?
  • Lukt het nog niet om zonder twijfel en zelfverzekerd elke e-mail te versturen?
  • Ben je het zat dat je geen mail kunt opstellen die voor de ontvanger helder is. Niet alleen in de opbouw, maar ook in de informatie die je geeft?
  • Kost het schrijven van e-mails jou veel te veel tijd?
  • Wil je graag op een professionele maar wel voor de klant begrijpelijke manier communiceren?
  • Lees je jouw e-mails drie keer terug om te controleren of de klant direct begrijpt wat je hebt geschreven?
  • Worstel je om een goede balans in schrijfstijl te vinden tussen formeel en informeel?

Dan gaat deze training jou zeker helpen!

Voor wie is deze schrijftraining?

Deze schrijftraining is waardevol voor iedereen die veel mailt. Je leert hoe je effectief kunt e-mailen zodat jouw e-mail opvalt in de volle mailbox van de lezer.
 

Wat is het resultaat?

  • Je weet precies hoe je in korte tijd een heldere e-mail schrijft. E-mailen wordt weer leuk.
  • Je bereikt sneller jouw doel en krijgt minder vragen dankzij jouw motiverende schrijfstijl.
  • Je gebruikt geen clichés en afstandelijke taal meer, maar kiest voor positieve en eigentijdse teksten. De klanttevredenheid gaat omhoog.
9,8
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)
Gebaseerd op 37 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Conny Zuidema
9
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Ik nam deel aan de onlinetraining van Tekstmodel (Paula van Gemen). Je hebt een eigen schrijfstijl ontwikkelt en dan is het goed om af en toe te toetsen hoe het ervoor staat. Wat kan mogelijk anders of beter?
Deze training is opgebouwd in modules. Naast indeling en structuur wordt er ook aandacht besteed aan schrijven met gevoel. Ik heb veel bewonerscontact en dit onderdeel vind ik erg belangrijk.
Deze training is goed opgezet, duidelijk en praktisch. Je leert helder en duidelijk te schrijven. De lezer hoeft niet meer op zoek te gaan naar de kernboodschap en acties. Ik zie dit aandachtspunt nu ook sneller in teksten van collega's.
Wat is Paula toch een prettig enthousiast altijd bereid om mee te denken." - 25-01-2022 07:38

"Ik nam deel aan de onlinetraining van Tekstmodel (Paula van Gemen). Je hebt een eigen schrijfstijl ontwikkelt en dan is het goed om af en to… alles lezen - 25-01-2022 07:38

Hi Conny,

Wat fijn om te lezen. De module over schrijven met gevoel is ook mijn favoriete module! Je bereikt daar zoveel mee bij jouw lezers. Te gek dat jij dit binnen de gemeente verder gaat doorvoeren. Veel succes ermee en we hebben zeker weer contact.

Vrolijke groet!
Paula

- 25-01-2022 07:38
starstarstarstarstar
Jeanne Teeuwen
Bewindvoerder
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Lezer(s)

Ze vragen mij om minimaal 30 woorden te gebruiken. Als ik alle punten moest benoemen om aan te geven wat ik van deze cursus vind, dan werd dit verhaal te lang. Kortom, het is voor iedereen een aanrader. Geeft veel goede handvaten en in duidelijke taal. Ik heb er echt van geleerd en ik zou zeggen: ga ervoor. Voor Pauline, dankjewel.

Groet Jeanne" - 10-12-2021 19:00

"Lezer(s) Ze vragen mij om minimaal 30 woorden te gebruiken. Als ik alle punten moest benoemen om aan te geven wat ik van deze cursus vind… alles lezen - 10-12-2021 19:00

Ah, dank je we, Jeanne, voor je mooie woorden. Jij bent er duidelijk voor gegaan en met een prachtig resultaat. Groet, Paula

- 10-12-2021 19:00
Paula van 't Geloof
starstarstarstarstar
Paula van 't Geloof
Zelfstandige
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Deze training was voor mij een absolute eyeopener. Ineens begreep ik hoe ik met de trucjes en tips van Paula mijn teksten persoonlijk en klantvriendelijk kon schrijven. Elk voorbeeld dat Paula geeft kun je meteen aanpassen naar je situatie.
Waar ik echt blij van werd is het enthousiasme van Paula. Dat werkt bijzonder aanstekelijk. De training is een feestje om te volgen! Oh, en de complimenten die je krijgt van lezers maakt deze training een musthave voor elke professional." - 03-12-2021 15:52

"Deze training was voor mij een absolute eyeopener. Ineens begreep ik hoe ik met de trucjes en tips van Paula mijn teksten persoonlijk en kla… alles lezen - 03-12-2021 15:52

Ha Paula,

Complimenten krijgen voor je teksten! Dat is nog eens een meetbaar resultaat van een training he? Ik ben ook zo trots op jou en jouw proces. Je bent echt vol voor al onze trainingen gegaan. Daar heb ik bewondering voor.

Vrolijke groet!
Paula

- 03-12-2021 15:52
starstarstarstarstar
Viola
CEO
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Geweldige training, heel leerzaam. Zeker aan aanrader voor iedereen die graag in eigen tempo wil leren. Goede, persoonlijke begeleiding en heel duidelijke uitleg. Voor iedereen die nog twijfelt: doen! Ik verheug me al op de volgende training bij Tekstmodel. " - 03-12-2021 12:02

"Geweldige training, heel leerzaam. Zeker aan aanrader voor iedereen die graag in eigen tempo wil leren. Goede, persoonlijke begeleiding en h… alles lezen - 03-12-2021 12:02

Beste Viola, je hebt echt zulke mooie stappen gezet. En je bent nog lang niet uitgeleerd. Dank voor jouw enthousiasme elke keer weer. Groet! Paula

- 03-12-2021 12:02
starstarstarstarstar
Amanda Kurstjens
Assistent bewindvoerder
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Ondanks dat ik in het begin misschien een beetje sceptisch was, ben ik erg blij dat ik deze training heb gevolgd.
De training heeft mijn ogen geopend en laten zin dat ik nog veel clichés gebruik. Door de training ben ik klanten positiever gaan benaderen. Ook de indeling van mijn mails zijn veranderd, waardoor het voor zowel mijzelf als de klant veel duidelijk en overzichtelijker is." - 22-11-2021 18:16

"Ondanks dat ik in het begin misschien een beetje sceptisch was, ben ik erg blij dat ik deze training heb gevolgd. De training heeft mijn o… alles lezen - 22-11-2021 18:16

Hoi Amanda,

Wat heb je mooie stappen gezet. Van een beetje weerstand (sceptisch) naar positief en helder. Complimenten voor jouw proces.

Groetjes Paula

- 22-11-2021 18:16
starstarstarstarstar
Suzanne Coolen
Project Manager
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Paula is een heel prettig en fijn persoon, die op een natuurlijke en praktische manier de zaken uitlegt. Hierdoor wordt het ook makkelijk inzichtelijk en dus ook makkelijk zelf toe te passen. Ook fijn dat zij verschillende manieren heeft (video/ persoonlijk/ schrift) om kennis over te brengen." - 04-11-2021 13:12

"Paula is een heel prettig en fijn persoon, die op een natuurlijke en praktische manier de zaken uitlegt. Hierdoor wordt het ook makkelijk in… alles lezen - 04-11-2021 13:12

starstarstarstarstar
Souad El Oumari
Bewindvoerder
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Was echt een eyeopener. Geen clichés of formeel gedoe meer als het niet hoeft. veel simpeler en toch meer bereik en een persoonlijke aanpak, waarbij de client centraal staat. Echt een aanrader voor iedereen. " - 03-11-2021 10:38

"Was echt een eyeopener. Geen clichés of formeel gedoe meer als het niet hoeft. veel simpeler en toch meer bereik en een persoonlijke aanpak,… alles lezen - 03-11-2021 10:38

starstarstarstarstar
Jousif Al Fahmi
Bewindvoerder
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Vanuit de werkervaring en opleiding hebben we geleerd zakelijk te schrijven. We gebruiken zinnen en woorden die soms meer vragen oproepen of onduidelijk zijn voor onze doelgroep. Met de training klantgericht e-mailen van Paula van Gemen van Tekstmodel leer je eenvoudig te communiceren. Het is meer een persoonlijke en positieve manier om duidelijk de boodschap over te brengen naar je klanten. Ik merk nu wel dat ik er meer op let en anders probeer te schrijven. Leuke en leerzame cursus. Zeker een aanrader! " - 03-11-2021 08:26

"Vanuit de werkervaring en opleiding hebben we geleerd zakelijk te schrijven. We gebruiken zinnen en woorden die soms meer vragen oproepen of… alles lezen - 03-11-2021 08:26

Ciska Proos
starstarstarstarstar
Ciska Proos
Marketing Communication Manager and Presentation Coach at B. Braun Medical
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Deze inspirerende online training laat je veel meer bereiken dan klantgericht e-mailen. Je krijgt van trainer Paula van Gemen een communicatie-reset waardoor al jouw teksten & presentaties aantrekkelijker, spannender en persoonlijker worden. Een hele fijne bonus!" - 02-11-2021 15:02

"Deze inspirerende online training laat je veel meer bereiken dan klantgericht e-mailen. Je krijgt van trainer Paula van Gemen een communicat… alles lezen - 02-11-2021 15:02

Ja, Ciska! Ik vind het zo mooi dat jij vertelde hoe jouw hele tekstbeleving is veranderd. Complimenten voor hoe jij in de lesstof bent gedoken en hoe je het je eigen hebt gemaakt.

Groet! Paula

- 02-11-2021 15:02
starstarstarstarstar
Pierre Café
Kwaliteitscoordinator
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Met de training klantgericht e-mailen van Pauls van Gemen van Tekstmodel leer je eenvoudig om op een persoonlijke en positieve manier duidelijk te communiceren naar je klanten. Leuk om te doen en gelijk verandering merkbaar in je manier van schrijven." - 20-10-2021 08:26

"Met de training klantgericht e-mailen van Pauls van Gemen van Tekstmodel leer je eenvoudig om op een persoonlijke en positieve manier duidel… alles lezen - 20-10-2021 08:26

Goed bezig, Pierre. Fijn dat je het persoonlijk en positief schrijven benadrukt. Dat maakt echt zo'n verschil. Ik heb gezien in je teksten dat je hierin een verandering hebt doorgemaakt.

Ga zo door!
Paula

- 20-10-2021 08:26
starstarstarstarstar
Ruud Diaz
Opzichter dagelijks onderhoud
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Na deze training ben ik een betere schrijver geworden omdat ik nu al persoonlijker, positiever en gelijkwaardiger schrijf. Op een positievere manier schrijven was een prachtig inzicht want dan krijg je meer gedaan.
Ik heb ook al een compliment van een collega gekregen dat ik persoonlijker en positiever mail.
Tegen iedereen zou ik willen zeggen: vooral Paula's cursus doen!
Er gaat dan een effectieve, positieve (schrijvers)cultuuromslag plaatsvinden!
" - 22-02-2021 08:05

"Na deze training ben ik een betere schrijver geworden omdat ik nu al persoonlijker, positiever en gelijkwaardiger schrijf. Op een positiever… alles lezen - 22-02-2021 08:05

starstarstarstarstar_half
Karin Strolenberg
Wmo consulent en kinderergotherapeut
9
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Ik probeerde vaak 'deftige zinnen' te formuleren en te laten zien dat ik 'wist waarover ik sprak.'

Door de cursus ben ik mij nu bewuster van mijn schrijfwijze en heb gezien dat ‘deftig schrijven’ en 'wijs doen' niet altijd het gewenste resultaat oplevert. Mensen vertrouwen je werkzaamheden niet beter als je lastige woorden gebruikt.

Het is fijn dat je het op je eigen tempo en in je eigen planning kan volgen.

Het is fijn dat alle instructies in eenvoudige en korte filmpjes staan. De cursus is een eyeopener.
" - 30-12-2020 08:30

"Ik probeerde vaak 'deftige zinnen' te formuleren en te laten zien dat ik 'wist waarover ik sprak.' Door de cursus ben ik mij nu bewuster… alles lezen - 30-12-2020 08:30

starstarstarstarstar_half
Ingrid Buchem
communicatie adviseur
9
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Klantgericht e-mailen is een training die iedereen zou moeten doen. Zeker bij de overheid worden nog steeds veel ouderwetse en weinigzeggende mails geschreven. De training wordt op een leuke spontane manier gegeven en zet je aan tot bewustwording. Het gaat er om dat degene die je bericht leest het ook begrijpt. " - 22-12-2020 10:32

"Klantgericht e-mailen is een training die iedereen zou moeten doen. Zeker bij de overheid worden nog steeds veel ouderwetse en weinigzeggend… alles lezen - 22-12-2020 10:32

starstarstarstarstar
Miriam Gommans-Janssen
beleidsmedewerker gemeente
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"De training is online, laagdrempelig en mooi opgeknipt in behapbare stukjes. Dit concept leent zich daarom goed om tussen het reguliere werk door de te volgen.

Paula legt de theorie in een video uit en vervolgens ga je zelf aan de slag. De vriendelijke uitstraling van Paula hierin stimuleert daarbij enorm. De voorbeelden hoe het wel en niet moet spreken voor zich.

Kortom, voor mij een eyeopener en voor ieder ander een aanrader om bewuster met taal om te gaan. " - 16-12-2020 09:23

"De training is online, laagdrempelig en mooi opgeknipt in behapbare stukjes. Dit concept leent zich daarom goed om tussen het reguliere werk… alles lezen - 16-12-2020 09:23

starstarstarstarstar_half
Ilse Henderikx
Wmo consulent
9
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Ik vond het lastig om de training online te volgen. De training was helder en duidelijk. De training kon in eigen tijd worden gedaan. Dat maakte het ook lastig. Het was druk op het werk. Je wilt bewoners niet laten wachten op een voorziening. Dus wat doe je dan? Je schuift de training voor je uit.

Als je fysiek de cursus krijgt, word je een dag of twee dagen niet gepland voor je normale werk. Dat maakt het volgen makkelijker.

Het is zeer zinvol de cursus te volgen en je steekt er veel van op. Dit neem je mee in je werk.
" - 15-12-2020 13:44

"Ik vond het lastig om de training online te volgen. De training was helder en duidelijk. De training kon in eigen tijd worden gedaan. Dat ma… alles lezen - 15-12-2020 13:44

starstarstarstarstar
Debora Descelles
Eigenaar
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Het was een zeer duidelijke training, fijn om te volgen. Zeker ook vanwege de persoonlijke filmpjes en heldere uitleg.
Het is direct toepasbaar in de praktijk, daar wordt ik blij van!
Ook kijk ik met minder 'tegenzin' mijn mails na, nu ik weet hoe ik ook kan e-mailen" - 09-12-2020 13:37

"Het was een zeer duidelijke training, fijn om te volgen. Zeker ook vanwege de persoonlijke filmpjes en heldere uitleg. Het is direct toepas… alles lezen - 09-12-2020 13:37

Juul Bergevoet-Preuter
starstarstarstarstar_half
Juul Bergevoet-Preuter
9
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Goede training. Deze is fijn in modules opgeknipt en met een duidelijke uitleg. Een logische volgorde en veel goed te gebruiken voorbeelden van zowel hoe wel wel moet, als hoe het niet moet." - 04-12-2020 08:08

"Goede training. Deze is fijn in modules opgeknipt en met een duidelijke uitleg. Een logische volgorde en veel goed te gebruiken voorbeelden … alles lezen - 04-12-2020 08:08

Dank je wel, Juul!

- 04-12-2020 08:08
starstarstarstarstar
Eline van der Meij
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Een hele enthousiaste trainer met heel veel energie. Ze is er heel goed in om iedereen bij de training te betrekken. Verder echt een hele mooie online omgeving, waarop je alles op je eigen tempo kan leren. Heel professioneel." - 02-12-2020 13:21

"Een hele enthousiaste trainer met heel veel energie. Ze is er heel goed in om iedereen bij de training te betrekken. Verder echt een hele mo… alles lezen - 02-12-2020 13:21

Nou, wat leuk om te lezen, Eline. Dank je wel. Het was leuk dat ik jullie bij Capgemini ook nog via Teams mocht begeleiden.

Succes met het schrijven van heldere pensioenmails!
Paula

- 02-12-2020 13:21
starstarstarstarstar
Alice Linthuis
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"De cursus Klantgericht E-mail was voor mij een echte eye-opener. Paula houdt je een spiegel voor, waarin je ziet dat veel taalgebruik uit je schooltijd al lang verouderd is. Je leert om een nieuwe manier kijken naar taal en hoe dat over komt op een ander. Positief taalgebruik, ook wanneer de boodschap streng moet zijn. Hoe fijn is dat!!
Een fijne training van Paula, zeker als taal 'zeg maar jouw ding is'." - 02-12-2020 08:38

"De cursus Klantgericht E-mail was voor mij een echte eye-opener. Paula houdt je een spiegel voor, waarin je ziet dat veel taalgebruik uit je… alles lezen - 02-12-2020 08:38

Fijn, Alice. Ja, het is niet niks om positieve teksten te schrijven in jouw vakgebied. Heel goed dat jij nu alle standaardbrieven aan het aanpakken bent.

Wist je dat je de lessen gewoon nog een keer kunt bekijken? Dus als je ergens moeite mee hebt, dan kun je gewoon die les herhalen.

Succes!

Vrolijke groet,
Paula

- 02-12-2020 08:38
Rosanne van Ophem
starstarstarstarstar
Rosanne van Ophem
Junior Pension Specialist
10
Klantgericht E-mailen (Zakelijk Schrijven, Communicatie, Taaltraining)

"Paula is een fijne, positieve noot die voor ieder de ruimte laat zich te ontwikkelen. Door haar open houding in de online-meetings heb ik mijn vragen kunnen stellen en onduidelijkheden zijn weggenomen. De trainingen zijn duidelijk en ik ben erg blij met het naslag werk. Dit ga ik zeker gebruiken bij mijn werk. " - 01-12-2020 07:39

"Paula is een fijne, positieve noot die voor ieder de ruimte laat zich te ontwikkelen. Door haar open houding in de online-meetings heb ik mi… alles lezen - 01-12-2020 07:39

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Tekstmodel.nl, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.