Teamconflicten

Niveau
Tijdsduur
Logo van The Lime Tree - Mediation & Training

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Wil je weten of onze opleidingen tot mediator iets voor jou zijn? Het hele jaar door organiseert The Lime Tree informatiebijeenkomsten om kennis te maken met onze mediation opleidingen. Geheel vrijblijvend kan je kijken welke opleiding aan je behoeften en wensen voldoet. Informatiebijeenkomsten zijn in Bilthoven, Amsterdam, Den Haag, Wolfheze en Hulshorst. Kijk op onze website voor actuele data en tijden of neem contact met ons op.

Veel benaderingen gericht op het verbeteren van teamsamenwerking hebben een psychologische bril; ze kijken naar karakters, talenten en gebreken en hoe die al dan niet matchen. In deze opleiding leer je kijken vanuit een systemisch perspectief.

Teamconflicten oplossen

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die wil leren hoe je teamconflicten kunt oplossen. Je krijgt praktische interventietechnieken aangereikt om interactiepatronen in teams bloot te leggen, bespreekbaar te maken en op te lossen.

Systemisch werken betekent: afstand nemen van de individuele eigenschappen van de teamleden en de blik richten op de onderlinge relaties. Hoe houden teamleden elkaar gevangen in patronen die de sam…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Rationele Effectiviteitstraining (RET), Groepsinterventie (RET), Train de trainer, DISC en Omgaan met.

Wil je weten of onze opleidingen tot mediator iets voor jou zijn? Het hele jaar door organiseert The Lime Tree informatiebijeenkomsten om kennis te maken met onze mediation opleidingen. Geheel vrijblijvend kan je kijken welke opleiding aan je behoeften en wensen voldoet. Informatiebijeenkomsten zijn in Bilthoven, Amsterdam, Den Haag, Wolfheze en Hulshorst. Kijk op onze website voor actuele data en tijden of neem contact met ons op.

Veel benaderingen gericht op het verbeteren van teamsamenwerking hebben een psychologische bril; ze kijken naar karakters, talenten en gebreken en hoe die al dan niet matchen. In deze opleiding leer je kijken vanuit een systemisch perspectief.

Teamconflicten oplossen

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die wil leren hoe je teamconflicten kunt oplossen. Je krijgt praktische interventietechnieken aangereikt om interactiepatronen in teams bloot te leggen, bespreekbaar te maken en op te lossen.

Systemisch werken betekent: afstand nemen van de individuele eigenschappen van de teamleden en de blik richten op de onderlinge relaties. Hoe houden teamleden elkaar gevangen in patronen die de samenwerking in de weg zitten? En hoe kun je als begeleider helpen om die verlammende patronen om te buigen in constructieve samenwerking?

Bestemd voor
Iedereen die binnen werksituaties te maken heeft met groeps- en teamconflicten.

Doelstelling
Op basis van de verhalen die de teamleden je vertellen over het conflict probeer je  een ‘nieuw verhaal’ te construeren, waarmee het team wordt gemotiveerd om te werken aan verbetering van de samenwerking. Je leert een scala aan vraagtechnieken toe te passen waaronder de circulaire en oplossingsgerichte vraagtechniek.
De circulaire vraagtechniek – het stellen van vragen aan het ene teamlid over een ander teamlid in aanwezigheid van het hele team – is een effectieve manier om teampatronen op een ontschuldigende manier aan het licht te brengen en bespreekbaar te maken. De oplossingsgerichte vraagtechniek laat teams ervaren hoezeer zij zelf bij machte zijn om hun conflicten op te lossen.

Onderwerpen
Onderwerpen die in de training aan de orde komen zijn:

  • Formele en informele settings voor groepen: hoe regel je de vertrouwelijkheid in (grote) groepen, wie zitten er aan tafel en wie niet, hoe te handelen als teamleden niet mee willen doen, hoe om te gaan met deelconflicten binnen het team en wat te doen als de opdrachtgever een rapportage op schrift wil?
  • Kijken met de bril van de systeemdenker op: hoe wordt het individu beïnvloed door het systeem van betrekkingen waar men zich in beweegt en hoe beïnvloedt het individu het systeem? En hoe helpt breder kijken dan alleen naar de brandhaard van het conflict om tot oplossingen te komen?
  • Interventietechnieken: de circulaire vraagtechniek, ‘een nieuw verhaal construeren’, oplossingsgerichte interventietechnieken, de kunst van het omdraaien, de kracht van verbindende taal en meer.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.