Mastercourse Innovation

Type product
Tijdsduur
Logo van White Tree BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 White Tree BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 6 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

7,5
Gemiddeld cijfer voor Mastercourse Innovation
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8
Mastercourse Innovation

"Prima training.
Enthousiaste trainster.
Goede lesstof en practijkgerichte oefeningen.
De case die we hebben behandeld en uitgewerkt was heel leuk en leerzaam om te doen, alles meteen in de praktijd toegepast." - 09-07-2010 08:46

"Prima training.Enthousiaste trainster.Goede lesstof en practijkgerichte oefeningen.De case die we hebben behandeld en uitgewerkt was heel le… alles lezen - 09-07-2010 08:46

Beschrijving

White Tree - Marketing, Innovation, Performance, Growth. Voor meerwaarde, groei en ontwikkeling.

Innovatie is mensenwerk.

Voor organisaties die een groei- of veranderingsproces doorgaan. Wanneer het essentieel is dat managers/werknemers zich proactiever en oplossingsgerichter gaan opstellen. Of wanneer het belangrijk is dat de klant of consument nog meer centraal komt te staan bij positionering, productontwikkeling en communicatie.

White Tree verzorgt regelmatig trainingen op het gebied van innovatie en creativiteit (business creativity). De meeste daarvan zijn in-company, soms maakt het deel uit van een opleiding
(vb: Executive Mastercourse in Foodservice, een gezamenlijk initiatief van Foodstep en Wageningen Universiteit).

De invalshoek is pragmatisch. Tijdens de theoriefase wordt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

White Tree - Marketing, Innovation, Performance, Growth. Voor meerwaarde, groei en ontwikkeling.

Innovatie is mensenwerk.

Voor organisaties die een groei- of veranderingsproces doorgaan. Wanneer het essentieel is dat managers/werknemers zich proactiever en oplossingsgerichter gaan opstellen. Of wanneer het belangrijk is dat de klant of consument nog meer centraal komt te staan bij positionering, productontwikkeling en communicatie.

White Tree verzorgt regelmatig trainingen op het gebied van innovatie en creativiteit (business creativity). De meeste daarvan zijn in-company, soms maakt het deel uit van een opleiding
(vb: Executive Mastercourse in Foodservice, een gezamenlijk initiatief van Foodstep en Wageningen Universiteit).

De invalshoek is pragmatisch. Tijdens de theoriefase wordt ingegaan op problemen waar de diverse deelnemers in de dagelijkse praktijk tegenaan lopen, daar waar het aankomt op innovatie en innovatiemanagement. Programma:

  • Veel voorkomende problemen (van organisatie tot mensen)
  • Soorten innovaties (van product tot business model)
  • Type innovatoren (MBTI-persoonlijkheidsprofielen en hun effect op innovatie)
  • Meest gebruikte methodieken (onderzoek, brainstorming, proces)

Voor de praktijkfase wordt gebruik gemaakt van een real-life case. Methodiek die we daarbij benutten is SIT (Systematic Inventive Thinking). We redeneren vanuit bestaande producten & processen, maar hanteren strikte veranderopdrachten. Deze opdrachten zorgen ervoor dat mensen uit hun vertrouwde gedachtengang ontzet worden en de uiterste grenzen van de mogelijkheden van het eigen product, dienst en/of proces verkennen. 

SIT voor business development. De SIT-methodiek zorgt voor creatieve, realistische en daardoor commercieel interessante resultaten, waarbij je optimaal gebruik maakt van je bestaande product, merk en/of productiemiddelen. De ideeën die eruit voortvloeien wijzen de richting naar een duidelijke voorsprong in de eigen categorie of een onderscheidende entree in een andere. Voor grotere klanttevredenheid en merkrelevantie.

Het voordeel van deze methodiek is dat het logisch is en goed te begrijpen, voor iedereen (hoog en laag in de organisatie, creatieve of analytische denkers, verschillende disciplines). Dat maakt het een ideale manier van constructief en effectief kennis uitwisselen tussen denkstijlen en disciplines. Dat is in onze optiek hét succesrecept voor innovatie.

  • Inspiratie en nieuwe perspectieven
  • Hoog realiteitsgehalte, haalbare ideeën
  • Intuïtieve kennis wordt maximaal aangeboord
  • Resultaat maakt optimaal gebruik van bestaande resources
  • De veranderopdrachten zorgen voor “rock-solid” resultaat

Samen denken en Samen werken. Daarbij komt iedereen tot zijn recht en kan zijn kennis optimaal inzetten. Daardoor verbetert het onderling begrip, de onderlinge communicatie en uiteindelijk de samenwerking. Teambuilding ten top! Doordat ook meer mensen betrokken kunnen worden bij het product/dienst en dat in relatie brengen met interne processen en marktvraag, is het een krachtige oefening in klantgerichtheid en geeft het invulling aan verandermanagement en organisatieontwikkeling.

Lees meer over deze White Tree-methodiek op onze website, via het menu expertise.

Reactie deelnemers: 
“Corrinne is een sterke persoonlijkheid die mensen uitermate goed weet te stimuleren om tijdens innovatiesessies het beste uit zichzelf te halen. Innovatie is een creatief proces waar bedrijven vaak in de val van de 'dromerigheid' trappen. Corrinne brengt de SIT methodiek op een inspirerende manier die deelnemers professioneel weet te gidsen naar bruikbaar resultaat. Geen 'vrije' brainstorming, geen 'dromerigheid op wolken', maar een zeer efficiënte, goed gebrachte techniek die gegarandeerd tot resultaten leidt! Vanaf nu heeft 'brainstormen' een heel andere betekenis; het is het optimaal toepassen van de 'nuchtere' creativiteit!” (Gert Laurijssen,Manager Foodstep België - Belgique).

Dank voor de leuke training. Voor mij als niet creatieveling persoon was het zeker interessant. Heb er veel van opgestoken en het geeft mij handvaten om in de toekomst creatieprocessen te stimuleren en sturen. Was erg interessant en zeker ook je persoonlijke touch aan de stof maakte het behapbaar. Hopelijk komen we elkaar nog eens tegen. (Bas van Asten, HMS Host EMEA).

7,5
Gemiddeld cijfer voor Mastercourse Innovation
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8
Mastercourse Innovation

"Prima training.
Enthousiaste trainster.
Goede lesstof en practijkgerichte oefeningen.
De case die we hebben behandeld en uitgewerkt was heel leuk en leerzaam om te doen, alles meteen in de praktijd toegepast." - 09-07-2010 08:46

"Prima training.Enthousiaste trainster.Goede lesstof en practijkgerichte oefeningen.De case die we hebben behandeld en uitgewerkt was heel le… alles lezen - 09-07-2010 08:46

starstarstarstar_halfstar_border
Geert Kastelijn
7
Mastercourse Innovation

"Innovatie wordt op een andere manier benaderd en door intensief aan een case te werken kun je de kennis direct in praktijk brengen. Eyeopener. Ik heb er veel aan gehad. Leuk. " - 02-07-2010 14:40

"Innovatie wordt op een andere manier benaderd en door intensief aan een case te werken kun je de kennis direct in praktijk brengen. Eyeopene… alles lezen - 02-07-2010 14:40

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.