Communicatiestrateeg

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Communicatiestrateeg

Competence Factory
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 1.217 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
7 jan. 2022 tot 14 jan. 2022
placeUtrecht
23 mrt. 2022 tot 30 mrt. 2022
placeUtrecht
6 mei. 2022 tot 13 mei. 2022
placeUtrecht
12 aug. 2022 tot 19 aug. 2022
placeUtrecht
24 nov. 2022 tot 1 dec. 2022
placeUtrecht
2 jan. 2023 tot 9 jan. 2023
placeUtrecht
7 feb. 2023 tot 14 feb. 2023
placeUtrecht
1 mrt. 2023 tot 15 mrt. 2023
placeUtrecht
6 apr. 2023 tot 13 apr. 2023
placeUtrecht
1 mei. 2023 tot 8 mei. 2023
placeUtrecht
2 jun. 2023 tot 9 jun. 2023
placeUtrecht
4 jul. 2023 tot 11 jul. 2023
placeUtrecht
9 aug. 2023 tot 16 aug. 2023
placeUtrecht
7 sep. 2023 tot 14 sep. 2023
placeUtrecht
6 okt. 2023 tot 13 okt. 2023
placeUtrecht
6 nov. 2023 tot 13 nov. 2023
placeUtrecht
5 dec. 2023 tot 12 dec. 2023

Beschrijving

Een sprong vooruit maken in het communicatievak? De opleiding Communicatiestrateeg stoomt je er klaar voor. Je leert niet alleen de ins & outs van branding kennen, maar werkt ook aan je persoonlijke communicatieskills. Verder ga je aan de slag met corporate storytelling, oefen je met Agile werken op een marcom-afdeling, en leer je zakelijk tekenen om inzichten compact en effectief over te brengen. Schrijf je gauw in - want wat je vandaag leert, breng je morgen al in praktijk. De opleiding Communicatiestrateeg bestaat uit 5 trainingen die goed op elkaar aansluiten:
  • Internal Branding en Brand Strategy
  • Online Branding
  • Adviseren en Personal Branding
  • Agile en Scrum voor Marketing en Communicati…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een sprong vooruit maken in het communicatievak? De opleiding Communicatiestrateeg stoomt je er klaar voor. Je leert niet alleen de ins & outs van branding kennen, maar werkt ook aan je persoonlijke communicatieskills. Verder ga je aan de slag met corporate storytelling, oefen je met Agile werken op een marcom-afdeling, en leer je zakelijk tekenen om inzichten compact en effectief over te brengen. Schrijf je gauw in - want wat je vandaag leert, breng je morgen al in praktijk. De opleiding Communicatiestrateeg bestaat uit 5 trainingen die goed op elkaar aansluiten:
  • Internal Branding en Brand Strategy
  • Online Branding
  • Adviseren en Personal Branding
  • Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie
  • Corporate Storytelling
  • Zakelijk Tekenen

Programma van de opleiding Communicatiestrateeg

Internal Branding en Brand Strategy

Dag 1

College 1

  • Het nut van internal branding aan de hand van praktijkcases.
  • Fusie, overname en reorganisatie.
  • Merkpositionering als vertrekpunt.
  • Reputatiemanagement.
  • Visionair en zichtbaar leiderschap.
  • Wat levert het op?

College 2

  • Aan de slag: betrokkenheid van medewerkers vergroten doe je zo. Geef richting aan de organisatie!
  • Rol van waarden en identiteit aan de hand van het corporate identity-model.
  • Merkidentiteitmodel: herken je eigen merk.
  • Hand in hand: communicatie, HR en marketing

Dag 2

College 3 

  • Aan de slag: ontwikkel een internal branding-concept.
  • Praktijkcases ter inspiratie.
  • Meetmethodiek.
  • Interne community.

College 4

  • Interventie: pitches als vertrekpunt voor je internal branding-traject.
  • Aanscherping door de groep.
  • Interventie: internal branding-kalender.
  • Aanscherping door de groep.

Online Branding

Dag 1

  • Van brand strategy naar online branding
  • Personal brands en corporate brands
  • Brand identity-modellen en -archetypes
  • Customer journey en touchpoints
  • Emotionele verbinding en associaties
  • Best practices

Dag 2

  • Contentstrategie voor je brand
  • Je merk op social media
  • Formats en rubrieken
  • Online conversaties
  • Employee advocacy
  • Je merk online monitoren

Adviseren en Personal Branding

College 1

  • Personal branding-test
  • Je eigen fascinatiekracht blootleggen
  • Uitleg: wat is personal branding?
  • Jouw personal branding-plan.

College 2

  • Anderen overtuigen met jouw personal brand.
  • Je personal brand toepassen in presentaties.
  • Je personal brand inzetten in online communicatie: bouw je eigen merk op social media.
  • Oefeningen.

Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie

Dag 1

College 1

  • First things first: wat is het verschil tussen Agile, Lean, Kanban en Scrum?
  • Wat hebben ze met elkaar te maken?
  • Hoe zijn Agile, Lean, Kanban en Scrum relevant voor marketing, communicatie, sales en HRM?

College 2

  • Het grote Scrum-plaatje: rollen, rituelen en artefacten
  • Wat ze je niet vertellen, maar wat je wel moeten weten over Agile en Scrum
  • Wat is een Sprint Review?
  • En wat is een Sprint Retrospective?

Dag 2

College 3

  • Aan de slag met Scrum
  • Handige tools om te gebruiken
  • Aanloop naar je eerste Sprint

College 4

  • Verdieping: Vision, Sprint Goal, Roadmap
  • Verdieping: Scaling Agile
  • Voorbereiding op je examen (Scrum Master of Product Owner)
  • Retrospective

Corporate Storytelling

  • Wat houdt storytelling in? En waarom is storytelling belangrijk?
  • We analyseren wat een verhaal krachtig maakt aan de hand van het motorisch moment.
  • We onderzoeken twee andere elementen van storytelling: de moraal en de heilige graal. Je leert een kernboodschap schrijven en je houdt bovendien een interview.
  • Ieder verhaal kent een held. Wie is de held in jouw corporate story? Je ontwikkelt een karakterbeschrijving.
  • Een sterke corporate story straalt merkpersoonlijkheid uit. Je werkt voor jouw organisatie de merkpersoonlijkheid uit en enkele archetypes.
  • We behandelen krachtige stijlfiguren als metaforen en symbolen. Je schrijft een boodschap met behulp van een metafoor.

 

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Datavisualisatie
  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.