Training ITIL® 4 Foundation

Tijdsduur

Training ITIL® 4 Foundation

ExplainiT
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 1.252 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Training ITIL® 4 Foundation
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Benny Vriends
9
Training ITIL® 4 Foundation

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Door het bespreken van (onze) praktijkcases legde je al snel de link met de werkvloer om situaties te gaan herkennen." - 25-02-2020 14:16

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Doo… alles lezen - 25-02-2020 14:16

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

In de training ITIL® 4 Foundation maak je kennis met IT Service Management, ITIL® 4, de toepassing ervan in de praktijk en hoe je andere best practices integreert met ITIL® 4. De training is bedoeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen in IT Service Management.

Doelgroep

De training ITIL® 4 Foundation is geschikt voor iedereen die zich wil ontwikkelen op het gebied van IT Service Management en/of de officiële certificering wil behalen.

Resultaat

Na afloop van deze training:
- Ken je de belangrijkste begrippen van IT Service Management.
- Weet je wat de onderdelen van het service value system zijn.
- Ben je op de hoogte van guiding principles, governance, de service value chain en managemen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

In de training ITIL® 4 Foundation maak je kennis met IT Service Management, ITIL® 4, de toepassing ervan in de praktijk en hoe je andere best practices integreert met ITIL® 4. De training is bedoeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen in IT Service Management.

Doelgroep

De training ITIL® 4 Foundation is geschikt voor iedereen die zich wil ontwikkelen op het gebied van IT Service Management en/of de officiële certificering wil behalen.

Resultaat

Na afloop van deze training:
- Ken je de belangrijkste begrippen van IT Service Management.
- Weet je wat de onderdelen van het service value system zijn.
- Ben je op de hoogte van guiding principles, governance, de service value chain en management practices.
- Kun je met succes de officiële certificering behalen.

Voorkennis

Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.

IT Service Management
- Waarde
- (Co-)creatie
- Service relaties
- Uitkomsten
- Customer experience

Four-dimension model
- Organisaties & mensen
- Informatie & technologie
- Partners & leveranciers
- Waardestromen & processen

Service Value System (SVS)
- Leidende principes
- Governance
- Service value chain
- Management practices
- Continue verbetering

Guiding principles
- Focus op waarde
- Begin waar u bent
- Iteratieve vooruitgang
- Samenwerking en zichtbaarheid
- Denk en werk op een holistische manier
- Houd het eenvoudig en praktisch
- Optimaliseer en automatiseer

Governance
- Evaluatie-, regie- en monitoringactiviteiten
- Bijdragen aan waardecreatie en bedrijfsdoelstellingen

Service value chain
- Plan
- Verbeter
- Betrek
- Ontwerp en transitie
- Bemachtig of bouw
- Lever en ondersteun

Management practices
- Algemene Managementpraktijken
- Service Managementpraktijken
- Technische Managementpraktijken

Leermateriaal

Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).

Certificering

Na het afronden van deze training heb je de mogelijkheid om het officiële examen af te leggen voor het behalen van de wereldwijd erkende ‘ITIL® 4 Foundation’ certificering. Wij zijn geaccrediteerd voor het verzorgen van officiële trainingen en het afnemen van officiële examens.

Aanpak

Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.

Incompany en Maatwerk

Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma’s opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.

9,5
Gemiddeld cijfer voor Training ITIL® 4 Foundation
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Benny Vriends
9
Training ITIL® 4 Foundation

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Door het bespreken van (onze) praktijkcases legde je al snel de link met de werkvloer om situaties te gaan herkennen." - 25-02-2020 14:16

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Doo… alles lezen - 25-02-2020 14:16

starstarstarstarstar
Jan Leugers
10
Training ITIL® 4 Foundation

"Moeizaam begonnen aan de training. Had het lastig om me in de groep te werken, maar zowel trainer als begeleiders hielpen me er over heen. Uiteindelijk écht veel geleerd en dat is waar het om gaat." - 14-01-2020 14:35

"Moeizaam begonnen aan de training. Had het lastig om me in de groep te werken, maar zowel trainer als begeleiders hielpen me er over heen. U… alles lezen - 14-01-2020 14:35

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.