ITIL® 4 Foundation

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

ITIL® 4 Foundation

ExplainiT
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 1.285 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Benny Vriends
9
ITIL® 4 Foundation

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Door het bespreken van (onze) praktijkcases legde je al snel de link met de werkvloer om situaties te gaan herkennen." - 25-02-2020 14:16

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Doo… alles lezen - 25-02-2020 14:16

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Amsterdam
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
placeArnhem
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Arnhem
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Arnhem
placeDen Haag
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Den Haag
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Den Haag
placeEindhoven
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Eindhoven
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
placeGroningen
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Groningen
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Groningen
placeHengelo
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Hengelo
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Hengelo
placeRotterdam
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Rotterdam
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Utrecht
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
31 dec. 2024 tot 8 jan. 2025
Toon rooster
event 31 december 2024, 09:30-16:30, Zwolle
event 8 januari 2025, 09:30-16:30, Zwolle
placeAmsterdam
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
placeArnhem
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Arnhem
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Arnhem
placeDen Haag
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Den Haag
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Den Haag
placeEindhoven
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Eindhoven
placeGroningen
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Groningen
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Groningen
placeHengelo
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Hengelo
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Hengelo
placeRotterdam
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Rotterdam
placeUtrecht
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Utrecht
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Utrecht
placeZwolle
28 jan. 2025 tot 4 feb. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 09:30-16:30, Zwolle
event 4 februari 2025, 09:30-16:30, Zwolle
placeAmsterdam
24 feb. 2025 tot 3 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 februari 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
event 3 maart 2025, 09:30-16:30, Amsterdam
placeArnhem
24 feb. 2025 tot 3 mrt. 2025
Toon rooster
event 24 februari 2025, 09:30-16:30, Arnhem
event 3 maart 2025, 09:30-16:30, Arnhem

Beschrijving

In de training ITIL® 4 Foundation maak je kennis met IT Service Management, ITIL® 4, de toepassing ervan in de praktijk en hoe je andere best practices integreert met ITIL® 4. De training is bedoeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen in IT Service Management.

Doelgroep

De training ITIL® 4 Foundation is geschikt voor iedereen die zich wil ontwikkelen op het gebied van IT Service Management en/of de officiële certificering wil behalen.

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Ken je de belangrijkste begrippen van IT Service Management.
  • Weet je wat de onderdelen van het service value system zijn.
  • Ben je op de hoogte van guiding principles, governance, de service value chain en management pra…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

In de training ITIL® 4 Foundation maak je kennis met IT Service Management, ITIL® 4, de toepassing ervan in de praktijk en hoe je andere best practices integreert met ITIL® 4. De training is bedoeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen in IT Service Management.

Doelgroep

De training ITIL® 4 Foundation is geschikt voor iedereen die zich wil ontwikkelen op het gebied van IT Service Management en/of de officiële certificering wil behalen.

Resultaat

Na afloop van deze training:

  • Ken je de belangrijkste begrippen van IT Service Management.
  • Weet je wat de onderdelen van het service value system zijn.
  • Ben je op de hoogte van guiding principles, governance, de service value chain en management practices.
  • Kun je met succes de officiële certificering behalen.

Voorkennis

Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.

IT Service Management

  • Waarde
  • (Co-)creatie
  • Service relaties
  • Uitkomsten
  • Customer experience

Four-dimension model

  • Organisaties & mensen
  • Informatie & technologie
  • Partners & leveranciers
  • Waardestromen & processen

Service Value System (SVS)

  • Leidende principes
  • Governance
  • Service value chain
  • Management practices
  • Continue verbetering

Guiding principles

  • Focus op waarde
  • Begin waar u bent
  • Iteratieve vooruitgang
  • Samenwerking en zichtbaarheid
  • Denk en werk op een holistische manier
  • Houd het eenvoudig en praktisch
  • Optimaliseer en automatiseer

Governance

  • Evaluatie-, regie- en monitoringactiviteiten
  • Bijdragen aan waardecreatie en bedrijfsdoelstellingen

Service value chain

  • Plan
  • Verbeter
  • Betrek
  • Ontwerp en transitie
  • Bemachtig of bouw
  • Lever en ondersteun

Management practices

  • Algemene Managementpraktijken
  • Service Managementpraktijken
  • Technische Managementpraktijken

Leermateriaal

Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).

Certificering

Deze training is inclusief het officiële examen voor het behalen van de wereldwijd erkende ‘ITIL® 4 Foundation’ certificering. De training wordt verzorgd door trainers van het AXELOS ATO (Accredited Training Organization)* gecertificeerde CVA. Deze accreditatie maakt het mogelijk om officiële trainingen te verzorgen en officiële examens af te nemen.

Aanpak

Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en een gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.

Incompany & Maatwerk

Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma's opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.

9,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Benny Vriends
9
ITIL® 4 Foundation

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Door het bespreken van (onze) praktijkcases legde je al snel de link met de werkvloer om situaties te gaan herkennen." - 25-02-2020 14:16

"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Doo… alles lezen - 25-02-2020 14:16

starstarstarstarstar
Jan Leugers
10
ITIL® 4 Foundation

"Moeizaam begonnen aan de training. Had het lastig om me in de groep te werken, maar zowel trainer als begeleiders hielpen me er over heen. Uiteindelijk écht veel geleerd en dat is waar het om gaat." - 14-01-2020 14:35

"Moeizaam begonnen aan de training. Had het lastig om me in de groep te werken, maar zowel trainer als begeleiders hielpen me er over heen. U… alles lezen - 14-01-2020 14:35

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.