Training ITIL® 4 Foundation
- Tijdsduur


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Door het bespreken van (onze) praktijkcases legde je al snel de link met de werkvloer om situaties te gaan herkennen." - 25-02-2020 14:16
"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Doo… alles lezen - 25-02-2020 14:16
Startdata en plaatsen
Beschrijving
In de training ITIL® 4 Foundation maak je kennis met IT Service Management, ITIL® 4, de toepassing ervan in de praktijk en hoe je andere best practices integreert met ITIL® 4. De training is bedoeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen in IT Service Management.
Doelgroep
De training ITIL® 4 Foundation is geschikt voor iedereen die zich wil ontwikkelen op het gebied van IT Service Management en/of de officiële certificering wil behalen.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Ken je de belangrijkste begrippen van IT Service Management.
- Weet je wat de onderdelen van het service value system zijn.
- Ben je op de hoogte van guiding principles, governance, de service value chain en managemen…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
In de training ITIL® 4 Foundation maak je kennis met IT Service Management, ITIL® 4, de toepassing ervan in de praktijk en hoe je andere best practices integreert met ITIL® 4. De training is bedoeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen in IT Service Management.
Doelgroep
De training ITIL® 4 Foundation is geschikt voor iedereen die zich wil ontwikkelen op het gebied van IT Service Management en/of de officiële certificering wil behalen.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Ken je de belangrijkste begrippen van IT Service Management.
- Weet je wat de onderdelen van het service value system zijn.
- Ben je op de hoogte van guiding principles, governance, de
service value chain en management practices.
- Kun je met succes de officiële certificering behalen.
Voorkennis
Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.
Programma
Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor
deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het
programma graag aan op basis van de leerbehoeften.
IT Service Management
- Waarde
- (Co-)creatie
- Service relaties
- Uitkomsten
- Customer experience
Four-dimension model
- Organisaties & mensen
- Informatie & technologie
- Partners & leveranciers
- Waardestromen & processen
Service Value System (SVS)
- Leidende principes
- Governance
- Service value chain
- Management practices
- Continue verbetering
Guiding principles
- Focus op waarde
- Begin waar u bent
- Iteratieve vooruitgang
- Samenwerking en zichtbaarheid
- Denk en werk op een holistische manier
- Houd het eenvoudig en praktisch
- Optimaliseer en automatiseer
Governance
- Evaluatie-, regie- en monitoringactiviteiten
- Bijdragen aan waardecreatie en bedrijfsdoelstellingen
Service value chain
- Plan
- Verbeter
- Betrek
- Ontwerp en transitie
- Bemachtig of bouw
- Lever en ondersteun
Management practices
- Algemene Managementpraktijken
- Service Managementpraktijken
- Technische Managementpraktijken
Leermateriaal
Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).
Certificering
Na het afronden van deze training heb je de mogelijkheid om het officiële examen af te leggen voor het behalen van de wereldwijd erkende ‘ITIL® 4 Foundation’ certificering. Wij zijn geaccrediteerd voor het verzorgen van officiële trainingen en het afnemen van officiële examens.
Aanpak
Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.
Incompany en Maatwerk
Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma’s opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.
"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Door het bespreken van (onze) praktijkcases legde je al snel de link met de werkvloer om situaties te gaan herkennen." - 25-02-2020 14:16
"Uitstekende voorbereiding op het examen van ITIL 4. Trainer was deskundig, kon vragen beantwoorden, en liet de training soepel verlopen. Doo… alles lezen - 25-02-2020 14:16
"Moeizaam begonnen aan de training. Had het lastig om me in de groep te werken, maar zowel trainer als begeleiders hielpen me er over heen. Uiteindelijk écht veel geleerd en dat is waar het om gaat." - 14-01-2020 14:35
"Moeizaam begonnen aan de training. Had het lastig om me in de groep te werken, maar zowel trainer als begeleiders hielpen me er over heen. U… alles lezen - 14-01-2020 14:35
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.