Training Contentstrategie
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 24 okt. 2023 tot 31 okt. 2023Toon rooster event 24 oktober 2023, 09:30-16:30, Utrecht event 31 oktober 2023, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 14 dec. 2023 tot 21 dec. 2023Toon rooster event 14 december 2023, 09:30-16:30, Utrecht event 21 december 2023, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 27 feb. 2024 tot 5 mrt. 2024Toon rooster event 27 februari 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 5 maart 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 11 apr. 2024 tot 18 apr. 2024Toon rooster event 11 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 18 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 5 jun. 2024 tot 12 jun. 2024Toon rooster event 5 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 12 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 22 aug. 2024 tot 29 aug. 2024Toon rooster event 22 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 29 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeVirtual classroom 14 okt. 2024 tot 24 okt. 2024Toon rooster event 14 oktober 2024, 09:30-12:30, Virtual classroom event 17 oktober 2024, 09:30-12:30, Virtual classroom event 21 oktober 2024, 09:30-12:30, Virtual classroom event 24 oktober 2024, 09:30-12:30, Virtual classroom |
placeUtrecht 3 dec. 2024 tot 10 dec. 2024Toon rooster event 3 december 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 10 december 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Structureel goede content maken: in 2 dagen een plan van aanpakContent is nog steeds king, maar succes met content komt niet zomaar aanwaaien. Daarvoor is een gedegen, strategische aanpak nodig.
Wat zijn de kritische succesfactoren van een sterke contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek, de best passende kanalen en de juiste content?
In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je legt de basis voor een eigen effectieve contentstrategie, volledig in lijn met je marketingdoelen. Zo maak je gerichte keuzes die je bovendien goed kunt uitleggen …

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Content is nog steeds king, maar succes met content komt niet zomaar aanwaaien. Daarvoor is een gedegen, strategische aanpak nodig.
Wat zijn de kritische succesfactoren van een sterke contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek, de best passende kanalen en de juiste content?
In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je legt de basis voor een eigen effectieve contentstrategie, volledig in lijn met je marketingdoelen. Zo maak je gerichte keuzes die je bovendien goed kunt uitleggen én uitvoeren.
Resultaat
- Je weet hoe een contentstrategie zich verhoudt tot de geformuleerde missie, doelstellingen en KPI’s van je organisatie
- Je kunt het hele jaar door relevante en kwalitatieve content maken én effectief verspreiden
- Je weet welke content het beste aansluit bij de behoeften van je (gesegmenteerde) doelgroepen
- Je gaat naar huis met – de aanzet voor – een eigen contentstrategie, waarbij je je keuzes kunt verantwoorden
- Je bent een volwaardige sparringpartner voor collega’s en directie bij het ontwikkelen en implementeren van content
Voor wie
De training Contentstrategie is voor iedereen die zich al wat langer bezighoudt met de creatie en productie van content, maar behoefte heeft aan een samenhangende strategie over alle kanalen heen, voor alle doelgroepen.
Denk aan: communicatieadviseurs en marketeers met enige contentervaring, brand owners, senior communicatieprofessionals en teamleiders.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
In de training Contentstrategie ga je samen met expert Linda Krijns aan de slag, en leer je hoe je diverse doelgroepen aan jouw merk verbindt met relevante content.
Dag 1
- In vogelvlucht langs de nieuwste inzichten en ontwikkelingen in contentmarketing, en de consequenties daarvan voor je komende contentstrategie
- Jouw vertrekpunt: de (marketing)doelstellingen en KPI’s van je organisatie
- Verkenning: waar sta je nu? Wat werkt al goed, waar liggen kansen, welke interne en externe hindernissen zijn er
- De klantreis van je doelgroep(en) en de thema’s, onderwerpen en kanalen die daar bij horen
- Combineren en confronteren van de tot nu toe verzamelde kennis en inzichten
- De eerste ingrediënten voor je eigen contentstrategie liggen klaar
Dag 2:
- Een ideale contentmix: welke soorten content horen in de mix voor jouw organisatie
- Echte contentkeuzes maken en die onderbouwen
- De principes achter content vindingrijk hergebruiken: het hele jaar door relevante content dankzij content recycling
- Contentplanning: handvatten om je contentstrategie te vertalen naar een praktische en haalbare contentkalender
- Succes meten: de juiste KPI’s voor je contentstrategie
Bij een contentstrategie ga je niet over één nacht ijs. Daarom eindigen we dag 1 met de eerste ingrediënten van jouw toekomstige contentstrategie. In de tijd tussen de twee dagen kun je die laten bezinken, eventueel je KPI’s aanscherpen en kun je de geformuleerde uitgangspunten verder toetsen aan je dagelijkse praktijk. Op dag 2 werk je die basis verder uit.
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 2-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training Contentstrategie is voor iedereen die zich al wat langer bezighoudt met de creatie en productie van content, maar behoefte heeft aan een samenhangende strategie over alle kanalen heen, voor alle doelgroepen.
Denk aan: communicatieadviseurs en marketeers met enige contentervaring, brand owners, senior communicatieprofessionals en teamleiders.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je weet hoe een contentstrategie zich verhoudt tot de geformuleerde missie, doelstellingen en KPI’s van je organisatie
- Je kunt het hele jaar door relevante en kwalitatieve content maken én effectief verspreiden
- Je weet welke content het beste aansluit bij de behoeften van je (gesegmenteerde) doelgroepen
- Je gaat naar huis met – de aanzet voor – een eigen contentstrategie, waarbij je je keuzes kunt verantwoorden
- Je bent een volwaardige sparringpartner voor collega’s en directie bij het ontwikkelen en implementeren van content
In de training Contentstrategie ga je samen met expert Linda Krijns aan de slag, en leer je hoe je diverse doelgroepen aan jouw merk verbindt met relevante content.
Dag 1
- In vogelvlucht langs de nieuwste inzichten en ontwikkelingen in contentmarketing, en de consequenties daarvan voor je komende contentstrategie
- Jouw vertrekpunt: de (marketing)doelstellingen en KPI’s van je organisatie
- Verkenning: waar sta je nu? Wat werkt al goed, waar liggen kansen, welke interne en externe hindernissen zijn er
- De klantreis van je doelgroep(en) en de thema’s, onderwerpen en kanalen die daar bij horen
- Combineren en confronteren van de tot nu toe verzamelde kennis en inzichten
- De eerste ingrediënten voor je eigen contentstrategie liggen klaar
Dag 2:
- Een ideale contentmix: welke soorten content horen in de mix voor jouw organisatie
- Echte contentkeuzes maken en die onderbouwen
- De principes achter content vindingrijk hergebruiken: het hele jaar door relevante content dankzij content recycling
- Contentplanning: handvatten om je contentstrategie te vertalen naar een praktische en haalbare contentkalender
- Succes meten: de juiste KPI’s voor je contentstrategie
Bij een contentstrategie ga je niet over één nacht ijs. Daarom eindigen we dag 1 met de eerste ingrediënten van jouw toekomstige contentstrategie. In de tijd tussen de twee dagen kun je die laten bezinken, eventueel je KPI’s aanscherpen en kun je de geformuleerde uitgangspunten verder toetsen aan je dagelijkse praktijk. Op dag 2 werk je die basis verder uit.
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 2-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.