ServiceNow Platform Implementation [SNPI]

Tijdsduur
Locatie
Online
Startdatum en plaats

ServiceNow Platform Implementation [SNPI]

Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Global Knowledge Network Netherlands B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 156 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
5 jun. 2024 tot 7 jun. 2024
Toon rooster
event 5 juni 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232516.1
event 6 juni 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232516.2
event 7 juni 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232516.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
24 jun. 2024 tot 26 jun. 2024
Toon rooster
event 24 juni 2024, 10:00-18:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232518.1
event 25 juni 2024, 10:00-18:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232518.2
event 26 juni 2024, 10:00-18:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232518.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
24 jul. 2024 tot 26 jul. 2024
Toon rooster
event 24 juli 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233461.1
event 25 juli 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233461.2
event 26 juli 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233461.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
13 aug. 2024 tot 15 aug. 2024
Toon rooster
event 13 augustus 2024, 10:00-18:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233462.1
event 14 augustus 2024, 10:00-18:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233462.2
event 15 augustus 2024, 10:00-18:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233462.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
11 sep. 2024 tot 13 sep. 2024
Toon rooster
event 11 september 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233463.1
event 12 september 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233463.2
event 13 september 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233463.3
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER
30 sep. 2024 tot 2 okt. 2024
Toon rooster
event 30 september 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233464.1
event 1 oktober 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233464.2
event 2 oktober 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL233464.3

Beschrijving

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Learn how to implement ServiceNow platform functionality and applications.

This 3-day class is intended to prepare technical consultants for their first customer deployment projects. Students work from a backlog of stories (requirements) to complete configurations common to 80% of customer deployments while learning about implementation best practices and exploring newer features of the platform.

The course weaves a scenario throughout each module to present real world, relevant lab exercises. The class features lecture and group activities, as well as extensive hands-on practice and reinforcement delivered in a variety of labs.

Virtueel en Klassikaal™

Virtueel en Klassikaal™ is een…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ServiceNow, Projectmanagement, Cloud Computing, Microsoft Power Platform en Microsoft Office (beheer).

Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge

Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.

Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.

OVERVIEW

Learn how to implement ServiceNow platform functionality and applications.

This 3-day class is intended to prepare technical consultants for their first customer deployment projects. Students work from a backlog of stories (requirements) to complete configurations common to 80% of customer deployments while learning about implementation best practices and exploring newer features of the platform.

The course weaves a scenario throughout each module to present real world, relevant lab exercises. The class features lecture and group activities, as well as extensive hands-on practice and reinforcement delivered in a variety of labs.

Virtueel en Klassikaal™

Virtueel en Klassikaal™ is een eenvoudig leerconcept en biedt een flexibele oplossing voor het volgen van een klassikale training. Met Virtueel en Klassikaal™ kunt u zelf beslissen of u een klassikale training virtueel (vanuit huis of kantoor )of fysiek op locatie wilt volgen. De keuze is aan u! Cursisten die virtueel deelnemen aan de training ontvangen voor aanvang van de training alle benodigde informatie om de training te kunnen volgen.

OBJECTIVES

Upon completion of this course students will be able to:

  • Judge accuracy, clarity, feasibility, and size of customer requirements.
  • Recognize, understand, and apply the primary platform building blocks to satisfy common requirements.
  • Examine the architecture – regardless of the product lines, the platform building blocks are the same. Design solutions that are supportable, maintainable, and upgradable.
  • Become familiar with common design patterns and configuration principles that maximize supportability, maintainability, and upgradability for long-term customer success.
  • Practice developing design solutions for customers that comply with common ServiceNow application design patterns and technical best practices.
  • Implement common tasks included as part of the initial setup of customer instances, including loading foundational data, CMDB and integrating with LDAP Directory Servers.
  • Apply experiences working as part of a scrum team in classroom simulations to accelerate the process of assimilating within actual ServiceNow implementation teams.

AUDIENCE

The ServiceNow Platform Implementation course is for customers, partners, and employees in technical roles such as Implementer, Technical Consultant, Architect, and System Administrator who implement ServiceNow platform functionality and applications.

CONTENT

Module 1: Overview of Now Create

Objectives:

  • Recognize ServiceNow product offerings and associate customer needs with product offerings
  • Identify the different Now Create phases
  • Discover success packs and assets
  • Describe a typical project flow and understand how the methodology fits

Activities and Labs:

  • Lab 1.01 - Explore the Now Create Portal

Module 2: Initiate

Objectives:

  • Initiate phase overview
  • Explain roles and responsibilities
  • Describe the current architecture
  • Identify the implementation team
  • Discover and prepare the Kick-Off meeting

Activities and Labs:

  • Activity – Kick-Off Meeting discussion
  • Lab 2.01 – Create an Implementation Dashboard

Module 3: Plan

Objectives:

  • Explain Agile board and how to plan and track sprints and stories
  • Practice various instance configuration tasks
  • Integrate ServiceNow with a Directory Server to manage authentication and user data
  • State how you can drive a high quality solution with Architectural and Technical governance
  • Describe CSDM
  • Import structured data into an instance using Transform Maps

Activities and Labs:

  • Lab 3.01 – Agile Planning and Tracking
  • Activity – Class Discussion: Requirement Workshop
  • Lab 3.02 - Security Admin Group Set up
  • Lab 3.03 - Configure LDAP Authentication and Data Population
  • Pick one:

o Lab 3.04 -Configure CMDB and Load Data

o Lab 3.05 - Import Foundation Data

Module 4: Execute

Objectives:

  • Identify building blocks used in platform and custom applications
  • Design solutions to maximize system quality attributes
  • Use ServiceNow development tools to improve efficiency
  • Explain deployment process and security operations for scoped vs. global applications
  • Apply lessons learned to complete a mini-implementation
  • Use Agile project management Sprints to segment and organize work

Activities and Labs:

  • Lab 4.00: Activity: Sprint Planning
  • Lab 4.01: Build HHD Application
  • Lab 4.02: Add Delegated Developers
  • Lab 4.03: Activity: Mini-implementation

Module 5: Deliver

Objectives:

  • Identify code deployment methods
  • Test and UAT
  • Explain the importance of process user training and change enablement
  • Apply lessons learned to complete the go-live

Activities and Labs:

  • Activity – Go-Live

Module 6: Close

Objectives:

  • Identify reporting project benefits
  • Plan on how to stay up to date with most current version of ServiceNow
  • Ensure user awareness and training
  • Explain the project close down

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: ServiceNow.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.