Motiverende gespreksvoering
- Tijdsduur
- Trainers
+2
- Locatie
- Op locatie, Online
- Startdatum en plaats
"Met heel veel plezier heb ik een tweedaagse training motiverende gesprekstechnieken gevolgd. Ik heb veel geleerd van trainer Saar Bressers. Zij gaf de training met veel enthousiasme, is daarbij deskundig en prettig in het contact. Ik heb handvatten gekregen en mezelf vaardig kunnen maken in verschillende gesprekstechnieken. Wat ik gelijk kan toepassen in het werk als urotherapeut op de KITSpoli in het ziekenhuis St Jansdal."" - 10-11-2022 16:09
"Met heel veel plezier heb ik een tweedaagse training motiverende gesprekstechnieken gevolgd. Ik heb veel geleerd van trainer Saar Bressers. … alles lezen - 10-11-2022 16:09
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 17 okt. 2023 |
placeAmsterdam 18 okt. 2023 |
placeGroningen 19 okt. 2023 |
placeUtrecht 23 okt. 2023 |
placeGroningen 7 nov. 2023 |
computer Online: Virtuele locatie: Zoom 7 nov. 2023 |
placeAmsterdam 8 nov. 2023 |
placeZwolle 10 nov. 2023 |
placeZwolle 21 nov. 2023 |
placeRotterdam 27 nov. 202310% korting |
placeRotterdam 29 nov. 202310% korting |
placeAmsterdam 18 dec. 202310% korting |
placeDen Haag 20 dec. 202310% korting |
placeGroningen 8 jan. 202410% korting |
placeUtrecht 22 jan. 202410% korting |
placeRotterdam 25 jan. 202410% korting |
placeAmsterdam 14 feb. 202410% korting |
placeZwolle 20 feb. 202410% korting |
placeGroningen 6 mrt. 202410% korting |
placeDen Haag 20 mrt. 202410% korting |
Beschrijving
Learnit Training - Volg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis!
Gesprekken voeren met mensen die iets niet willen is soms lastig. Een discussie met iemand in de weerstand: ga er maar aan staan. Je hebt het beste met de persoon voor, maar het lukt lang niet altijd om het gesprek tot een goed einde te brengen. Laat staan de persoon tot ander gedrag aan te zetten of een andere houding te laten aannemen.
Motiverende gespreksvoering is een prachtige gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren. Sterker nog, als je deze gesprekstechniek onder de knie hebt, is geen enkele weerstand nog een probleem. Je sluit makkelijk aan op de ander en weet met weinig moe…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Learnit Training - Volg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis!
Gesprekken voeren met mensen die iets niet willen is soms lastig. Een discussie met iemand in de weerstand: ga er maar aan staan. Je hebt het beste met de persoon voor, maar het lukt lang niet altijd om het gesprek tot een goed einde te brengen. Laat staan de persoon tot ander gedrag aan te zetten of een andere houding te laten aannemen.
Motiverende gespreksvoering is een prachtige gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren. Sterker nog, als je deze gesprekstechniek onder de knie hebt, is geen enkele weerstand nog een probleem. Je sluit makkelijk aan op de ander en weet met weinig moeite iedereen met weerstand naar een "ja" te krijgen. Tijdens onze training ga je actief aan de slag met de theorie en praktijk van motiverende gespreksvoering, gebaseerd op het wetenschappelijke werk van Miller en Rollnick.
Onderwerpen
Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:
- Wat is motiverende gespreksvoering? Waar komt het vandaan?
- Wat is weerstand? Wat is ambivalentie? Hoe ga je daar slim mee om?
- Vier belangrijke stappen tijdens een gesprek: hoe kom je van nee naar ja?
- Het opwekken van ja-taal (ook wel: verandertaal)
- Succesvol afronden
Resultaten
- Je hebt een manier geleerd waarmee je iedere weerstand kunt verlagen
- Je wordt een betere gesprekspartner
- Je beseft een stuk beter wat er achter je eigen weerstand zit
- In plaats van opzien tegen weerstand kun je er naar uitzien: je weet hoe je de ander naar "ja-taal" krijgt
- Je krijgt mensen die niet willen makkelijker naar mensen die wel willen
- (Lastige) collega's, familie, vrienden, wie dan ook: jullie relatie blijft overeind in geval van weerstand
Doelgroep
De training is bij uitstek geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren. Dat kan als coach, hulpverlener, trainer, leidinggevende, adviseur of gewoon als collega.Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema motiverende gespreksvoering?
Werkwijze
- Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
- We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
- We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
- Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
"Met heel veel plezier heb ik een tweedaagse training motiverende gesprekstechnieken gevolgd. Ik heb veel geleerd van trainer Saar Bressers. Zij gaf de training met veel enthousiasme, is daarbij deskundig en prettig in het contact. Ik heb handvatten gekregen en mezelf vaardig kunnen maken in verschillende gesprekstechnieken. Wat ik gelijk kan toepassen in het werk als urotherapeut op de KITSpoli in het ziekenhuis St Jansdal."" - 10-11-2022 16:09
"Met heel veel plezier heb ik een tweedaagse training motiverende gesprekstechnieken gevolgd. Ik heb veel geleerd van trainer Saar Bressers. … alles lezen - 10-11-2022 16:09
"Ik heb de trainingen van Saar als zeer prettig ervaren. Saar is deskundig, begrijpt geschetste situaties snel en stelt je als deelnemer op je gemak. Ze geeft feedback waar je wat mee kunt en zet je aan het denken." - 15-07-2022 07:58
"Ik heb de trainingen van Saar als zeer prettig ervaren. Saar is deskundig, begrijpt geschetste situaties snel en stelt je als deelnemer op … alles lezen - 15-07-2022 07:58
"Saar heeft een vlotte babbel en veel kennis. Feedback wordt zeer constructief gegeven en heb de training als prettig en zinvol ervaren. Ik zou zo nog een training volgen. Dank je wel, Saar!" - 11-06-2020 12:05
"Saar heeft een vlotte babbel en veel kennis. Feedback wordt zeer constructief gegeven en heb de training als prettig en zinvol ervaren. Ik z… alles lezen - 11-06-2020 12:05
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.