PROACTIVE SELLING SKILLS®

Type product

PROACTIVE SELLING SKILLS®

SellingNet
Logo van SellingNet
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 SellingNet heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 8 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

 

PROACTIVE SELLING SKILLS®

In de verkoop krijgen we te maken met rationele en emotionele argumenten. Met klanten die zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Het verkopen begint vaak echt als de klant 'Nee!' zegt. En de concurrentie zit niet stil. Tijdens deze training leert u het verkoopproces klant- en doelgericht te beheersen. Van de voorbereiding via de eerste contactname tot en met de afronding en nazorg. Uw oplossingen zijn afgestemd op de behoeften van de klant. U leert te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Met de opgedane kennis en de vaardigheden laat u iedereen winnen: de klant, uw bedrijf en uzelf.

OnderwerpenTijdens de…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefonische verkoop, Sales management, Verkoopmethoden, Verkoopgesprek en Verkoopvaardigheden.

 

PROACTIVE SELLING SKILLS®

In de verkoop krijgen we te maken met rationele en emotionele argumenten. Met klanten die zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Het verkopen begint vaak echt als de klant 'Nee!' zegt. En de concurrentie zit niet stil. Tijdens deze training leert u het verkoopproces klant- en doelgericht te beheersen. Van de voorbereiding via de eerste contactname tot en met de afronding en nazorg. Uw oplossingen zijn afgestemd op de behoeften van de klant. U leert te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Met de opgedane kennis en de vaardigheden laat u iedereen winnen: de klant, uw bedrijf en uzelf.

OnderwerpenTijdens de training wisselen uitleg, interactie en praktijkoefeningen elkaar continu af. In de training worden de volgende onderwerpen behandeld: - hoe opent u het verkoopgesprek en bouwt u een vertrouwensbasis op? - hoe zet u uw taal verkoopactief in en achterhaalt u de behoefte van de klant? - hoe achterhaalt u de (latente) behoeftes van de klant? - hoe herkent u verschillen in klantstijlen en hoe dient u hierop te reageren? - aan de slag met het Sales Typologie Model™- hoe presenteert u uw product of dienst? aan de slag met het Sellogram;  - hoe weerlegt u tegenwerpingen en bezwaren? - hoe gaat u om met het 'prijsbezwaar' en sluit u het gesprek af met een order?- hoe schrijft u een winnende offertes?- hoe gaat u om met klachten en voert u slechts nieuwsgesprekken?- hoe kunt u cross-selling en up-selling toepassen?- hoe meet u uw eigen verkoopprestatie? - hoe houdt u de 'vinger aan de pols' voor wat betreft uw weekactiviteiten? - hoe krijgt u meer grip op de ontwikkeling van suspect naar klant?

Werkwijze De training heeft een hoog interactief karakter. De eigen ervaringen van de deelnemers staan centraal. Vanuit die praktijk wordt een vlotte vertaling gemaakt naar de theorie. De training bestaat uit een voortdurende afwisseling van korte presentaties van de trainer, oefeningen en rollenspelen. In de training wordt gewerkt met de zogenoemde SCORE® Verkoopmethodieken. 

Maatwerk Deze training wordt in-company gegeven zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. Ook de materialen zijn op de deelnemers afgestemd. In de training worden de accenten gelegd op die onderwerpen die de deelnemers succesvoller maken!

Competenties In de training werkt u aan de volgende competenties: - sociale gerichtheid; - communicatieve vaardigheid; - overtuigingskracht; - resultaatgerichtheid; - externe oriëntatie.

Resultaat training U bent na deze intensieve training in staat om: - een verkoopgesprek in fasen op te bouwen; - de pains & gains te achterhalen;- weerstanden en bezwaren te overwinnen; - koopsignalen te herkennen; - up- en cross selling toe te passen;- proactief de order te vragen;- succesvol een order af te sluiten;- uw verkooptijd maximaal te benutten.

Trainingsmaterialen en nazorg Tijdens de training kunt u syllabi, tools, huiswerkopdrachten, ed. op SELO (Sellingnet Elektronische Leeromgeving) downloaden. Aan het eind van de training ontvangt u het Persoonlijk Veranderplan dat u samen met de trainer uitwerkt. Uw leidinggevende ontvangt het Transferplan voor een adequate transfer naar de praktijk. En natuurlijk ontvangt u de onvolprezen insteekkaartjes van Jan L. Wage.

Duur van de training De totale doorlooptijd van de training bedraagt twee maanden. De training bestaat uit intakegesprekken en 2-4 dagen training, afhankelijk van de opleidingsbehoefte.

Investering Bel voor een afspraak of prijsopgave: 074 711 02 62. Voorbereidende werkzaamheden en trainingsmaterialen zijn altijd inclusief.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.