PROACTIVE SELLING SKILLS®
Beschrijving
PROACTIVE SELLING SKILLS®
In de verkoop krijgen we te maken met rationele en emotionele argumenten. Met klanten die zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Het verkopen begint vaak echt als de klant 'Nee!' zegt. En de concurrentie zit niet stil. Tijdens deze training leert u het verkoopproces klant- en doelgericht te beheersen. Van de voorbereiding via de eerste contactname tot en met de afronding en nazorg. Uw oplossingen zijn afgestemd op de behoeften van de klant. U leert te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Met de opgedane kennis en de vaardigheden laat u iedereen winnen: de klant, uw bedrijf en uzelf.
OnderwerpenTijdens de…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
PROACTIVE SELLING SKILLS®
In de verkoop krijgen we te maken met rationele en emotionele
argumenten. Met klanten die zich niet zonder slag of stoot gewonnen
geven. Het verkopen begint vaak echt als de klant 'Nee!' zegt. En
de concurrentie zit niet stil. Tijdens deze training leert u het
verkoopproces klant- en doelgericht te beheersen. Van de
voorbereiding via de eerste contactname tot en met de afronding en
nazorg. Uw oplossingen zijn afgestemd op de behoeften van de klant.
U leert te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen
vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Met de opgedane kennis en de
vaardigheden laat u iedereen winnen: de klant, uw bedrijf en
uzelf.
OnderwerpenTijdens de training wisselen uitleg,
interactie en praktijkoefeningen elkaar continu af. In de
training worden de volgende onderwerpen behandeld: - hoe opent
u het verkoopgesprek en bouwt u een vertrouwensbasis op? - hoe
zet u uw taal verkoopactief in en achterhaalt u de behoefte van de
klant? - hoe achterhaalt u de (latente) behoeftes van de
klant? - hoe herkent u verschillen in klantstijlen en hoe
dient u hierop te reageren? - aan de slag met het Sales
Typologie Model™- hoe presenteert u uw product of dienst? aan de
slag met het Sellogram; - hoe weerlegt u tegenwerpingen
en bezwaren? - hoe gaat u om met het 'prijsbezwaar' en sluit u
het gesprek af met een order?- hoe schrijft u een winnende
offertes?- hoe gaat u om met klachten en voert u slechts
nieuwsgesprekken?- hoe kunt u cross-selling en up-selling
toepassen?- hoe meet u uw eigen verkoopprestatie? - hoe houdt
u de 'vinger aan de pols' voor wat betreft uw
weekactiviteiten? - hoe krijgt u meer grip op de ontwikkeling
van suspect naar klant?
Werkwijze De training heeft een hoog interactief
karakter. De eigen ervaringen van de deelnemers staan centraal.
Vanuit die praktijk wordt een vlotte vertaling gemaakt naar de
theorie. De training bestaat uit een voortdurende afwisseling van
korte presentaties van de trainer, oefeningen en rollenspelen. In
de training wordt gewerkt met de zogenoemde SCORE®
Verkoopmethodieken.
Maatwerk Deze training wordt in-company gegeven
zodat deze geheel op maat kan worden verzorgd. Ook de materialen
zijn op de deelnemers afgestemd. In de training worden de
accenten gelegd op die onderwerpen die de deelnemers succesvoller
maken!
Competenties In de training werkt u aan de volgende
competenties: - sociale gerichtheid; - communicatieve
vaardigheid; - overtuigingskracht; -
resultaatgerichtheid; - externe oriëntatie.
Resultaat training U bent na deze intensieve
training in staat om: - een verkoopgesprek in fasen op te
bouwen; - de pains & gains te achterhalen;- weerstanden en
bezwaren te overwinnen; - koopsignalen te herkennen; -
up- en cross selling toe te passen;- proactief de order te vragen;-
succesvol een order af te sluiten;- uw verkooptijd maximaal te
benutten.
Trainingsmaterialen en nazorg Tijdens de training
kunt u syllabi, tools, huiswerkopdrachten, ed.
op SELO (Sellingnet Elektronische Leeromgeving)
downloaden. Aan het eind van de training ontvangt u het Persoonlijk
Veranderplan dat u samen met de trainer uitwerkt. Uw leidinggevende
ontvangt het Transferplan voor een adequate transfer naar de
praktijk. En natuurlijk ontvangt u de onvolprezen insteekkaartjes
van Jan L. Wage.
Duur van de training De totale doorlooptijd van de
training bedraagt twee maanden. De training bestaat uit
intakegesprekken en 2-4 dagen training, afhankelijk van de
opleidingsbehoefte.
Investering Bel voor een afspraak of prijsopgave: 074 711 02 62. Voorbereidende werkzaamheden en trainingsmaterialen zijn altijd inclusief.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.