Effectief Internationaal Communiceren

Niveau
Tijdsduur

Effectief Internationaal Communiceren

Accentic
Logo van Accentic

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Accentic is gespecialiseerd in diverse facetten van internationale zakencultuur, internationaal communiceren en samenwerken. We bieden diverse trainingen, workshops, coaching en mentoringstrajecten waarmee we u/uw bedrijf in staat stellen om nog effectiever te opereren en te communiceren met uw internationale relaties.

We richten ons op de niet-Westerse landen, met onze voornaamste focus op de regio’s: Azië, Oost-Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Met een team van ervaren professionals staan we voor u klaar om u te ondersteunen bij het realiseren van uw internationale doelen en ambities.

 

Doel en inhoud 

Bij kennis van cultuur van zakendoen van een land of regio gaat het  om meer dan alleen maar de simpele do's en don'ts. Deze do’s en don’ts helpen u vaak bij het verkrijgen van de eerste indrukken en de zichtbare aspecten van een andere cultuur. Bij succesvol en duurzaam internationaal zakendoen is het veel belangrijker om ook kennis en inzicht te krijgen in de onzichtbare aspecten van een cultuur. Er zijn veel voorbeelden van onzichtbare cultuurverschillen. Zo is het in sommige landen het gebruikelijk dat men vaak te laat op een afspraak komt of ‘yes, yes’ zegt terwijl men eigenlijk ‘nee’ bedoelt. Ook al weet u dat dan misschien van de do’s en don’ts-lijstjes, u zult het t…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Telemarketing & telesales, Smalltalk / Kleine gesprekken en Telefonische verkoop.

Accentic is gespecialiseerd in diverse facetten van internationale zakencultuur, internationaal communiceren en samenwerken. We bieden diverse trainingen, workshops, coaching en mentoringstrajecten waarmee we u/uw bedrijf in staat stellen om nog effectiever te opereren en te communiceren met uw internationale relaties.

We richten ons op de niet-Westerse landen, met onze voornaamste focus op de regio’s: Azië, Oost-Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Met een team van ervaren professionals staan we voor u klaar om u te ondersteunen bij het realiseren van uw internationale doelen en ambities.

 

Doel en inhoud 

Bij kennis van cultuur van zakendoen van een land of regio gaat het  om meer dan alleen maar de simpele do's en don'ts. Deze do’s en don’ts helpen u vaak bij het verkrijgen van de eerste indrukken en de zichtbare aspecten van een andere cultuur. Bij succesvol en duurzaam internationaal zakendoen is het veel belangrijker om ook kennis en inzicht te krijgen in de onzichtbare aspecten van een cultuur. Er zijn veel voorbeelden van onzichtbare cultuurverschillen. Zo is het in sommige landen het gebruikelijk dat men vaak te laat op een afspraak komt of ‘yes, yes’ zegt terwijl men eigenlijk ‘nee’ bedoelt. Ook al weet u dat dan misschien van de do’s en don’ts-lijstjes, u zult het toch elke keer vervelend vinden als die mensen te laat komen of ‎’ja’ zeggen terwijl ze ‘nee’ bedoelen. U zou dan het liefst willen begrijpen waarom zij dat doen maar nog belangrijker, u wilt graag weten hoe u daar het beste mee kunt omgaan? Tijdens deze training zullen deze en nog veel meer van soortgelijke zaken worden behandeld. Andere Onderwerpen die aan bod zullen komen zijn o.a.:

  • Theoretische kaders en modellen ter verklaring van cultuurverschillen
  • Gedragspatronen, omgangsvormen, opbouwen van relaties  en netwerken
  • Praktische aspecten van internationaal zakendoen en interculturele communicatie, zoals: begroetingen, tijd en deadlines, man-vrouw verhouding, verschil in communicatiestijlen, betekenis van eten en drinken etc.  

De training is interactief: er wordt gewerkt met cases, rollenspellen en audiovisueel materiaal. De training is dus niet alleen gericht op het verkrijgen van theoretische kennis maar vooral op de toepassing van de kennis op uw werkpraktijk.


Resultaat 

Na het volgen van deze training heeft u:

  • Uitgebreide kennis en inzicht in cultuurverschillen en handvatten om effectiever om te gaan met die verschillen
  • Uitgebreide kennis over cultuurindelingen in de wereld
  • Praktische vaardigheden m.b.t. effectief interculturele communicatie
  • Meer begrip en zelfvertrouwen om effectiever en relaxter om te gaan met de cultuurverschillen

Certificaat

Deelnemers krijgen na afloop van de training een certificaat.

Voor wie

De training is open voor een ieder die effectief wil communiceren met mensen van andere culturele achtergronden. De training is vooral geschikt voor ondernemers, marketing en (sales)managers, medewerkers van  internationaal opererende bedrijven of organisaties die in hun werk te maken hebben met internationale relaties.


Duur en locatie van de training

De training volgt u of individueel of  in groepsverband. Duur van de training is afhankelijk van uw vraag en leerdoel. Wij bieden trainingen van 1 dag tot een hele week. Onze trainingslocaties zijn in Den Haag, Utrecht,  Amsterdam, Eindhoven en Zwolle. De training kan eventueel ook bij u (in-company) plaatsvinden.


Werkwijze

Na uw aanmelding nemen we z.s.m. contact met u op. In een kort (telefonisch) intakegesprek bespreken we wat de inhoud, duur en planning van een training wordt.


Interesse?  
Ga naar www.accentic.nl of mail ons  info@accentic.nl


 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.