Communicatietraining
Beschrijving
Goed communiceren is een kwestie van actief luisteren en inzicht in het communicatieproces. In deze training oefenen de deelnemers diverse gespreks- en presentatietechnieken. Daarnaast is er aandacht voor het geven en ontvangen van feedback en voor de non-verbale communicatie.
Voor welke deelnemers?
Voor iedereen die bewust wil worden van de mogelijkheden, om méér te bereiken door anders te communiceren. Deelnemers kunnen deze vaardigheid per direct in de eigen werksituatie toepassen. Deze training is ook bedoeld voor leiders van en deelnemers aan overlegsituaties, zoals werkoverleg, vergaderingen, projectgroepen en dergelijke.
Doel
Deze communicatietraining is gericht op verbetering van…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Goed communiceren is een kwestie van actief luisteren en inzicht
in het communicatieproces. In deze training oefenen de deelnemers
diverse gespreks- en presentatietechnieken. Daarnaast is er
aandacht voor het geven en ontvangen van feedback en voor de
non-verbale communicatie.
Voor welke deelnemers?
Voor iedereen die bewust wil worden van de mogelijkheden, om
méér te bereiken door anders te communiceren. Deelnemers kunnen
deze vaardigheid per direct in de eigen werksituatie toepassen.
Deze training is ook bedoeld voor leiders van en deelnemers aan
overlegsituaties, zoals werkoverleg, vergaderingen, projectgroepen
en dergelijke.
Doel
Deze communicatietraining is gericht op verbetering van houding
en gedrag. Theorie is hierbij van ondergeschikt belang, oefenen en
ervaren heeft prioriteit. Onze trainers sluiten zich aan bij de
cultuur van het bedrijf van de deelnemer en gebruiken door de
deelnemer ingebrachte praktijkvoorbeelden. Hierdoor genereert deze
training een hoog rendement.
Het bewust gebruiken van stem- en woordkeus om anderen te
overtuigen, om informatie in te winnen of om iets duidelijk te
maken. Maar ook om begrip te kweken of om te overleggen met
anderen, zodat gezamenlijk een reëel en geaccepteerd resultaat tot
stand gebracht kan worden. Uiteraard in een kader dat past bij de
aard van de bespreking, op efficiënte wijze zodat er niet meer tijd
gevergd wordt dan noodzakelijk is.
Welke onderwerpen komen aan de orde tijdens deze maatwerktraining?
- Communicatie binnen organisaties.
- Soorten overleg. Voor welk type overleg zijn welke vaardigheden nodig?
- Hoe kom ik over? Herkennen van de eigen drijfveren.
- Welke signalen worden bewust of onbewust overgebracht op anderen?
- Stemgebruik en woordkeus.
- Sturen van een gesprek, beïnvloeden van de ander, bereiken wat je wilt bereiken.
- Duidelijk en krachtig overkomen.
- Gespreksvaardigheden en communicatievaardigheden.
- Emotionele intelligentie: Luisteren en analyseren, correct reageren.
- Wat wilt u d.m.v. het gesprek /overleg bereiken? Wat is de achterliggende motivatie?
- Structurele discussies met als uitgangspunt de gezamenlijk te bereiken doelstelling.
- Iedere deelnemer aan het overleg de ruimte geven om zijn/haar inbreng in het proces te hebben.
- Herkennen van verschillende gedragstypen tijdens individueel- of groepsoverleg.
De Lange & Partners is al sinds 1998 een ervaren en betrouwbare meedenkende gesprekspartner voor opdrachtgevers die in staat is om op flexibele wijze de juiste partners in te zetten bij specifieke ontwikkelvraagstukken. Voor de MKB sector (midden- en kleinbedrijven) zijn we een praktijkgerichte sparringpartner bij het maken van strategische keuzes. Geheel passend binnen de actualiteit en nog steeds met de vertrouwde no nonsens mensgerichte benadering. Laagdrempelig, korte lijnen,concreet en resultaatgericht.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.