Cursus Webcare
Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 6 mrt. 2025 tot 13 mrt. 2025Toon rooster event 6 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 13 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeRotterdam 11 mrt. 2025 tot 18 mrt. 2025Toon rooster event 11 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 18 maart 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
placeApeldoorn 12 mrt. 2025 tot 19 mrt. 2025Toon rooster event 12 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 19 maart 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 12 mrt. 2025 tot 19 mrt. 2025Toon rooster event 12 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 19 maart 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
placeEindhoven 13 mrt. 2025 tot 20 mrt. 2025Toon rooster event 13 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 20 maart 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 4 apr. 2025 tot 11 apr. 2025Toon rooster event 4 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 11 april 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeRotterdam 9 apr. 2025 tot 16 apr. 2025Toon rooster event 9 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 16 april 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
placeApeldoorn 10 apr. 2025 tot 17 apr. 2025Toon rooster event 10 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 17 april 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 10 apr. 2025 tot 17 apr. 2025Toon rooster event 10 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 17 april 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
placeEindhoven 11 apr. 2025 tot 25 apr. 2025Toon rooster event 11 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 25 april 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 |
placeRotterdam 8 mei. 2025 tot 15 mei. 2025Toon rooster event 8 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 15 mei 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
placeApeldoorn 9 mei. 2025 tot 16 mei. 2025Toon rooster event 9 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 16 mei 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 9 mei. 2025 tot 16 mei. 2025Toon rooster event 9 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 16 mei 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
placeEindhoven 12 mei. 2025 tot 19 mei. 2025Toon rooster event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 12 mei. 2025 tot 19 mei. 2025Toon rooster event 12 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 19 mei 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeRotterdam 6 jun. 2025 tot 13 jun. 2025Toon rooster event 6 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 1 event 13 juni 2025, 09:30-16:30, Rotterdam, Dag 2 |
placeEindhoven 10 jun. 2025 tot 17 jun. 2025Toon rooster event 10 juni 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 1 event 17 juni 2025, 09:30-16:30, Eindhoven, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 10 jun. 2025 tot 17 jun. 2025Toon rooster event 10 juni 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 17 juni 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 16 jun. 2025 tot 23 jun. 2025Toon rooster event 16 juni 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 23 juni 2025, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 16 jun. 2025 tot 23 jun. 2025Toon rooster event 16 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 23 juni 2025, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
Beschrijving
Een passende webcare strategie
Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.
Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen
Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.
Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:
Webcare vs. traditio…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Een passende webcare strategie
Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.
Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen
Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.
Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:
Webcare vs. traditionele customer services
Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van internet en social media zorgen ervoor dat uw klanten gemakkelijker de weg vinden naar het web. Twee derde uit zijn/haar klacht via internet. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. “Vroeger” op verjaardagen, nu steeds meer online. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Webcare is meer dan alleen een “online klantenservice”. U zou het dus kunnen zien als een soort laatste kans van uw klant, dit gegeven lichten we later in deze cursus nader toe.
(Klaag)motieven en platformselectie
Waarom uit uw klant zich via het internet? Twee derde van de klanten doet dit als direct gevolg van het tekort schieten van de klantenservice via traditionele kanalen (bijvoorbeeld per telefoon, post of persoonlijk contact). Een belangrijk motief is het trekken van de aandacht. Een klacht is bijvoorbeeld niet zorgvuldig behandeld en men voelt zich niet serieus genomen. Logisch gevolg is dat de discussie zich verplaatst naar het web. Het is van belang dat u daar bent waar de consument zich bevindt. We behandelen diverse motieven en het selectieproces van de klant m.b.t. de platforms, omdat het laat zien met welke intentie een consument een klacht plaatst.
Doelstellingen en strategie
Alleen aanwezig zijn is niet voldoende. U weet nu waar uw klant zich bevindt en hebt inzicht in de motieven voorafgaand aan een klacht. Naast online inzicht is het ook van belang om intern (offline) te kijken waar deze klachten zijn oorsprong vinden. Over dit preventieve handelen, de daaruit voortkomende doelstellingen en de bijbehorende webcarestrategie leert u meer tijdens deze module.
Opzet van een webcare team
Nu u de doelstellingen en een strategie geformuleerd heeft, gaat u aan de slag met de opzet van een webcare team. Hoe u dit team inricht en waar u daarbij op moet letten is enerzijds afhankelijk van uw doelstellingen en anderzijds afhankelijk van uw klanten. Ondersteund door diverse praktijkcases illustreren wij wat hierbij de belangrijkste aspecten zijn.
Resultaatmeting, positieve buzz en nazorg
Al deze inspanningen dienen nauwkeurig gemeten te worden. Hoe u dit precies doet, komt uitgebreid aan bod. Naast negatieve berichten zullen er ook positieve posts te vinden zijn. Met het traceren en zichtbaar maken van deze posts bij uw andere klanten en het stukje nazorg na een klacht sluiten we deze cursus af.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.