Training IT Helpdesk & Servicedesk
- Tijdsduur


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."De 1 op 1 training IT Helpdesk/Servicedesk gegeven door een ervaren trainer was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en de communicatie was prettig. Het was een zeer leerzame training en de trainer was een erg fijne gesprekspartner." - 12-03-2020 10:55
"De 1 op 1 training IT Helpdesk/Servicedesk gegeven door een ervaren trainer was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en d… alles lezen - 12-03-2020 10:55
Startdata en plaatsen
Beschrijving
In de training IT Helpdesk & Servicedesk leer je om als medewerker van de helpdesk of servicedesk professioneel te communiceren met (interne) klanten. Je ontdekt bijvoorbeeld hoe non-IT’ers tegen IT-problemen aankijken en hoe je hier als medewerker adequaat op inspeelt.
Doelgroep
De training IT Helpdesk & Servicedesk is geschikt voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het oplossen van IT-problemen.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Voer je IT-dienstverlening op een professionele wijze uit.
- Weet je hoe je om moet gaan met non-IT’ers.
- Speel je adequaat in op IT-problemen.
- Ben je in staat om vragen optimaal te beantwoorden.
- Verhoog je de klanttevredenheid.
Voorkennis
Deel…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
In de training IT Helpdesk & Servicedesk leer je om als medewerker van de helpdesk of servicedesk professioneel te communiceren met (interne) klanten. Je ontdekt bijvoorbeeld hoe non-IT’ers tegen IT-problemen aankijken en hoe je hier als medewerker adequaat op inspeelt.
Doelgroep
De training IT Helpdesk & Servicedesk is geschikt voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het oplossen van IT-problemen.
Resultaat
Na afloop van deze training:
- Voer je IT-dienstverlening op een professionele wijze uit.
- Weet je hoe je om moet gaan met non-IT’ers.
- Speel je adequaat in op IT-problemen.
- Ben je in staat om vragen optimaal te beantwoorden.
- Verhoog je de klanttevredenheid.
Voorkennis
Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.
Programma
Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor
deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het
programma graag aan op basis van de leerbehoeften.
(Non)-verbale communicatie
- Telefoon
- Praktijk
- Lichaamstaal
- Stemgebruik
Proactief gesprekken voeren
- Initiatief houden
- Problemen uitvragen
- Oplossingen aandragen
- Positiviteit uitstralen
Gedrag van de klant
- Interne klanten
- Externe klanten
- Type klanten
- Weerstand & agressie
Registratie
- Informatie rapporteren
- Incidenten administreren
- Overzicht houden
Klantperceptie
- Misverstanden tussen IT’ers en non-IT’ers
- Verschillen IT’ers & non-IT’ers
- Als IT’er omgaan met non-IT’ers
- Irritaties voorkomen
Leermateriaal
Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).
Certificering
Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘IT Helpdesk & Servicedesk’.
Aanpak
Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.
Incompany en Maatwerk
Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma’s opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.
"De 1 op 1 training IT Helpdesk/Servicedesk gegeven door een ervaren trainer was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en de communicatie was prettig. Het was een zeer leerzame training en de trainer was een erg fijne gesprekspartner." - 12-03-2020 10:55
"De 1 op 1 training IT Helpdesk/Servicedesk gegeven door een ervaren trainer was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en d… alles lezen - 12-03-2020 10:55
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.