Training IT Helpdesk & Servicedesk

Tijdsduur

Training IT Helpdesk & Servicedesk

ExplainiT
Logo van ExplainiT
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 ExplainiT heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 1.252 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Automatisering & ICT/IT en #3 in HR.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Training IT Helpdesk & Servicedesk
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Alwin de Vries
IT Helpdesk Medewerker
10
Training IT Helpdesk & Servicedesk

"De 1 op 1 training IT Helpdesk/Servicedesk gegeven door een ervaren trainer was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en de communicatie was prettig. Het was een zeer leerzame training en de trainer was een erg fijne gesprekspartner." - 12-03-2020 10:55

"De 1 op 1 training IT Helpdesk/Servicedesk gegeven door een ervaren trainer was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en d… alles lezen - 12-03-2020 10:55

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

In de training IT Helpdesk & Servicedesk leer je om als medewerker van de helpdesk of servicedesk professioneel te communiceren met (interne) klanten. Je ontdekt bijvoorbeeld hoe non-IT’ers tegen IT-problemen aankijken en hoe je hier als medewerker adequaat op inspeelt.

Doelgroep

De training IT Helpdesk & Servicedesk is geschikt voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het oplossen van IT-problemen.

Resultaat

Na afloop van deze training:
- Voer je IT-dienstverlening op een professionele wijze uit.
- Weet je hoe je om moet gaan met non-IT’ers.
- Speel je adequaat in op IT-problemen.
- Ben je in staat om vragen optimaal te beantwoorden.
- Verhoog je de klanttevredenheid.

Voorkennis

Deel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

In de training IT Helpdesk & Servicedesk leer je om als medewerker van de helpdesk of servicedesk professioneel te communiceren met (interne) klanten. Je ontdekt bijvoorbeeld hoe non-IT’ers tegen IT-problemen aankijken en hoe je hier als medewerker adequaat op inspeelt.

Doelgroep

De training IT Helpdesk & Servicedesk is geschikt voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het oplossen van IT-problemen.

Resultaat

Na afloop van deze training:
- Voer je IT-dienstverlening op een professionele wijze uit.
- Weet je hoe je om moet gaan met non-IT’ers.
- Speel je adequaat in op IT-problemen.
- Ben je in staat om vragen optimaal te beantwoorden.
- Verhoog je de klanttevredenheid.

Voorkennis

Deelname aan deze training vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk en incompany specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften.

(Non)-verbale communicatie
- Telefoon
- Praktijk
- Lichaamstaal
- Stemgebruik

Proactief gesprekken voeren
- Initiatief houden
- Problemen uitvragen
- Oplossingen aandragen
- Positiviteit uitstralen

Gedrag van de klant
- Interne klanten
- Externe klanten
- Type klanten
- Weerstand & agressie

Registratie
- Informatie rapporteren
- Incidenten administreren
- Overzicht houden

Klantperceptie
- Misverstanden tussen IT’ers en non-IT’ers
- Verschillen IT’ers & non-IT’ers
- Als IT’er omgaan met non-IT’ers
- Irritaties voorkomen

Leermateriaal

Bij het volgen van deze training krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen (indien relevant).

Certificering

Na het afronden van deze training ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘IT Helpdesk & Servicedesk’.

Aanpak

Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.

Incompany en Maatwerk

Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma’s opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.

10
Gemiddeld cijfer voor Training IT Helpdesk & Servicedesk
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Alwin de Vries
IT Helpdesk Medewerker
10
Training IT Helpdesk & Servicedesk

"De 1 op 1 training IT Helpdesk/Servicedesk gegeven door een ervaren trainer was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en de communicatie was prettig. Het was een zeer leerzame training en de trainer was een erg fijne gesprekspartner." - 12-03-2020 10:55

"De 1 op 1 training IT Helpdesk/Servicedesk gegeven door een ervaren trainer was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en d… alles lezen - 12-03-2020 10:55

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.