Luisteren op niveau

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Feedback Training & Consulting
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Feedback Training & Consulting heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 84 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

3511 PD, Utrecht
9 sep. 2019

Beschrijving

Wat levert de training je op?

Luisteren op niveau is een bijzonder programma wat je veel kan opleveren. Je leert luisteren als vaardigheid inzetten om je doelen te bereiken. De manier waarop je dat doet is door de ander te raken door de manier waarop je luistert. Met je verstand en je gevoel. Daarnaast leer je relevante informatie halen uit gesprekken en de gevoelens en behoeften van anderen beter onderkennen. Door zowel het inhoudelijke als het onderliggende aspect in een boodschap te begrijpen en in te spelen op het gedrag van je gesprekspartner, creëer je de juiste verbinding.

Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training:

  • Hoe kan luisteren voor …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Wat levert de training je op?

Luisteren op niveau is een bijzonder programma wat je veel kan opleveren. Je leert luisteren als vaardigheid inzetten om je doelen te bereiken. De manier waarop je dat doet is door de ander te raken door de manier waarop je luistert. Met je verstand en je gevoel. Daarnaast leer je relevante informatie halen uit gesprekken en de gevoelens en behoeften van anderen beter onderkennen. Door zowel het inhoudelijke als het onderliggende aspect in een boodschap te begrijpen en in te spelen op het gedrag van je gesprekspartner, creëer je de juiste verbinding.

Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training:

  • Hoe kan luisteren voor verbinding zorgen met anderen en met je doelen?
  • Welke luisterniveaus zijn te onderscheiden?
  • Hoe kun je de diverse luisterniveaus benutten in gesprekken?
  • Welke valkuilen gelden er per luisterniveau?
  • Hoe luister je onbevooroordeeld en hoe laten we onze eigen gedachten en veronderstellingen niet verstorend werken?
  • Hoe haak je in op wat de ander zegt?
  • Hoe vraag je door op gegeven antwoorden op jouw vragen?
  • Waar belemmert hoe iemand communiceert jouw luistervaardigheid en leidt het af van de inhoudelijke boodschap?
  • Wanneer 'negeer' je wat je hoort en hoe doe je dat op gepaste wijze?
  • Hoe kan selectief luisteren je helpen bij het sturing geven aan een gesprek?
  • Hoe werkt aandachtig luisteren en hoeveel meer levert het jou en de ander op als je dat kunt?
  • Welke wijze van samenvatten levert op dat de ander zich gehoord voelt?
  • Hoe benut je nog meer wat eerder in het gesprek is gezegd?
  • Wat houdt empathisch luisteren in?
  • Hoe geef je wat je gesprekspartner zegt zo terug dat die jouw verwoording veelal beter vindt dan die van hem zelf?
  • Welke micro expressies zijn zinvol om te kennen tijdens het luisteren?
  • Hoe benut je non verbale signalen om te zien wat iemand vindt voordat hij het uitspreekt?
  • Op welke wijze geef je terug wat je hoort achter wat uitgesproken wordt (zoals onderliggende gevoelens, problemen en belangen)?
  • Hoe kun je jouw inschattingen en aannames toetsen zonder de ander te verliezen?
  • Wanneer en hoe zet je jouw luistervaardigheden in in het kader van leidinggeven, klantgerichtheid, samenwerking, overtuigingskracht, et cetera?

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.