Empathisch Luisteren

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Capgemini Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Capgemini Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.442 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,1
Gemiddeld cijfer voor Empathisch Luisteren
Gebaseerd op 46 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Empathisch Luisteren

"Laura is een goede trainer. Ze heeft verstand van zaken en kan dingen goed uitleggen. Haar achtergrond als psycholoog stelt haar in staat om op bepaalde punten wat context te geven die de inhoud van de training interessanter maakte dan die anders zou zijn geweest. De faciliteiten zijn (telkens weer) buitengewoon goed." - 08-05-2019 00:00

"Laura is een goede trainer. Ze heeft verstand van zaken en kan dingen goed uitleggen. Haar achtergrond als psycholoog stelt haar in staat om… alles lezen - 08-05-2019 00:00

Startdata en plaatsen

3543 KA Utrecht
3 jun. 2019
3543 KA Utrecht
13 jun. 2019
3543 KA Utrecht
15 jul. 2019
3543 KA Utrecht
23 jul. 2019
3543 KA Utrecht
16 aug. 2019
3543 KA Utrecht
2 sep. 2019
3543 KA Utrecht
16 sep. 2019
3543 KA Utrecht
15 okt. 2019
3543 KA Utrecht
21 nov. 2019
3543 KA Utrecht
17 dec. 2019
3543 KA Utrecht
6 jan. 2020

Beschrijving

Korte beschrijving:

De training 'Empathisch Luisteren' reikt de basis gesprekstechniek aan voor situaties waarin goede communicatie met een ander (collega, partner, manager, klant) van belang is. We bespreken de invloed van de achtergrond van de gesprekspartner, de context en het gespreksdoel op het verloop van de communicatie. De training gaat uit van een standaard communicatiemodel en communicatietechniek. De techniek is gemakkelijk uitlegbaar, maar blijkt in de praktijk bijzonder weerbarstig. Met beide wordt daarom uitgebreid geoefend. De aangereikte techniek zien we als de basis voor alle andere trainingen waarin het aangaan van verbinding met een ander noodzakelijk is, bijvoorbeeld vanu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Korte beschrijving:

De training 'Empathisch Luisteren' reikt de basis gesprekstechniek aan voor situaties waarin goede communicatie met een ander (collega, partner, manager, klant) van belang is. We bespreken de invloed van de achtergrond van de gesprekspartner, de context en het gespreksdoel op het verloop van de communicatie. De training gaat uit van een standaard communicatiemodel en communicatietechniek. De techniek is gemakkelijk uitlegbaar, maar blijkt in de praktijk bijzonder weerbarstig. Met beide wordt daarom uitgebreid geoefend. De aangereikte techniek zien we als de basis voor alle andere trainingen waarin het aangaan van verbinding met een ander noodzakelijk is, bijvoorbeeld vanuit een rol als adviseur, manager, sales, business analist, coach, teamlid, teambegeleider of facilitator. Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de basistechnieken voor communicatie. Tevens heeft de deelnemer inzicht in het belang van identiteit en context op het verloop van communicatie.

Doelgroep:

De doelgroep is elke professional die zijn gespreksvaardigheden wil professionaliseren of bestendigen. De training is zowel geschikt voor de beginnende professional als voor de meer ervaren professional die zijn vaardigheden wil toetsen.

Voorvereisten:

Geen. Een verdieping van deze training wordt aangereikt in Consultancy Skills - Communiceren.

Doelstelling:

Na afloop van de training is de professional vertrouwd met de basistechnieken voor communcatie, toepasbaar in elke situatie waarbij het aangaan van een verbintenis met een ander van belang is. Tevens heeft de deelnemer inzicht in het belang van identeit en context op het verloop van communciatie.
8,1
Gemiddeld cijfer voor Empathisch Luisteren
Gebaseerd op 46 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Empathisch Luisteren

"Laura is een goede trainer. Ze heeft verstand van zaken en kan dingen goed uitleggen. Haar achtergrond als psycholoog stelt haar in staat om op bepaalde punten wat context te geven die de inhoud van de training interessanter maakte dan die anders zou zijn geweest. De faciliteiten zijn (telkens weer) buitengewoon goed." - 08-05-2019 00:00

"Laura is een goede trainer. Ze heeft verstand van zaken en kan dingen goed uitleggen. Haar achtergrond als psycholoog stelt haar in staat om… alles lezen - 08-05-2019 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Empathisch Luisteren

"Op Thijs. Ik ging met weinig enthousiasme naar deze training toe: dit was een 'verplicht nummertje' om hierna Reed 1 en 2 te kunnen doen. Daarnaast had ik vrijwel alle stof al vaker meegekregen in andere trainingen en opleidingen. Door de manier waarop Thijs de training instak en zijn enthousiasme werd het toch nog een leuke avond die voorbij vloog." - 16-04-2019 00:00

"Op Thijs. Ik ging met weinig enthousiasme naar deze training toe: dit was een 'verplicht nummertje' om hierna Reed 1 en 2 te kunnen doen. Da… alles lezen - 16-04-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Empathisch Luisteren

"In een korte tijd komt er veel voorbij en de oefeningen waren ook goed ingestoken. Het was erg leuk en we hadden een fijne groep mensen wat het nog beter maakte. " - 16-04-2019 00:00

"In een korte tijd komt er veel voorbij en de oefeningen waren ook goed ingestoken. Het was erg leuk en we hadden een fijne groep mensen wat … alles lezen - 16-04-2019 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Empathisch Luisteren

"Ik wist niet zo heel goed wat ik van de training moest verwachten, maar mede dankzij de vrij kleine groep werd het een enorm interessante training. Ik ben dan ook met een goed gevoel en een goede boodschap weer in de trein gestapt. Roland Bonsen is een enthousiaste docent, die goed de connectie met de studenten weet te maken. Ik hoop dan ook dat ik nog veel trainingen van Roland mag volgen in de toekomst." - 02-04-2019 00:00

"Ik wist niet zo heel goed wat ik van de training moest verwachten, maar mede dankzij de vrij kleine groep werd het een enorm interessante tr… alles lezen - 02-04-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Empathisch Luisteren

"- Het referentiekader van mensen helder uitgelegd, met een duidelijke opbouw en sprekende voorbeelden.
- Kundige trainer.
- Belang van de stof wordt sterk benadrukt.
- Concrete output om mee aan de slag te gaan in de praktijk.
- Slim om theorie op een klein kaartje mee te geven" - 21-03-2019 00:00

"- Het referentiekader van mensen helder uitgelegd, met een duidelijke opbouw en sprekende voorbeelden. - Kundige trainer. - Belang van de st… alles lezen - 21-03-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Empathisch Luisteren

"Het is een interessante en leuke training waarin je je geen moment verveeld. Roland geeft uitstekend les en zorgt ervoor dat iedereen zijn aandacht erbij houdt. Ook is het leuk dat je op het laatste moment een kleine reminder krijgt van de geleerde methode." - 21-03-2019 00:00

"Het is een interessante en leuke training waarin je je geen moment verveeld. Roland geeft uitstekend les en zorgt ervoor dat iedereen zijn a… alles lezen - 21-03-2019 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Empathisch Luisteren

"Goede communicatie omtrent locatiewijziging
Interessante behandelde onderwerpen (bijv identiteit) en trainingsmateriaal (boekje over communicatiestijlen)
Handige en concrete tips voor gebruik in de praktijk
Effectieve lokaalopzet (groepen van 3)
Roland vertelde duidelijk, en zorgde door zijn manier van presenteren dat hij erg prettig was om naar te luisteren, o.a:
- Leuke en relevante voorbeelden/anekdotes (ipv droge theorie)
- Luchtige opmerkingen tussendoor
- Interactie met publiek en oefeningen" - 07-03-2019 00:00

"Goede communicatie omtrent locatiewijziging Interessante behandelde onderwerpen (bijv identiteit) en trainingsmateriaal (boekje over communi… alles lezen - 07-03-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Empathisch Luisteren

"Roland vertelde leuk, hij kwam eerst met een introductie en werkte zo langzamerhand naar het punt van zijn verhaal hierdoor werd je goed het verhaal ingetrokken. De oefeningen om met je buren gesprekjes te voeren vond ik heel leerzaam, ook omdat je met collega's uit andere afdelingen en andere leeftijden te maken krijgt. " - 14-02-2019 00:00

"Roland vertelde leuk, hij kwam eerst met een introductie en werkte zo langzamerhand naar het punt van zijn verhaal hierdoor werd je goed het… alles lezen - 14-02-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Sarah Beijk
9
Empathisch Luisteren

"De trainer vertelde enorm leuk, zodat ook de theorie nog interessant was voor mij (afgestudeerd in psychologie was de theorie mij al bekend) en de oefeningen om het toe te passen waren handig." - 14-02-2019 00:00

"De trainer vertelde enorm leuk, zodat ook de theorie nog interessant was voor mij (afgestudeerd in psychologie was de theorie mij al bekend)… alles lezen - 14-02-2019 00:00

starstarstarstarstar_border
dhr. Peter van der Werf
8
Empathisch Luisteren

"de wijze waarop de docent de les heeft vorm gegeven. Docent wist goed de aandacht te blijven houden van de aanwezigen. Materiaal en opdrachten werden goed toegelicht. Docent bracht alles op een interessante manier. Geen enkel "verveel moment".
Top !" - 15-01-2019 00:00

"de wijze waarop de docent de les heeft vorm gegeven. Docent wist goed de aandacht te blijven houden van de aanwezigen. Materiaal en opdracht… alles lezen - 15-01-2019 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Empathisch Luisteren

"Ik vind het prettig dat ik in de onboarding de soft skill trainers al gezien heb bij CV workshop en intake experience. Dat verlaagt de drempel om zo`n training te gaan volgen. Doordat ik Erna al een keer gezien had, was ik er nu van overtuigd dat het een goede training zou worden en dat bleek ook waar. " - 17-10-2018 00:00

"Ik vind het prettig dat ik in de onboarding de soft skill trainers al gezien heb bij CV workshop en intake experience. Dat verlaagt de dremp… alles lezen - 17-10-2018 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Empathisch Luisteren

"De manier waarop deze training is van een groter geheel (Reed, consultancy skills etc.) Er lijkt goed over nagedacht te zijn hoe deze trainingen op elkaar aansluiten.

Als basistraining was dit een prettige opfriscursus voor me. De setting was ontspannen en had een goeie afwisseling met interactie en presentatie, theorie vs praktijk.

De academy is en blijft een hele prettige leeromgeving. Zeker kijkend naar de lesmaterialen, voorbereiding, boeken etc." - 16-10-2018 00:00

"De manier waarop deze training is van een groter geheel (Reed, consultancy skills etc.) Er lijkt goed over nagedacht te zijn hoe deze traini… alles lezen - 16-10-2018 00:00

starstarstarstarstar
Arjan Tammer
10
Empathisch Luisteren

"De training was praktisch en werd goed gegeven. Er werd ook een leuk sprekend voorbeeld gegeven van hoe mensen flexibiliteit hebben in hoe ze hun identiteit vormgeven of welke delen van hun identiteit ze benadrukken." - 27-09-2018 00:00

"De training was praktisch en werd goed gegeven. Er werd ook een leuk sprekend voorbeeld gegeven van hoe mensen flexibiliteit hebben in hoe z… alles lezen - 27-09-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Jesper Vernooij
7
Empathisch Luisteren

"Dat er ruimte is voor trainingen van deze aard. Mensen vergeten soms dat menselijkheid gewaardeerd word en dat zonder referentiekader geen mutuele beslissingen gemaakt kunnen worden. Deze training zet het referentiekader in het zonnetje en dat is belangrijk." - 18-05-2018 00:00

"Dat er ruimte is voor trainingen van deze aard. Mensen vergeten soms dat menselijkheid gewaardeerd word en dat zonder referentiekader geen m… alles lezen - 18-05-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Tjitske Jong
8
Empathisch Luisteren

"Binnen deze cursus ontstaat al gauw de mogelijkheid om nieuwe collega`s snel persoonlijk te leren kennen- daar leent het onderwerp zich voor. Bovendien faciliteerd Roland op een prettige, open en vertrouwde manier waardoor er een veilige en ontspannen omgeving ontstaat." - 07-12-2017 00:00

"Binnen deze cursus ontstaat al gauw de mogelijkheid om nieuwe collega`s snel persoonlijk te leren kennen- daar leent het onderwerp zich voor… alles lezen - 07-12-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Empathisch Luisteren

"De training zelf was, ondanks het feit dat het laat op de avond was en de meesten al een hele werkdag erop hadden zitten, goed te volgen en kon toch mijn aandacht goed vasthouden." - 12-10-2017 00:00

"De training zelf was, ondanks het feit dat het laat op de avond was en de meesten al een hele werkdag erop hadden zitten, goed te volgen en … alles lezen - 12-10-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Empathisch Luisteren

"Ondanks dat het een verplicht nummer was en ik al dergelijke trainingen had gevolgd heb ik toch een aantal nieuwe zaken geleerd. Vooral door de opdrachten te doen wordt het een nuttige training." - 23-08-2017 00:00

"Ondanks dat het een verplicht nummer was en ik al dergelijke trainingen had gevolgd heb ik toch een aantal nieuwe zaken geleerd. Vooral door… alles lezen - 23-08-2017 00:00

starstarstar_halfstar_borderstar_border
Anoniem
5
Empathisch Luisteren

"Mix van deelnemers vanuit verschillende bedrijven (niet alleen vanuit Capgemini), meer invalshoeken van hoe dat wat je leert aldaar toegepast wordt." - 30-06-2017 00:00

"Mix van deelnemers vanuit verschillende bedrijven (niet alleen vanuit Capgemini), meer invalshoeken van hoe dat wat je leert aldaar toegepas… alles lezen - 30-06-2017 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Empathisch Luisteren

"Dit lijkt me een moeilijk onderwerp om aan de man te brengen (of aan de vrouw, nou ja, misschien meer aan de man). De praktische tips en oefeningen hielpen om het onderwerp minder zweverig te maken. De trainer was erg sympathiek en ik heb een leuke avond gehad." - 27-06-2017 00:00

"Dit lijkt me een moeilijk onderwerp om aan de man te brengen (of aan de vrouw, nou ja, misschien meer aan de man). De praktische tips en oef… alles lezen - 27-06-2017 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Empathisch Luisteren

"Op het opzetten van een training over een onderwerp waarvan iedereen denkt dat ze het wel kunnen en dan TOCH nog dingen aanleren. Ik vond het een ontzettend leerzame ervaring (ik ging er met hele lage vewachtingen in) en weet nu ook waar ik in gesprekken met mensen op moet letten. Fijne opzet, ookal was de groep eigenlijk te groot. Ook goede feedback, zowel van deelnamers als de trainer." - 16-06-2017 00:00

"Op het opzetten van een training over een onderwerp waarvan iedereen denkt dat ze het wel kunnen en dan TOCH nog dingen aanleren. Ik vond he… alles lezen - 16-06-2017 00:00

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.