Telefonisch incasseren / incasso

Niveau
Totale lesduur
Startdatum en plaats
8,5
Gemiddeld cijfer voor Telefonisch incasseren / incasso
Gebaseerd op 10 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
C. Duncker
starstarstarstarstar_border
medewerker debiteurenbeheer
8
Telefonisch incasseren / incasso

"De flexibiliteit heb ik als zeer prettig ervaren. Op verzoek kon ik op zeer korte termijn terecht en had 1 op 1 cursus in 1 dag ipv 2. Intensief en praktijkgericht." - maa 30 jan 2017 15:14:10 UTC

"De flexibiliteit heb ik als zeer prettig ervaren. Op verzoek kon ik op zeer korte termijn terecht en had 1 op 1 cursus in 1 dag ipv 2. Inten… alles lezen - maa 30 jan 2017 15:14:10 UTC

Startdata en plaatsen

Noord-Holland: Van der Valk Hotel Haarlem, Toekanweg 2, 2035 LC Haarlem
1 mrt. 2017
Inschrijven
Noord Brabant: Van der Valk Hotel Eindhoven, Aalsterweg 322 5644 RL Eindhoven
8 mrt. 2017
Inschrijven
Zuid-Holland: Input Trainingcentrum, Hoefsmid 11, 2631 RH Nootdorp
15 mrt. 2017
Inschrijven

Input is flexibel en maakt trainingen op maat die perfect aansluiten bij jouw wensen, ideeën maar ook je praktijksituatie! Groepstraining, 1-op-1, in-company of op locatie .... het is allemaal mogelijk!

Ook de locatie en tijdstippen van onze training kan je vaak zelf bepalen! Neem vandaag nog contact met ons op om jouw wensen en ideeën met ons te bespreken!

Beschrijving

Telefonisch incasseren / Incasso

In de praktijk wordt vastgesteld dat het telefonisch aanmanen van debiteuren zes keer effectiever is dan het sturen van betaalherinneringen. Debiteuren dienen aan de telefoon immers een verklaring te geven voor het uitblijven van de betaling. Hun creativiteit in het vinden van uitvluchten om niet te hoeven betalen is onbegrensd. Bij het telefonisch incasseren van vorderingen is het dan ook belangrijk dat de beller communicatief sterk in zijn/haar schoenen staat en de uitvluchten assertief weet te pareren.

Onderwerpen

• Het belang van telefonisch incasseren
• Structuur van het incassogesprek
• Het bedenken en formuleren van vragen
• Soorten vragen en het belan…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Input is flexibel en maakt trainingen op maat die perfect aansluiten bij jouw wensen, ideeën maar ook je praktijksituatie! Groepstraining, 1-op-1, in-company of op locatie .... het is allemaal mogelijk!

Ook de locatie en tijdstippen van onze training kan je vaak zelf bepalen! Neem vandaag nog contact met ons op om jouw wensen en ideeën met ons te bespreken!

Telefonisch incasseren / Incasso

In de praktijk wordt vastgesteld dat het telefonisch aanmanen van debiteuren zes keer effectiever is dan het sturen van betaalherinneringen. Debiteuren dienen aan de telefoon immers een verklaring te geven voor het uitblijven van de betaling. Hun creativiteit in het vinden van uitvluchten om niet te hoeven betalen is onbegrensd. Bij het telefonisch incasseren van vorderingen is het dan ook belangrijk dat de beller communicatief sterk in zijn/haar schoenen staat en de uitvluchten assertief weet te pareren.

Onderwerpen

• Het belang van telefonisch incasseren
• Structuur van het incassogesprek
• Het bedenken en formuleren van vragen
• Soorten vragen en het belang van het verschil tussen de diverse soorten vragen
• Gespreksopbouw & vraagstellingtechnieken
• Het omgaan met klachten, smoezen en tegenwerpingen
• De smoezen top 10 en hoe daarmee om te gaan
• Vriendelijk doch stringent (aan)manen
• Liquiditeitsproblemen tijdig signaleren en op anticiperen
• Het omgaan met verschillende houdingen van debiteuren
• Het verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen doorgronden
• Betalingsafspraken maken en controleren
• Aansturen op toezeggingen en toezeggingen vastleggen
• Het omgaan met twijfel, bezwaren en desinteresse
• Resumeren van gemaakte afspraken en afsluiten

Leerdoel training Telefonisch Incasseren / Incasso

De deelnemers aan de training telefonisch incasseren leren om op een stringente doch vriendelijke manier de klant aan te zetten tot betaling en reduceren hiermee het uitstaande debiteurensaldo. Hierdoor ontstaat een verbeterde liquiditeitspositie.

Doelgroepen

De training telefonisch incassseren richt zich tot iedereen die in de praktijk betrokken is bij het telefonisch vorderen van (achterstallige) betalingen.

Trainingsprogramma en inschrijfformulier

Het volledige programma en inschrijfformulier van de training telefonisch incasseren kan je downloaden op de Input Support website.

1-op-1 training ook mogelijk!

In korte tijd veel leren met een intensieve 1-op-1 training! Neem contact op voor mogelijkheden en details!

Duur, plaats en prijs

2 dagen – Locatie: Trainingscentrum van Input Support of op locatie in Nederland.

€ 865 per persoon exclusief BTW.

Trainingen starten elke maand op de volgende locaties – neem contact op voor exacte data:

Zuid-Holland: Input Trainingcentrum, Hoefsmid 11, 2631 RH Nootdorp
Noord-Holland:  Van der Valk Hotel Haarlem, Toekanweg 2, 2035 LC Haarlem
Noord Brabant: Van der Valk Hotel Eindhoven, Aalsterweg 322 5644 RL Eindhoven
Utrecht: Van der Valk Hotel Amersfoort A1, Ruimtevaart 22, 3824 MX Amersfoort

Of contact opnemen met Input indien je graag op een andere locatie wilt gaan starten!

Bovenstaande tarieven zijn exclusief BTW en reiskosten a € 0,55 per gereden kilometer. Alle trainingsmaterialen en syllabus zijn inbegrepen. Cursisten ontvangen na afloop een certificaat.

8,5
Gemiddeld cijfer voor Telefonisch incasseren / incasso
Gebaseerd op 10 ervaringen
C. Duncker
starstarstarstarstar_border
medewerker debiteurenbeheer
8
Telefonisch incasseren / incasso

"De flexibiliteit heb ik als zeer prettig ervaren. Op verzoek kon ik op zeer korte termijn terecht en had 1 op 1 cursus in 1 dag ipv 2. Intensief en praktijkgericht." - maa 30 jan 2017 15:14:10 UTC

"De flexibiliteit heb ik als zeer prettig ervaren. Op verzoek kon ik op zeer korte termijn terecht en had 1 op 1 cursus in 1 dag ipv 2. Inten… alles lezen - maa 30 jan 2017 15:14:10 UTC

Cindy Eijben
starstarstarstarstar_border
8,2
Telefonisch incasseren / incasso

"De training heeft aan mijn verwachtingen voldaan en ik heb geleerd om een andere aanpak te gebruiken in mijn gesprekken met klanten." - maa 17 okt 2011 14:11:10 UTC

"De training heeft aan mijn verwachtingen voldaan en ik heb geleerd om een andere aanpak te gebruiken in mijn gesprekken met klanten. " - maa 17 okt 2011 14:11:10 UTC

M. Bakelaar
starstarstarstarstar_border
8
Telefonisch incasseren / incasso

"Goede tips! Training met praktijkvoorbeelden en theorie, vooral deze combinatie is zeer nuttig. Ik heb geleerd dat in de praktijk meer tact gebruiken nuttig is." - maa 17 okt 2011 14:05:09 UTC

"Goede tips! Training met praktijkvoorbeelden en theorie, vooral deze combinatie is zeer nuttig. Ik heb geleerd dat in de praktijk meer tact … alles lezen - maa 17 okt 2011 14:05:09 UTC

S. den Boer
starstarstarstarstar_border
8,2
Telefonisch incasseren / incasso

"Nuttige tips en trucs maar ik vond bepaalde dingen wat te algemeen. In de praktijk zijn bepaalde dingen toch wat ingewikkelder.

In de praktijk zijn de gegeven tips in de training zeker de moeite waard om uit te proberen." - maa 17 okt 2011 14:03:03 UTC

"Nuttige tips en trucs maar ik vond bepaalde dingen wat te algemeen. In de praktijk zijn bepaalde dingen toch wat ingewikkelder.In de praktij… alles lezen - maa 17 okt 2011 14:03:03 UTC

Maria Perez
starstarstarstarstar_half
9,2
Telefonisch incasseren / incasso

"Overzichtelijke stof en is goed en duidelijk behandeld. Ik heb geleerd dat ik klanten eerder moet benaderen m.b.t. de uitstaande vordering." - maa 17 okt 2011 14:00:40 UTC

"Overzichtelijke stof en is goed en duidelijk behandeld. Ik heb geleerd dat ik klanten eerder moet benaderen m.b.t. de uitstaande vordering. " - maa 17 okt 2011 14:00:40 UTC

Dirk Spek
starstarstarstarstar_half
9,2
Telefonisch incasseren / incasso

"Leuke open en informele training. Genoeg praktijkvoorbeelden en raakvlakken met ons bedrijf. Het lijstje met de 10 tips zijn in de praktijk zeer goed bruikbaar." - maa 17 okt 2011 13:59:13 UTC

"Leuke open en informele training. Genoeg praktijkvoorbeelden en raakvlakken met ons bedrijf. Het lijstje met de 10 tips zijn in de praktijk … alles lezen - maa 17 okt 2011 13:59:13 UTC

M. Coppen
starstarstarstarstar_border
7,6
Telefonisch incasseren / incasso

"Verhelderend, herkenbaar, duidelijk en overzichtelijk. Locatie bij ons op kantoor was minder. Ik heb geleerd dat ik mij in de toekomst minder gemakkelijk laat afschepen." - maa 17 okt 2011 13:57:02 UTC

"Verhelderend, herkenbaar, duidelijk en overzichtelijk. Locatie bij ons op kantoor was minder. Ik heb geleerd dat ik mij in de toekomst minde… alles lezen - maa 17 okt 2011 13:57:02 UTC

Charles Wubben
starstarstarstarstar_border
8,2
Telefonisch incasseren / incasso

"Een bevestiging van dingen die je eigenlijk al jaren doet op de automatische piloot. Ik zal wel in de praktijk gaan brengen dat gesprekken met debiteuren goed moeten worden afgerond." - maa 17 okt 2011 11:46:00 UTC

"Een bevestiging van dingen die je eigenlijk al jaren doet op de automatische piloot. Ik zal wel in de praktijk gaan brengen dat gesprekken m… alles lezen - maa 17 okt 2011 11:46:00 UTC

Marjolein
starstarstarstarstar
10
Telefonisch incasseren / incasso

"Zeer nuttige en praktijkgerichte training. Als zelfstandig kunstenaar had ik in het verleden nog wel eens het probleem dat een betaling wat langer bleef openstaan. Door deze training ben ik veel slimmer gaan nabellen en komt mijn geld ook veel eerder binnen. Een echte aanrader!!" - maa 06 jun 2011 13:48:03 UTC

"Zeer nuttige en praktijkgerichte training. Als zelfstandig kunstenaar had ik in het verleden nog wel eens het probleem dat een betaling wat … alles lezen - maa 06 jun 2011 13:48:03 UTC

Ralf
starstarstarstarstar_border
8
Telefonisch incasseren / incasso

"Leuke en goede training met handige tips en rollenspelen in een klein groepje, zodat iedereen voldoende aan bod komt. " - maa 03 mei 2010 23:30:59 UTC

"Leuke en goede training met handige tips en rollenspelen in een klein groepje, zodat iedereen voldoende aan bod komt. " - maa 03 mei 2010 23:30:59 UTC

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)