Klantgericht telefoneren

Niveau
Totale lesduur
Startdatum en plaats
Logo van Learnit Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Learnit Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 356 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht telefoneren
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Annette van Oudheusden
starstarstarstarstar
Annette van Oudheusden
Teammanager Klantenservice bij Bedrijfsfitness Nederland
10
Klantgericht telefoneren

"Net een (inhouse) training Klantgericht Telefoneren afgerond. Het programma was helemaal toegespitst op onze behoeften, waarvoor iedere deelnemer van tevoren een vragenlijst had ingevuld. Het geleerde kon dus direct in de praktijk toegepast worden. In combinatie met een enthousiaste, vlotte trainster, vonden wij dit een heel prettige en professionele training." - 05-06-2018 09:06

"Net een (inhouse) training Klantgericht Telefoneren afgerond. Het programma was helemaal toegespitst op onze behoeften, waarvoor iedere deel… alles lezen - 05-06-2018 09:06

Startdata en plaatsen

Groningen
23 okt. 2018 tot 24 okt. 2018
Maastricht
24 okt. 2018 tot 25 okt. 2018
Amsterdam
29 okt. 2018 tot 30 okt. 2018
Eindhoven
29 okt. 2018 tot 30 okt. 2018
Zwolle
29 okt. 2018 tot 30 okt. 2018
Breda
5 nov. 2018 tot 6 nov. 2018
Amersfoort
8 nov. 2018 tot 9 nov. 2018
Den Haag
8 nov. 2018 tot 9 nov. 2018
Rotterdam
8 nov. 2018 tot 9 nov. 2018
Alkmaar
13 nov. 2018 tot 14 nov. 2018
Den Bosch
19 nov. 2018 tot 20 nov. 2018
Groningen
19 nov. 2018 tot 20 nov. 2018
Utrecht
19 nov. 2018 tot 20 nov. 2018
Arnhem
22 nov. 2018 tot 23 nov. 2018
Amsterdam
28 nov. 2018 tot 29 nov. 2018
Heerenveen
28 nov. 2018 tot 29 nov. 2018
Zwolle
28 nov. 2018 tot 29 nov. 2018
Nijmegen
3 dec. 2018 tot 4 dec. 2018
Den Haag
10 dec. 2018 tot 11 dec. 2018
Maastricht
10 dec. 2018 tot 11 dec. 2018
Rotterdam
10 dec. 2018 tot 11 dec. 2018
Eindhoven
13 dec. 2018 tot 14 dec. 2018
Breda
18 dec. 2018 tot 19 dec. 2018
Groningen
18 dec. 2018 tot 19 dec. 2018
Utrecht
18 dec. 2018 tot 19 dec. 2018
Alkmaar
27 dec. 2018 tot 28 dec. 2018
Amersfoort
27 dec. 2018 tot 28 dec. 2018
Amsterdam
27 dec. 2018 tot 28 dec. 2018
Zwolle
27 dec. 2018 tot 28 dec. 2018
Den Bosch
2 jan. 2019 tot 3 jan. 2019
Arnhem
7 jan. 2019 tot 8 jan. 2019
Den Haag
7 jan. 2019 tot 8 jan. 2019
Rotterdam
7 jan. 2019 tot 8 jan. 2019
Heerenveen
14 jan. 2019 tot 15 jan. 2019
Groningen
17 jan. 2019 tot 18 jan. 2019
Nijmegen
17 jan. 2019 tot 18 jan. 2019
Utrecht
17 jan. 2019 tot 18 jan. 2019
Maastricht
22 jan. 2019 tot 23 jan. 2019
Amsterdam
28 jan. 2019 tot 29 jan. 2019
Eindhoven
28 jan. 2019 tot 29 jan. 2019
Zwolle
28 jan. 2019 tot 29 jan. 2019
Breda
31 jan. 2019 tot 1 feb. 2019
Amersfoort
6 feb. 2019 tot 7 feb. 2019
Den Haag
6 feb. 2019 tot 7 feb. 2019
Rotterdam
6 feb. 2019 tot 7 feb. 2019
Alkmaar
11 feb. 2019 tot 12 feb. 2019
Den Bosch
18 feb. 2019 tot 19 feb. 2019
Groningen
18 feb. 2019 tot 19 feb. 2019
Utrecht
18 feb. 2019 tot 19 feb. 2019
Arnhem
21 feb. 2019 tot 22 feb. 2019
Amsterdam
26 feb. 2019 tot 27 feb. 2019
Heerenveen
26 feb. 2019 tot 27 feb. 2019
Zwolle
26 feb. 2019 tot 27 feb. 2019
Nijmegen
4 mrt. 2019 tot 5 mrt. 2019
Den Haag
7 mrt. 2019 tot 8 mrt. 2019
Maastricht
7 mrt. 2019 tot 8 mrt. 2019
Rotterdam
7 mrt. 2019 tot 8 mrt. 2019
Eindhoven
13 mrt. 2019 tot 14 mrt. 2019
Breda
18 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019
Groningen
18 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019
Utrecht
18 mrt. 2019 tot 19 mrt. 2019
Amersfoort
25 mrt. 2019 tot 26 mrt. 2019
Alkmaar
28 mrt. 2019 tot 29 mrt. 2019
Amsterdam
28 mrt. 2019 tot 29 mrt. 2019
Zwolle
28 mrt. 2019 tot 29 mrt. 2019
Den Bosch
2 apr. 2019 tot 3 apr. 2019
Arnhem
8 apr. 2019 tot 9 apr. 2019
Den Haag
8 apr. 2019 tot 9 apr. 2019
Rotterdam
8 apr. 2019 tot 9 apr. 2019
Heerenveen
11 apr. 2019 tot 12 apr. 2019
Groningen
17 apr. 2019 tot 18 apr. 2019
Nijmegen
17 apr. 2019 tot 18 apr. 2019
Utrecht
17 apr. 2019 tot 18 apr. 2019
Maastricht
23 apr. 2019 tot 24 apr. 2019
Amsterdam
29 apr. 2019 tot 30 apr. 2019
Eindhoven
29 apr. 2019 tot 30 apr. 2019
Zwolle
29 apr. 2019 tot 30 apr. 2019
Breda
2 mei. 2019 tot 3 mei. 2019
Amersfoort
7 mei. 2019 tot 8 mei. 2019
Den Haag
7 mei. 2019 tot 8 mei. 2019
Rotterdam
7 mei. 2019 tot 8 mei. 2019
Alkmaar
13 mei. 2019 tot 14 mei. 2019
Den Bosch
16 mei. 2019 tot 17 mei. 2019
Groningen
16 mei. 2019 tot 17 mei. 2019
Utrecht
16 mei. 2019 tot 17 mei. 2019
Arnhem
22 mei. 2019 tot 23 mei. 2019
Amsterdam
27 mei. 2019 tot 28 mei. 2019
Heerenveen
27 mei. 2019 tot 28 mei. 2019
Zwolle
27 mei. 2019 tot 28 mei. 2019
Nijmegen
3 jun. 2019 tot 4 jun. 2019
Den Haag
6 jun. 2019 tot 7 jun. 2019
Maastricht
6 jun. 2019 tot 7 jun. 2019
Rotterdam
6 jun. 2019 tot 7 jun. 2019
Eindhoven
11 jun. 2019 tot 12 jun. 2019
Breda
17 jun. 2019 tot 18 jun. 2019
Groningen
17 jun. 2019 tot 18 jun. 2019
Utrecht
17 jun. 2019 tot 18 jun. 2019
Amersfoort
20 jun. 2019 tot 21 jun. 2019
Alkmaar
26 jun. 2019 tot 27 jun. 2019
Amsterdam
26 jun. 2019 tot 27 jun. 2019
Zwolle
26 jun. 2019 tot 27 jun. 2019
Den Bosch
1 jul. 2019 tot 2 jul. 2019
Arnhem
8 jul. 2019 tot 9 jul. 2019
Den Haag
8 jul. 2019 tot 9 jul. 2019
Rotterdam
8 jul. 2019 tot 9 jul. 2019
Heerenveen
11 jul. 2019 tot 12 jul. 2019

Beschrijving

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop je klanten te woord staat is van groot belang: jíj bent immers het visitekaartje van het bedrijf. De keuze van een klant om bij jouw organisatie terug te keren kan vallen en staan met de manier waarop hij of zij door jou behandeld wordt. Welke toon sla je aan? Hoe schat je de behoeftes en wensen van de klant in? En hoe reageer je wanneer aan deze wensen niet is voldaan? Wanneer deze vragen in de praktijk geen probleem (meer) voor je zijn, haal je meer voldoening uit je werk en laat je een positieve indruk achter van je organisatie.

In onze tweedaagse training Klantgericht telefoneren leer je de basisvaardigheden van telefonische …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop je klanten te woord staat is van groot belang: jíj bent immers het visitekaartje van het bedrijf. De keuze van een klant om bij jouw organisatie terug te keren kan vallen en staan met de manier waarop hij of zij door jou behandeld wordt. Welke toon sla je aan? Hoe schat je de behoeftes en wensen van de klant in? En hoe reageer je wanneer aan deze wensen niet is voldaan? Wanneer deze vragen in de praktijk geen probleem (meer) voor je zijn, haal je meer voldoening uit je werk en laat je een positieve indruk achter van je organisatie.

In onze tweedaagse training Klantgericht telefoneren leer je de basisvaardigheden van telefonische communicatie. Naast stil te staan bij de vraag wat communicatie precies inhoudt, worden effectieve vraag- en luistertechnieken behandeld. Er wordt ook uitvoerig geoefend met deze vaardigheden, zodat ze direct toepasbaar zijn in de praktijk. Het gehele telefoonproces wordt doorlopen, zodat je van opnemen tot ophangen klantgericht blijft werken.

Onderwerpen

  • Communicatietechnieken bewust en klantgericht toepassen
  • De telefoonetiquettes
  • Actief luisteren
  • Interesse tonen en sfeer creëren
  • Vragen stellen
  • Samenvattingstechnieken
  • Effectief omgaan met klachten
  • Klantgericht denken
  • Je stem goed gebruiken
  • Leren informeren en adviseren.

Resultaten

Na afloop van de training heb je:

  • duidelijkheid over de do's en don'ts van klantcontact;
  • inzicht dat eigen gedrag invloed heeft op de beleving van de klant;
  • bewustzijn van stemgebruik, non-verbaal gedrag en verbale communicatieve uitgingen, en het effect daarvan op de klant;
  • inzicht in het referentiekader van de klant (klantperspectief) en jezelf en
  • kun je de échte vraag achterhalen

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in één of meer van onderstaande punten:

  • Je voert dagelijks veel gesprekken met klanten via de telefoon (bijvoorbeeld helpdeskmedewerkers, klantenservice of planners)
  • Je hebt binnenkort een functie waarbij je veel moet telefoneren met interne/externe klanten
  • Je wil je telefonische communicatievaardigheden verbeteren
  • Je belt niet graag en wilt daar verandering in brengen
  • Je wil een positieve indruk achterlaten bij klanten waarmee je telefonisch communiceert
  • Je wil het afhandelen van klachten van klanten prettiger laten verlopen

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Learnit Training -  Leren om te groeien!

10
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht telefoneren
Gebaseerd op 1 ervaring
Annette van Oudheusden
starstarstarstarstar
Annette van Oudheusden
Teammanager Klantenservice bij Bedrijfsfitness Nederland
10
Klantgericht telefoneren

"Net een (inhouse) training Klantgericht Telefoneren afgerond. Het programma was helemaal toegespitst op onze behoeften, waarvoor iedere deelnemer van tevoren een vragenlijst had ingevuld. Het geleerde kon dus direct in de praktijk toegepast worden. In combinatie met een enthousiaste, vlotte trainster, vonden wij dit een heel prettige en professionele training." - 05-06-2018 09:06

"Net een (inhouse) training Klantgericht Telefoneren afgerond. Het programma was helemaal toegespitst op onze behoeften, waarvoor iedere deel… alles lezen - 05-06-2018 09:06

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.