Key account management

Type product
Tijdsduur

Key account management

Mercuri International
Logo van Mercuri International

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Key Account Management

Naast het “verkopen van veel”, vereist Key Account Management zowel organisatorische als operationele inzet om het goed te doen. Jouw belangrijkste relaties kunnen uitstekende resultaten opleveren, maar alleen met een robuust en gestructureerd relatiebeheerproces.

Het bereiken van excellente prestaties op het gebied van key account management is complexer en belangrijker geworden in het waarborgen van uitmuntende groei. Daarom hebben Mercuri International en de Universiteit van St. Gallen in Zwitserland hun krachten gebundeld om een complete Key Account Management methodologie te ontwikkelen, inclusief:

  • Het implementeren van een systeem voor het key account manage…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Accountmanagement, NIMA A Sales, NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.

Key Account Management

Naast het “verkopen van veel”, vereist Key Account Management zowel organisatorische als operationele inzet om het goed te doen. Jouw belangrijkste relaties kunnen uitstekende resultaten opleveren, maar alleen met een robuust en gestructureerd relatiebeheerproces.

Het bereiken van excellente prestaties op het gebied van key account management is complexer en belangrijker geworden in het waarborgen van uitmuntende groei. Daarom hebben Mercuri International en de Universiteit van St. Gallen in Zwitserland hun krachten gebundeld om een complete Key Account Management methodologie te ontwikkelen, inclusief:

  • Het implementeren van een systeem voor het key account management van jouw bedrijf
  • Corporate alignment met key-account denken
  • Het ontwikkelen van winnende strategieën en tactieken
  • Het ontwikkelen van de SMART-doelstellingen van de key account
  • Key account planning en continue meting
  • Inzicht in het “besluitvormingsteam”(DMU) van de key account
  • De behoefte aan informatiebronnen en de omzetting daarvan in
    zinvolle en toegankelijke bedrijfsinformatie
  • Key account oplossingen
  • Effectieve key account teams

Ons robuuste, uitgebreide en zeer commerciële model richt zich op business-to-business key account management in nationale, internationale en wereldwijde contexten, voor kleine, middelgrote en grote organisaties.

OPLOSSINGEN VOOR VERSCHILLENDE BEHOEFTENKANT-EN-KLAAR OF OP MAAT GEMAAKT

Door jouw behoeften in kaart te brengen, stellen we het perfecte trainingsprogramma samen waarmee je uitdagingen kunt aangaan, zowel individueel als op organisatieniveau. Verschillende trainingsonderwerpen kunnen worden gemengd en samengevoegd tot een trainingsprogramma dat duurzame verandering en groei creëert. Kies tussen verschillende gradaties van maatwerk – modulair of compleet op maat gemaakt.

Het programma

Training voor Key Account Managers

Doel van de training is om de manager te helpen een accountstrategie te ontwikkelen en te implementeren voor een strategische account, aan de hand van een praktisch model en direct toepasbare tools.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Kennis maken met het bewezen succesvolle Key Account Management model,
  • De verschillende onderdelen van een effectieve aanpak voor key accounts: strategie, oplossingen, mensen, managen en meten.
  • Analyseren van de marktontwikkelingen, de klant strategie en de DMU.
  • Maken van een SWOT analyse en een Business Opportunity Matrix
  • Opstellen van een accountplan en het ontwikkelen van de juiste oplossingen (resultaten, activiteiten, competenties).
  • Samenstellen en managen van het (interne) accountteam.
  • Meetbaar maken van het succes van accountmanagement.
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.