Motiverende gespreksvoering
Startdata en plaatsen
placeStartel (Drachten) 4 sep. 2023Toon rooster event 4 september 2023, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1 |
placeVirtual 4 sep. 2023Toon rooster event 4 september 2023, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1 |
placeStartel (Drachten) 4 dec. 2023Toon rooster event 4 december 2023, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1 |
placeVirtual 4 dec. 2023Toon rooster event 4 december 2023, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1 |
placeStartel (Drachten) 22 feb. 2024Toon rooster event 22 februari 2024, 09:00-17:00, Startel (Drachten), Dag 1 |
placeVirtual 22 feb. 2024Toon rooster event 22 februari 2024, 09:00-17:00, Virtual, Dag 1 |
Beschrijving
Startel in Drachten verzorgt al ruim 25 jaar IT opleidingen in Nederland en Belgie.
Algemene omschrijving
Hoe blijf ik in gesprek als de ander in de weerstand gaat? Hoe krijg ik mensen mee die ‘nee’ zeggen? Hoe communiceer ik met ‘lastige’ mensen? Ben jij leidinggevende en wil je jouw medewerkers motiveren? Ben je adviseur en krijg je weerstand van de klant of een collega? Of heeft een collega nét dat extra zetje nodig om te doen wat hij moet doen?
Wie je ook bent en wat je ook doet, in deze training leer je weerstand en onderstroom herkennen en leer je weerstand en onderstroom om te zetten naar een goed gesprek waarin je de ander meeneemt in jouw voorstel. En je leert technieken om de ander aan te zetten tot effectief gedrag.
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor iederee…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Startel in Drachten verzorgt al ruim 25 jaar IT opleidingen in Nederland en Belgie.
Algemene omschrijving
Hoe blijf ik in gesprek als de ander in de weerstand gaat? Hoe krijg ik mensen mee die ‘nee’ zeggen? Hoe communiceer ik met ‘lastige’ mensen? Ben jij leidinggevende en wil je jouw medewerkers motiveren? Ben je adviseur en krijg je weerstand van de klant of een collega? Of heeft een collega nét dat extra zetje nodig om te doen wat hij moet doen?
Wie je ook bent en wat je ook doet, in deze training leer je weerstand en onderstroom herkennen en leer je weerstand en onderstroom om te zetten naar een goed gesprek waarin je de ander meeneemt in jouw voorstel. En je leert technieken om de ander aan te zetten tot effectief gedrag.
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor iedereen die gesprekken voert met als doel de ander ‘mee te nemen’ in een voorstel of de ander aan te zetten tot effectief gedrag.
Leerdoelen
In deze training leer je om in gesprek te blijven, ook als de ander in de weerstand zit.
Voorkennis
Voor deze training is geen voorkennis vereist.
Onderwerpen
Deze training is een combinatie van theorie, oefeningen, opdrachten en eigen casuïstiek. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:
- Motiverende gespreksvoering, wat is het?
- Weerstand.
- De onderstroom.
- Beïnvloedingsstijlen.
- Gidsende communicatiestijl.
- Reflectieve gesprekstechnieken.
Afhankelijk van de intake kunnen de volgende onderwerpen in de training ingevoegd worden:
- Coachingsvaardigheden.
- Motivatie.
- Feedback geven.
Bovenstaand programma beschrijft de standaardonderdelen. Ter voorbereiding op de training zal de trainer contact zoeken; als je het prettig vindt kan je dan jouw leerdoelen en knelpunten bespreken. Het uiteindelijke programma kan - op basis van deze intake - enigszins aangepast worden, zodat de training aansluit op jouw leerbehoeften.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.