Training Customer journey

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
18 jan. 2022
Toon rooster
event 18 januari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
11 apr. 2022
Toon rooster
event 11 april 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
6 sep. 2022
Toon rooster
event 6 september 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
25 nov. 2022
Toon rooster
event 25 november 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Maak klantreizen inzichtelijk en bereik je doelgroep

Tussen het moment van behoefte aan en de aanschaf van een product of dienst zijn er veel interactiemomenten tussen klant en verkoper. Veel klanten vergelijken prijzen en ervaringen online en stappen eenvoudig over naar de concurrent. Hoe krijg én behoud je klanten?

Door klantreizen in kaart te brengen weet je meer over je doelgroep, waar ze zich online bevinden en hoe ze zich online gedragen. In deze training maak je kennis met tools en methodieken om data en inzichten te vergaren. Je leert hoe je deze informatie inzet om je dienstverlening te optimaliseren. Na het volgen van deze training weet jij waar je doelgroep zich bevindt en hoe je …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Customer Journey, SEO, UX / User Experience Design, Neuromarketing en Marketingstrategie.

Maak klantreizen inzichtelijk en bereik je doelgroep

Tussen het moment van behoefte aan en de aanschaf van een product of dienst zijn er veel interactiemomenten tussen klant en verkoper. Veel klanten vergelijken prijzen en ervaringen online en stappen eenvoudig over naar de concurrent. Hoe krijg én behoud je klanten?

Door klantreizen in kaart te brengen weet je meer over je doelgroep, waar ze zich online bevinden en hoe ze zich online gedragen. In deze training maak je kennis met tools en methodieken om data en inzichten te vergaren. Je leert hoe je deze informatie inzet om je dienstverlening te optimaliseren. Na het volgen van deze training weet jij waar je doelgroep zich bevindt en hoe je ze op het juiste moment bereikt.

Resultaat

  • Je weet welke online tools er zijn om je customer journey in kaart te brengen.
  • Je kunt de belangrijkste fasen onderscheiden in de customer journey.
  • Je weet het verschil tussen het koopproces (buyer journey) en het klantproces (customer journey).
  • Je weet hoe je in elke fase waarde aan de customer journey kunt toevoegen.
  • Je kent de online tools om gedrag van klanten in kaart te brengen.
  • Je weet hoe je online marketing en communicatie inzet in elke fase om de klant te bedienen.
  • Je herkent de missing links in je eigen customer journey en weet hoe je deze kunt verbeteren.

Voor wie

Deze training is voor iedereen die zich bezighoudt met of interesse heeft in customer journeys, customer experience en andere klantprocessen. De training is hands-on en praktisch en richt zich op de inzet van online middelen en tools binnen klantreizen. Basiskennis van de belangrijkste online marketing- en communicatiemiddelen is daarom een pré.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Customer journey komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • de fasen van de digital customer journey;
  • customer Journey mapping;
  • identificeren van touchpoints;
  • de kwantitatieve kant van de klantreis (data);
  • de kwalitatieve kant van de klantreis (emoties, tone-of-voice en gevoel);
  • segmentatie en personalisatie;
  • praktijkvoorbeelden van zowel B2C als B2B organisaties;
  • life events (levensgebeurtenissen) in de klantreis.

Praktisch

  • Training Customer journey is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze training is voor iedereen die zich bezighoudt met of interesse heeft in customer journeys, customer experience en andere klantprocessen. De training is hands-on en praktisch en richt zich op de inzet van online middelen en tools binnen klantreizen. Basiskennis van de belangrijkste online marketing- en communicatiemiddelen is daarom een pré.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je weet welke online tools er zijn om je customer journey in kaart te brengen.
  • Je kunt de belangrijkste fasen onderscheiden in de customer journey.
  • Je weet het verschil tussen het koopproces (buyer journey) en het klantproces (customer journey).
  • Je weet hoe je in elke fase waarde aan de customer journey kunt toevoegen.
  • Je kent de online tools om gedrag van klanten in kaart te brengen.
  • Je weet hoe je online marketing en communicatie inzet in elke fase om de klant te bedienen.
  • Je herkent de missing links in je eigen customer journey en weet hoe je deze kunt verbeteren.

Tijdens de training Customer journey komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • de fasen van de digital customer journey;
  • customer Journey mapping;
  • identificeren van touchpoints;
  • de kwantitatieve kant van de klantreis (data);
  • de kwalitatieve kant van de klantreis (emoties, tone-of-voice en gevoel);
  • segmentatie en personalisatie;
  • praktijkvoorbeelden van zowel B2C als B2B organisaties;
  • life events (levensgebeurtenissen) in de klantreis.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.