Training Webcare

Type product
Tijdsduur
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Webcare via social media kan kritisch zijn voor je reputatie: iedereen ziet hoe je bedrijf online met klanten omgaat. Waar moet goede online klantenservice aan voldoen? Hoe zorg je dat je dienstverlening via Facebook, Twitter en andere kanalen als positief ervaren wordt?

In de training Webcare bepaal je de tone of voice van je organisatie op social media: van formeel vs. informeel tot het wel of niet proactief reageren op vragen en klachten. Je ontdekt de belangrijkste do’s en don’ts, krijgt praktijkvoorbeelden en gaat oefenen met cases.

Resultaat

  • Je kent de (on)geschreven regels van webcare via social media
  • Je hebt de juiste tone of voice bepaald en weet die toe te passen
  • Je hebt inz…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Webcare via social media kan kritisch zijn voor je reputatie: iedereen ziet hoe je bedrijf online met klanten omgaat. Waar moet goede online klantenservice aan voldoen? Hoe zorg je dat je dienstverlening via Facebook, Twitter en andere kanalen als positief ervaren wordt?

In de training Webcare bepaal je de tone of voice van je organisatie op social media: van formeel vs. informeel tot het wel of niet proactief reageren op vragen en klachten. Je ontdekt de belangrijkste do’s en don’ts, krijgt praktijkvoorbeelden en gaat oefenen met cases.

Resultaat

  • Je kent de (on)geschreven regels van webcare via social media
  • Je hebt de juiste tone of voice bepaald en weet die toe te passen
  • Je hebt inzicht in de valkuilen van webcare en kunt die omzeilen
  • Je weet wat te doen bij vragen, klachten, online crises, etc.
  • Je verzorgt excellente dienstverlening via social media

Programma

Tijdens de training Webcare komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Social identiteit (kernwaarden) van je organisatie
  • Een passende tone of voice
  • Achtergrondinformatie over webcare
  • De componenten van webcare
  • De taken van een webcareteam
  • Competenties van een webcaremedewerker
  • Diverse succescases
  • Oefenen met voorbeelden (o.a. uit de praktijk van de cursisten)
  • Do’s & don’ts en praktische tips

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met klantcontact. Denk aan: marketing- en communicatieprofessionals, medewerkers klantenservice en social media managers.

Trainer(s)

Antina van der Veen is interim social media manager met als specialisatie webcare. Ze geeft leiding aan webcareteams, traint webcare medewerkers en helpt met organisaties met professionaliseringstrajecten.

Praktisch

  • ‘Webcare’ is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.