Klantgericht Communiceren

Niveau
Tijdsduur
Trainers
maaike van DortKoen Jansen
Startdatum en plaats
Logo van MEC Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 MEC Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 385 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,7
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht Communiceren
Gebaseerd op 15 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
René Heuvelmans
9
Klantgericht Communiceren

"De training Klantgericht Communiceren verzorgd door Amber Imming op 17 april 2019 is een training waar na telefonische intake terug wordt gekomen op de besproken punten. De training wordt aangepast aan de persoonlijke wensen, "maatwerk"." - 17-04-2019 13:42

"De training Klantgericht Communiceren verzorgd door Amber Imming op 17 april 2019 is een training waar na telefonische intake terug wordt ge… alles lezen - 17-04-2019 13:42

Startdata en plaatsen

Utrecht
10 sep. 2019
check_circle Startgarantie
Rotterdam
12 dec. 2019

Beschrijving

Klantgerichtheid, klantgerichte verkoop en klantgericht communiceren.

Hoe maak je van een klant een Fan? Hoe overtref ik de verwachting van de klant? Hoe herken je (verkoop) signalen van klanten?Hoe sluit ik goed aan  bij de klant?

Resultaat

Door het volgen van de training  “Klantgericht Communiceren” heeft u een bewuste,krachtige, resultaatgerichte en effectieve manier van communicatie met de klant ontwikkeld. Tevens zijn uw communicatieve vaardigheden vergroot. De deelnemer kan verdieping in het klantgesprek realiseren, signalen van de klant opvangen en proactief handelen richting de klant. De deelnemer weet om te gaan met veel voorkomende en lastige situaties.U bent in staat om aan te…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Communiceren, Accountmanagement, Contractmanagement en Klantvriendelijkheid.

Klantgerichtheid, klantgerichte verkoop en klantgericht communiceren.

Hoe maak je van een klant een Fan? Hoe overtref ik de verwachting van de klant? Hoe herken je (verkoop) signalen van klanten?Hoe sluit ik goed aan  bij de klant?

Resultaat

Door het volgen van de training  “Klantgericht Communiceren” heeft u een bewuste,krachtige, resultaatgerichte en effectieve manier van communicatie met de klant ontwikkeld. Tevens zijn uw communicatieve vaardigheden vergroot. De deelnemer kan verdieping in het klantgesprek realiseren, signalen van de klant opvangen en proactief handelen richting de klant. De deelnemer weet om te gaan met veel voorkomende en lastige situaties.U bent in staat om aan te sluiten bij de klant en de relatie met de klant te versterken. De training is gericht op de dagelijkse praktijk van de deelnemers en zorgt dat u doelgericht te werk gaat om de klantverwachting te overtreffen.

Inhoud Trainingsprogramma

  • Doel(en) – programma - persoonlijk ontwikkelplan
  • Communicatie: de basis van ieder klantgesprek
    • Verbaal en non-verbaal communiceren
    • Communicatie is interpretatie
    • De kunst van het luisteren
    • U krijgt het antwoord wat je verdient
    • Telefoonetiquette
  • Van reactief naar proactief communiceren
    • Terug naar de basis…houding versus gedrag
    • Het stellen van impact vragen
    • Kort en bondig communiceren
  • What am I here for?”
    • Persoonlijke pitch
  • Het uitgangspunt: de klant
    • Klanttypen en klantvoordelen
    • De valkuilen van een klantgesprek
    • Herkennen en inzetten van verkoopsignalen
    • Meer resultaat halen uit je (telefonische) gesprekken
    • Van klant naar Fan
  • Het klantgesprek
    • Klant interactie formule: Een goede gespreksstructuur
    • Aandacht voor de relatie
  • Communicatiestijl aanpassen op de gesprekspartner
  • Een klacht is een kans
  • Oefenen van lastige praktijksituaties
    • Bijvoorbeeld: slecht nieuwsgesprek, geen nee verkopen, omgaan met bezwaren, omgaan met emoties, omgaan met de taal van de klant, doorvragen bij klachten/vragen etc
  • Borging  & afsluiting

MEC Trainingsmethode

Onze trainingen zijn allemaal gebaseerd op het “learning by doing” principeGeen droge stof, maar herkenbare en praktische leerstof. De deelnemers kunnen de geleerde vaardigheden direct toepassen. Het uitgangspunt hierbij is dat iedere cursist zoveel mogelijk ‘netto-tijd’ aan zijn eigen ontwikkeling besteedt. Onze trainingen zijn opgebouwd vanuit de leercirkel van Kolb. Dit houdt in een programma met theoretische kader, werkvormen en reflectiemomenten. Zodoende kunnen wij zorgen voor een maximaal leerrendement.

Training met impact

Wij hechten veel waarde aan een goede voorbereiding en borging van het geleerde in de praktijk. Daarbij vinden wij de klik met deelnemer en MEC erg belangrijk. Bij MEC begint de training al in de voorbereiding!

  • Telefonische intake met deelnemers en/of leidinggevende voor inventarisatie van de leerwensen en het verzorgen van advies op maat
  • Kleine groepen met maximaal 6 deelnemers
  • Deelnemer stelt een persoonlijk ontwikkelplan op waarmee men zich optimaal committeert aan de trainingsinhoud en de opgedane kennis
  • Na de training volgt er na 2 maanden een telefonisch borging -coaching gesprek met MEC

Inbegrepen bij de investering:

  • Naslagwerken voor de deelnemers.
  • Materiaal voor de deelnemers.
  • Ervaren senior trainer.
  • Dagarrangement: parkeerplaats, zaalhuur, koffie, thee, fris, lunch en versnaperingen.

Extra mogelijkheden:

  • Afnemen van een Talenten Analyse (TMA) en terugkoppelgesprek
  • Na de training coaching on the job
  • Training kan incompany op maat verzorgd worden 1 op 1 of vanaf 3  medewerkers

Aanvullende trainingen: Acquisitie en Telefonische verkoop:

8,7
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht Communiceren
Gebaseerd op 15 ervaringen
starstarstarstarstar_half
René Heuvelmans
9
Klantgericht Communiceren

"De training Klantgericht Communiceren verzorgd door Amber Imming op 17 april 2019 is een training waar na telefonische intake terug wordt gekomen op de besproken punten. De training wordt aangepast aan de persoonlijke wensen, "maatwerk"." - 17-04-2019 13:42

"De training Klantgericht Communiceren verzorgd door Amber Imming op 17 april 2019 is een training waar na telefonische intake terug wordt ge… alles lezen - 17-04-2019 13:42

starstarstarstarstar_half
Ilse van Sinderen
9
Klantgericht Communiceren

"De training Klantgericht Communiceren verzorgd door Amber Imming op 17 april 2019 is een duidelijke en leerzame training. Ik heb erg veel geleerd en de uitleg was duidelijk en en goed aan mijn persoonlijke doelen kunnen werken." - 17-04-2019 13:40

"De training Klantgericht Communiceren verzorgd door Amber Imming op 17 april 2019 is een duidelijke en leerzame training. Ik heb erg veel ge… alles lezen - 17-04-2019 13:40

starstarstarstarstar_border
Van Dijk
8
Klantgericht Communiceren

"In deze training heb ik veel handige tips gekregen door een duidelijk verhaal. Een aantal gekregen handvatten om duidelijker te communiceren. Ik vond het een duidelijke en nuttige training met leuke praktijkoefeningen." - 03-07-2018 09:30

"In deze training heb ik veel handige tips gekregen door een duidelijk verhaal. Een aantal gekregen handvatten om duidelijker te communiceren… alles lezen - 03-07-2018 09:30

starstarstarstarstar_half
Benno Desloover
Sales Engineer
9
Klantgericht Communiceren

"De training Klantgericht Communiceren werd door de trainster Maaike van Dort op een positieve manier benaderd. Er werd aandacht gegeven aan zowel de groei van Mastex Als van de individu." - 18-12-2017 12:23

"De training Klantgericht Communiceren werd door de trainster Maaike van Dort op een positieve manier benaderd. Er werd aandacht gegeven aan … alles lezen - 18-12-2017 12:23

starstarstarstarstar_half
Peter Van Driel
Managing Director
9
Klantgericht Communiceren

"De training Klantgericht Communiceren verzorgd door de trainster Maaike van Dort was een open, praktische, leerzame en gezellige training gericht op de praktijk dit sluit goed aan op de leerdoelen van de deelnemers." - 18-12-2017 12:21

"De training Klantgericht Communiceren verzorgd door de trainster Maaike van Dort was een open, praktische, leerzame en gezellige training ge… alles lezen - 18-12-2017 12:21

starstarstarstarstar
Maikel Van Laarhoven
10
Klantgericht Communiceren

"De 1 op 1 training Klantgericht Communiceren gegeven door de trainsters Maaike van Dort was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en de communicatie was prettig. Het was een zeer leerzame training en Maaike was een erg fijne gesprekspartner." - 23-11-2017 08:23

"De 1 op 1 training Klantgericht Communiceren gegeven door de trainsters Maaike van Dort was een zeer praktische training. Ik heb veel tips g… alles lezen - 23-11-2017 08:23

starstarstarstarstar_half
Mevrouw Uit de Bulten
9
Klantgericht Communiceren

"De training heeft volledig aan mijn verwachtingen voldaan. Goede en nuttige training met veel punten die in de praktijk te gebruiken zijn. Vooral de oefengesprekken waren fijn om te doen, alles was heel duidelijk." - 26-10-2016 07:43

"De training heeft volledig aan mijn verwachtingen voldaan. Goede en nuttige training met veel punten die in de praktijk te gebruiken zijn. V… alles lezen - 26-10-2016 07:43

starstarstarstarstar_border
Christian Tepperik
8
Klantgericht Communiceren

"De training klantgericht communiceren was goed en leerzaam. Door het telefonisch bellen tijdens de training kan ik het geleerde direct toepassen in de praktijk. Daarnaast was de training goed verzorgd. " - 03-03-2016 09:21

"De training klantgericht communiceren was goed en leerzaam. Door het telefonisch bellen tijdens de training kan ik het geleerde direct toepa… alles lezen - 03-03-2016 09:21

starstarstarstarstar_half
Bart Peeten
9
Klantgericht Communiceren

"Ik vond het interactieve van de training heel nuttig.
Er werd gewerkt met een acteur waardoor we verschillende situaties konden oefenen zodat het niet enkel bij theoretische uitleg en tips bleef." - 26-11-2014 21:10

"Ik vond het interactieve van de training heel nuttig. Er werd gewerkt met een acteur waardoor we verschillende situaties konden oefenen zod… alles lezen - 26-11-2014 21:10

starstarstarstarstar_border
Henk Wagelaar
8
Klantgericht Communiceren

"Deze training vond ik zeer interessant en het was plezierig om deze te volgen. De trainers wisten de stof boeiend te brengen en zetten je vaak aan tot nadenken. De stof was leerzaam en als je ook na de cursus hiermee verder aan de slag gaat kun je er in de toekomst beslist je voordeel mee doen" - 26-11-2014 18:52

"Deze training vond ik zeer interessant en het was plezierig om deze te volgen. De trainers wisten de stof boeiend te brengen en zetten je va… alles lezen - 26-11-2014 18:52

starstarstarstarstar_border
Eddy ter Linden
8
Klantgericht Communiceren

"Nog nooit een communicatie training gevolgd. Mijn bewustzijn is hiermee wel geprikkeld. De trainers wisten de stof laagdrempelig over te brengen, waardoor het eenvoudig te volgen was. Ook het rollenspel met een acteur bevordert de realitijdzin." - 25-11-2014 22:28

"Nog nooit een communicatie training gevolgd. Mijn bewustzijn is hiermee wel geprikkeld. De trainers wisten de stof laagdrempelig over te bre… alles lezen - 25-11-2014 22:28

starstarstarstarstar_border
Guus von Scheven
kandidaat voor sync-team ICT-Automatisering
8
Klantgericht Communiceren

"Acteur Glen maakt de training levensecht en leuker. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar bij het communiceren gaan toch vaak een hoop zaken (onbedoeld) fout. Met eenvoudige middelen wordt aangegeven wat voor "fouten" we maken, wat het verband is tussen eigenschappen en hoe we succesvoller kunnen communiceren. Een hele praktische cursus met vele eye-openers." - 25-11-2014 17:44

"Acteur Glen maakt de training levensecht en leuker. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar bij het communiceren gaan toch vaak een hoo… alles lezen - 25-11-2014 17:44

starstarstarstarstar
volgers
10
Klantgericht Communiceren

"De manier van training is positief bevallen, zowel reminders als nieuwe informatie/schema's die aan de orde kwamen en je bewust maakte op bepaalde punten waar je soms helemaal niet bij stil staat." - 25-11-2014 17:23

"De manier van training is positief bevallen, zowel reminders als nieuwe informatie/schema's die aan de orde kwamen en je bewust maakte op be… alles lezen - 25-11-2014 17:23

starstarstarstarstar_border
Bas Hoff
8
Klantgericht Communiceren

"Trainers: serieus, positief ingesteld en enthousiast.
Inhoud: cursus is zorgvuldig samengesteld, goede teamopdrachten, enkele onderwerpen kende ik al.
Het niveau is goed afgestemd op de taken van de toekomstige functie.
Leuk om een acteur in te schakelen. " - 24-11-2014 18:09

"Trainers: serieus, positief ingesteld en enthousiast. Inhoud: cursus is zorgvuldig samengesteld, goede teamopdrachten, enkele onderwerpen k… alles lezen - 24-11-2014 18:09

starstarstarstarstar_half
Carlijn D'Agnolo
Marketing & Business Development Manager
9
Klantgericht Communiceren

"Onlangs heb ik deze training in Breda bijgewoond. De training voldeed aan mijn verwachtingen. Vooral de stof over hoe een prospect te beïnvloeden en overtuigen en het stukje conflicthantering spraken mij erg aan.
De trainingsvaardigheden van de trainster en faciliteiten waren uitstekend." - 19-12-2013 11:33

"Onlangs heb ik deze training in Breda bijgewoond. De training voldeed aan mijn verwachtingen. Vooral de stof over hoe een prospect te beïnvl… alles lezen - 19-12-2013 11:33

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.