Klantgericht handelen
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Resultaat
In de training Klantgericht handelen verwerft u inzicht in de succesfactoren voor een goede klantrelatie op langere termijn en uw persoonlijke stijl van klantgericht handelen. U kunt klantgerichtheid vertalen naar uw dagelijkse werkpraktijk en kunt optimaal inspelen op de wensen en behoeften van de klant. U beheerst de vaardigheden voor klantvriendelijk gedrag en het voeren van professionele klantgesprekken.
Doelgroep
Iedereen die zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren en naar een hoger niveau wil brengen.
Programma
- Competenties: resultaatgerichtheid, doorlopend verbeteren, klantgesprekken voeren, communiceren, klachten afhandelen.
- Verwachtingen, wensen en behoeften v…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Resultaat
In de training Klantgericht handelen verwerft u inzicht in de succesfactoren voor een goede klantrelatie op langere termijn en uw persoonlijke stijl van klantgericht handelen. U kunt klantgerichtheid vertalen naar uw dagelijkse werkpraktijk en kunt optimaal inspelen op de wensen en behoeften van de klant. U beheerst de vaardigheden voor klantvriendelijk gedrag en het voeren van professionele klantgesprekken.
Doelgroep
Iedereen die zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren en naar een hoger niveau wil brengen.
Programma
- Competenties: resultaatgerichtheid, doorlopend verbeteren, klantgesprekken voeren, communiceren, klachten afhandelen.
- Verwachtingen, wensen en behoeften van uw klanten.
- Kenmerken van klantgericht handelen.
- Professionele klantenservice: klantenservicenormen en klantgericht handelen.
- Communicatie met uw klanten: verbale en non-verbale vaardigheden.
- Houding en persoonlijke uitstraling naar uw klanten.
- Klantgesprekken voeren: gespreksmodel en vaardigheden.
- Omgaan met divers klantgedrag en verschillende ‘typen’ klanten.
- Terechte en onterechte klachten afhandelen.
- Assertief optreden richting klanten.
- Communicatieve vaardigheden: informatie geven, actief luisteren en vraagtechnieken, omgaan met emoties, weerstand en ‘lastig’ klantgedrag.
- Praktijksituaties en -voorbeelden.
- Persoonlijk actieplan.
Aanpak
Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin stelt u uw persoonlijke leerdoelen vast. De training is praktijkgericht en interactief. Inleidingen worden afgewisseld met opdrachten, oefeningen en praktijksimulaties. U oefent klantvaardigheden en klantgesprekken in kleine groepen, waarbij u eigen cases kunt inbrengen. Op oefeningen volgt gerichte feedback en krijgt u inzicht in uw sterke punten en uw persoonlijke ontwikkelpunten. U sluit de training af met een persoonlijk actieplan, om het geleerde in uw werkpraktijk toe te passen.
Certificaat
Na afloop van de training ontvangt u het DIMACO-certificaat.
Een training van DIMACO is interactief en resultaatgericht. U oefent in kleine groepen de sleutelvaardigheden die u in staat stellen te excelleren in uw functie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.