Effectief klachten managen

Niveau
Totale lesduur
Startdatum en plaats
8
Gemiddeld cijfer voor Effectief klachten managen
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
Aksar
starstarstarstarstar_border
8
Effectief klachten managen

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, erg leerzaam. De training is op zeer korte termijn ingepland naar de wensen van de cursist. " - vri 12 jun 2015 09:40:47 UTC

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, … alles lezen - vri 12 jun 2015 09:40:47 UTC

Startdatums en plaatsen

Den Haag
20 nov. 2017 tot 4 dec. 2017
Groningen
20 nov. 2017 tot 4 dec. 2017
Den Bosch
23 nov. 2017 tot 7 dec. 2017
Leiden
24 nov. 2017 tot 8 dec. 2017
Amsterdam
27 nov. 2017 tot 11 dec. 2017
Arnhem
27 nov. 2017 tot 11 dec. 2017
Assen
30 nov. 2017 tot 14 dec. 2017
Zwolle
30 nov. 2017 tot 14 dec. 2017
Heerenveen
4 dec. 2017 tot 18 dec. 2017
Rotterdam
4 dec. 2017 tot 18 dec. 2017
Apeldoorn
6 dec. 2017 tot 20 dec. 2017
Maastricht
11 dec. 2017 tot 27 dec. 2017
Utrecht
11 dec. 2017 tot 27 dec. 2017
Enschede
12 dec. 2017 tot 27 dec. 2017
Eindhoven
15 dec. 2017 tot 29 dec. 2017
Breda
18 dec. 2017 tot 2 jan. 2018
Apeldoorn
20 dec. 2017 tot 3 jan. 2018
Den Haag
20 dec. 2017 tot 3 jan. 2018
Nijmegen
20 dec. 2017 tot 3 jan. 2018
Zwolle
20 dec. 2017 tot 3 jan. 2018
Amersfoort
21 dec. 2017 tot 4 jan. 2018
Alkmaar
27 dec. 2017 tot 10 jan. 2018
Amsterdam
27 dec. 2017 tot 10 jan. 2018
Tilburg
27 dec. 2017 tot 10 jan. 2018
Den Bosch
2 jan. 2018 tot 16 jan. 2018
Groningen
2 jan. 2018 tot 16 jan. 2018
Rotterdam
2 jan. 2018 tot 16 jan. 2018
Arnhem
4 jan. 2018 tot 18 jan. 2018
Enschede
9 jan. 2018 tot 23 jan. 2018
Heerenveen
9 jan. 2018 tot 23 jan. 2018
Utrecht
9 jan. 2018 tot 23 jan. 2018
Maastricht
15 jan. 2018 tot 29 jan. 2018
Amsterdam
19 jan. 2018 tot 2 feb. 2018
Eindhoven
19 jan. 2018 tot 2 feb. 2018
Leiden
19 jan. 2018 tot 2 feb. 2018
Zwolle
19 jan. 2018 tot 2 feb. 2018
Breda
24 jan. 2018 tot 7 feb. 2018
Amersfoort
29 jan. 2018 tot 12 feb. 2018
Assen
29 jan. 2018 tot 12 feb. 2018
Den Haag
29 jan. 2018 tot 12 feb. 2018
Rotterdam
29 jan. 2018 tot 12 feb. 2018
Alkmaar
5 feb. 2018 tot 19 feb. 2018
Den Bosch
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Groningen
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Tilburg
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Utrecht
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Arnhem
13 feb. 2018 tot 27 feb. 2018
Amsterdam
19 feb. 2018 tot 5 mrt. 2018
Apeldoorn
19 feb. 2018 tot 5 mrt. 2018
Heerenveen
19 feb. 2018 tot 5 mrt. 2018
Zwolle
19 feb. 2018 tot 5 mrt. 2018
Maastricht
23 feb. 2018 tot 9 mrt. 2018
Den Haag
28 feb. 2018 tot 14 mrt. 2018
Eindhoven
28 feb. 2018 tot 14 mrt. 2018
Nijmegen
28 feb. 2018 tot 14 mrt. 2018
Rotterdam
28 feb. 2018 tot 14 mrt. 2018
Breda
5 mrt. 2018 tot 19 mrt. 2018
Amersfoort
12 mrt. 2018 tot 26 mrt. 2018
Enschede
12 mrt. 2018 tot 26 mrt. 2018
Groningen
12 mrt. 2018 tot 26 mrt. 2018
Utrecht
12 mrt. 2018 tot 26 mrt. 2018
Alkmaar
15 mrt. 2018 tot 29 mrt. 2018
Amsterdam
20 mrt. 2018 tot 3 apr. 2018
Den Bosch
20 mrt. 2018 tot 3 apr. 2018
Leiden
20 mrt. 2018 tot 3 apr. 2018
Zwolle
20 mrt. 2018 tot 3 apr. 2018
Arnhem
26 mrt. 2018 tot 9 apr. 2018
Assen
30 mrt. 2018 tot 13 apr. 2018
Den Haag
30 mrt. 2018 tot 13 apr. 2018
Rotterdam
30 mrt. 2018 tot 13 apr. 2018
Heerenveen
3 apr. 2018 tot 17 apr. 2018
Maastricht
4 apr. 2018 tot 18 apr. 2018
Eindhoven
9 apr. 2018 tot 23 apr. 2018
Groningen
9 apr. 2018 tot 23 apr. 2018
Tilburg
9 apr. 2018 tot 23 apr. 2018
Utrecht
9 apr. 2018 tot 23 apr. 2018
Breda
16 apr. 2018 tot 30 apr. 2018
Amersfoort
19 apr. 2018 tot 3 mei. 2018
Amsterdam
19 apr. 2018 tot 3 mei. 2018
Apeldoorn
19 apr. 2018 tot 3 mei. 2018
Zwolle
19 apr. 2018 tot 3 mei. 2018
Alkmaar
24 apr. 2018 tot 8 mei. 2018
Den Bosch
30 apr. 2018 tot 14 mei. 2018
Den Haag
30 apr. 2018 tot 14 mei. 2018
Nijmegen
30 apr. 2018 tot 14 mei. 2018
Rotterdam
30 apr. 2018 tot 14 mei. 2018
Arnhem
4 mei. 2018 tot 18 mei. 2018
Enschede
9 mei. 2018 tot 23 mei. 2018
Groningen
9 mei. 2018 tot 23 mei. 2018
Heerenveen
9 mei. 2018 tot 23 mei. 2018
Utrecht
9 mei. 2018 tot 23 mei. 2018
Maastricht
14 mei. 2018 tot 28 mei. 2018
Amsterdam
22 mei. 2018 tot 5 jun. 2018
Eindhoven
22 mei. 2018 tot 5 jun. 2018
Leiden
22 mei. 2018 tot 5 jun. 2018
Zwolle
22 mei. 2018 tot 5 jun. 2018
Breda
24 mei. 2018 tot 7 jun. 2018
Amersfoort
29 mei. 2018 tot 12 jun. 2018
Assen
29 mei. 2018 tot 12 jun. 2018
Den Haag
29 mei. 2018 tot 12 jun. 2018
Rotterdam
29 mei. 2018 tot 12 jun. 2018
Alkmaar
4 jun. 2018 tot 18 jun. 2018
Den Bosch
8 jun. 2018 tot 22 jun. 2018
Groningen
8 jun. 2018 tot 22 jun. 2018
Tilburg
8 jun. 2018 tot 22 jun. 2018
Utrecht
8 jun. 2018 tot 22 jun. 2018
Arnhem
13 jun. 2018 tot 27 jun. 2018
Amsterdam
18 jun. 2018 tot 2 jul. 2018
Apeldoorn
18 jun. 2018 tot 2 jul. 2018
Heerenveen
18 jun. 2018 tot 2 jul. 2018
Zwolle
18 jun. 2018 tot 2 jul. 2018
Maastricht
25 jun. 2018 tot 9 jul. 2018
Den Haag
28 jun. 2018 tot 12 jul. 2018
Eindhoven
28 jun. 2018 tot 12 jul. 2018
Nijmegen
28 jun. 2018 tot 12 jul. 2018
Rotterdam
28 jun. 2018 tot 12 jul. 2018
Breda
3 jul. 2018 tot 17 jul. 2018
Amersfoort
9 jul. 2018 tot 23 jul. 2018
Enschede
9 jul. 2018 tot 23 jul. 2018
Groningen
9 jul. 2018 tot 23 jul. 2018
Utrecht
9 jul. 2018 tot 23 jul. 2018
Alkmaar
13 jul. 2018 tot 27 jul. 2018
Amsterdam
18 jul. 2018 tot 1 aug. 2018
Den Bosch
18 jul. 2018 tot 1 aug. 2018
Leiden
18 jul. 2018 tot 1 aug. 2018
Zwolle
18 jul. 2018 tot 1 aug. 2018
Arnhem
23 jul. 2018 tot 6 aug. 2018
Assen
30 jul. 2018 tot 13 aug. 2018
Den Haag
30 jul. 2018 tot 13 aug. 2018
Heerenveen
30 jul. 2018 tot 13 aug. 2018
Rotterdam
30 jul. 2018 tot 13 aug. 2018
Maastricht
2 aug. 2018 tot 16 aug. 2018
Eindhoven
7 aug. 2018 tot 21 aug. 2018
Groningen
7 aug. 2018 tot 21 aug. 2018
Tilburg
7 aug. 2018 tot 21 aug. 2018
Utrecht
7 aug. 2018 tot 21 aug. 2018
Breda
13 aug. 2018 tot 27 aug. 2018

Beschrijving

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl het hand in hand gaat met productverbetering. Door een goede klachtafhandeling win je het vertrouwen van de klant en krijgt je organisatie een betere reputatie. Daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe. Luister dus kritisch naar wat je klant te vertellen heeft en probeer hem of haar tegemoet te komen.

In de training Klachtenmanagement: de waarde van klachten ga je aan de slag met verschillende praktijkvoorbeelden en leer je hoe je je op moet stellen ten opzichte van diverse ‘klagers’ (uiteenlopend van ‘agressief’ tot ‘emotioneel’). Ook leer je hoe je kunt reageren op een …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl het hand in hand gaat met productverbetering. Door een goede klachtafhandeling win je het vertrouwen van de klant en krijgt je organisatie een betere reputatie. Daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe. Luister dus kritisch naar wat je klant te vertellen heeft en probeer hem of haar tegemoet te komen.

In de training Klachtenmanagement: de waarde van klachten ga je aan de slag met verschillende praktijkvoorbeelden en leer je hoe je je op moet stellen ten opzichte van diverse ‘klagers’ (uiteenlopend van ‘agressief’ tot ‘emotioneel’). Ook leer je hoe je kunt reageren op een onterechte klacht zonder de klant te beledigen. De training bied je diverse handvatten om een efficiënt en opbouwend gesprek te voeren met je klant. Daarnaast is er volop aandacht voor het afhandelen van de klacht op lange termijn door een efficiënt klachtafhandelingsbeleid op te stellen.

Onderwerpen

  • Type klachten
  • Luistertechnieken
  • Vraagtechnieken
  • Omgaan met onredelijkheid
  • Communicatie: uitleg geven en afspraken maken
  • Grenzen aangeven
  • Klachtafhandelingsbeleid opstellen
  • Omgaan met emotie en onvrede van een klant
  • Erkennen van fouten
  • Win-win oplossingen vinden
  • Positief afsluiten van het gesprek

Lesmethodiek

In de training wisselen we af tussen concreet ervaren, experimenteren met gedrag en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat je daadwerkelijk ervaart wat het effect is van nieuw gedrag. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij je uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en je zélf de vertaalslag te laten maken. Dit zal de kans op werkelijke gedragsverandering vergroten.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die met klachten te maken hebben, zoals helpdeskmedewerkers, verkopers, medewerkers van een klachtenlijn en leidinggevenden die meer grip op de klachtenafhandeling binnen hun organisatie willen krijgen.

Maatwerk

De cursusomschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Learnit Training -  Leren om te groeien!

8
Gemiddeld cijfer voor Effectief klachten managen
Gebaseerd op 1 ervaring
Aksar
starstarstarstarstar_border
8
Effectief klachten managen

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, erg leerzaam. De training is op zeer korte termijn ingepland naar de wensen van de cursist. " - vri 12 jun 2015 09:40:47 UTC

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, … alles lezen - vri 12 jun 2015 09:40:47 UTC

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)