Effectief klachten managen

Niveau
Totale lesduur
Startdatum en plaats
8
Gemiddeld cijfer voor Effectief klachten managen
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Aksar
8
Effectief klachten managen

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, erg leerzaam. De training is op zeer korte termijn ingepland naar de wensen van de cursist. " - vri 12 jun 2015 09:40:47 UTC

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, … alles lezen - vri 12 jun 2015 09:40:47 UTC

Startdata en plaatsen

Breda
24 jan. 2018 tot 7 feb. 2018
Amersfoort
29 jan. 2018 tot 12 feb. 2018
Assen
29 jan. 2018 tot 12 feb. 2018
Den Haag
29 jan. 2018 tot 12 feb. 2018
Maastricht
29 jan. 2018 tot 19 feb. 2018
check_circle Start gegarandeerd
Rotterdam
29 jan. 2018 tot 12 feb. 2018
Alkmaar
5 feb. 2018 tot 19 feb. 2018
Arnhem
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Den Bosch
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Groningen
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Tilburg
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Utrecht
8 feb. 2018 tot 22 feb. 2018
Amsterdam
19 feb. 2018 tot 5 mrt. 2018
Apeldoorn
19 feb. 2018 tot 5 mrt. 2018
Heerenveen
19 feb. 2018 tot 5 mrt. 2018
Zwolle
19 feb. 2018 tot 5 mrt. 2018
Maastricht
23 feb. 2018 tot 9 mrt. 2018
Nijmegen
28 feb. 2018 tot 14 mrt. 2018
Den Haag
5 mrt. 2018 tot 19 mrt. 2018
Eindhoven
5 mrt. 2018 tot 19 mrt. 2018
Rotterdam
5 mrt. 2018 tot 19 mrt. 2018
Breda
12 mrt. 2018 tot 26 mrt. 2018
Enschede
12 mrt. 2018 tot 26 mrt. 2018
Amersfoort
15 mrt. 2018 tot 29 mrt. 2018
Groningen
15 mrt. 2018 tot 29 mrt. 2018
Utrecht
15 mrt. 2018 tot 29 mrt. 2018
Alkmaar
20 mrt. 2018 tot 3 apr. 2018
Leiden
20 mrt. 2018 tot 3 apr. 2018
Amsterdam
26 mrt. 2018 tot 9 apr. 2018
Den Bosch
26 mrt. 2018 tot 9 apr. 2018
Zwolle
26 mrt. 2018 tot 9 apr. 2018
Arnhem
30 mrt. 2018 tot 13 apr. 2018
Assen
30 mrt. 2018 tot 13 apr. 2018
Heerenveen
3 apr. 2018 tot 17 apr. 2018
Den Haag
4 apr. 2018 tot 18 apr. 2018
Rotterdam
4 apr. 2018 tot 18 apr. 2018
Tilburg
9 apr. 2018 tot 23 apr. 2018
Groningen
16 apr. 2018 tot 30 apr. 2018
Maastricht
16 apr. 2018 tot 30 apr. 2018
Utrecht
16 apr. 2018 tot 30 apr. 2018
Apeldoorn
19 apr. 2018 tot 3 mei. 2018
Eindhoven
19 apr. 2018 tot 3 mei. 2018
Amsterdam
24 apr. 2018 tot 8 mei. 2018
Breda
24 apr. 2018 tot 8 mei. 2018
Zwolle
24 apr. 2018 tot 8 mei. 2018
Amersfoort
30 apr. 2018 tot 14 mei. 2018
Nijmegen
30 apr. 2018 tot 14 mei. 2018
Alkmaar
4 mei. 2018 tot 18 mei. 2018
Den Haag
4 mei. 2018 tot 18 mei. 2018
Rotterdam
4 mei. 2018 tot 18 mei. 2018
Den Bosch
9 mei. 2018 tot 23 mei. 2018
Enschede
9 mei. 2018 tot 23 mei. 2018
Arnhem
14 mei. 2018 tot 28 mei. 2018
Groningen
14 mei. 2018 tot 28 mei. 2018
Utrecht
14 mei. 2018 tot 28 mei. 2018
Leiden
22 mei. 2018 tot 5 jun. 2018
Amsterdam
24 mei. 2018 tot 7 jun. 2018
Heerenveen
24 mei. 2018 tot 7 jun. 2018
Zwolle
24 mei. 2018 tot 7 jun. 2018
Assen
29 mei. 2018 tot 12 jun. 2018
Maastricht
29 mei. 2018 tot 12 jun. 2018
Den Haag
4 jun. 2018 tot 18 jun. 2018
Eindhoven
4 jun. 2018 tot 18 jun. 2018
Rotterdam
4 jun. 2018 tot 18 jun. 2018
Breda
8 jun. 2018 tot 22 jun. 2018
Tilburg
8 jun. 2018 tot 22 jun. 2018
Amersfoort
13 jun. 2018 tot 27 jun. 2018
Groningen
13 jun. 2018 tot 27 jun. 2018
Utrecht
13 jun. 2018 tot 27 jun. 2018
Alkmaar
18 jun. 2018 tot 2 jul. 2018
Apeldoorn
18 jun. 2018 tot 2 jul. 2018
Amsterdam
25 jun. 2018 tot 9 jul. 2018
Den Bosch
25 jun. 2018 tot 9 jul. 2018
Zwolle
25 jun. 2018 tot 9 jul. 2018
Arnhem
28 jun. 2018 tot 12 jul. 2018
Nijmegen
28 jun. 2018 tot 12 jul. 2018
Den Haag
3 jul. 2018 tot 17 jul. 2018
Rotterdam
3 jul. 2018 tot 17 jul. 2018
Enschede
9 jul. 2018 tot 23 jul. 2018
Heerenveen
9 jul. 2018 tot 23 jul. 2018
Groningen
13 jul. 2018 tot 27 jul. 2018
Maastricht
13 jul. 2018 tot 27 jul. 2018
Utrecht
13 jul. 2018 tot 27 jul. 2018
Eindhoven
18 jul. 2018 tot 1 aug. 2018
Leiden
18 jul. 2018 tot 1 aug. 2018
Amsterdam
23 jul. 2018 tot 6 aug. 2018
Breda
23 jul. 2018 tot 6 aug. 2018
Zwolle
23 jul. 2018 tot 6 aug. 2018
Amersfoort
30 jul. 2018 tot 13 aug. 2018
Assen
30 jul. 2018 tot 13 aug. 2018
Alkmaar
2 aug. 2018 tot 16 aug. 2018
Den Haag
2 aug. 2018 tot 16 aug. 2018
Rotterdam
2 aug. 2018 tot 16 aug. 2018
Den Bosch
7 aug. 2018 tot 21 aug. 2018
Tilburg
7 aug. 2018 tot 21 aug. 2018
Arnhem
13 aug. 2018 tot 27 aug. 2018
Groningen
13 aug. 2018 tot 27 aug. 2018
Utrecht
13 aug. 2018 tot 27 aug. 2018
Apeldoorn
17 aug. 2018 tot 31 aug. 2018
Amsterdam
22 aug. 2018 tot 5 sep. 2018
Heerenveen
22 aug. 2018 tot 5 sep. 2018
Zwolle
22 aug. 2018 tot 5 sep. 2018
Maastricht
27 aug. 2018 tot 10 sep. 2018
Nijmegen
27 aug. 2018 tot 10 sep. 2018
Den Haag
3 sep. 2018 tot 17 sep. 2018
Eindhoven
3 sep. 2018 tot 17 sep. 2018
Rotterdam
3 sep. 2018 tot 17 sep. 2018
Breda
6 sep. 2018 tot 20 sep. 2018
Enschede
6 sep. 2018 tot 20 sep. 2018
Amersfoort
11 sep. 2018 tot 25 sep. 2018
Groningen
11 sep. 2018 tot 25 sep. 2018
Utrecht
11 sep. 2018 tot 25 sep. 2018
Alkmaar
17 sep. 2018 tot 1 okt. 2018
Amsterdam
21 sep. 2018 tot 5 okt. 2018
Den Bosch
21 sep. 2018 tot 5 okt. 2018
Zwolle
21 sep. 2018 tot 5 okt. 2018
Arnhem
26 sep. 2018 tot 10 okt. 2018
Den Haag
1 okt. 2018 tot 15 okt. 2018
Rotterdam
1 okt. 2018 tot 15 okt. 2018
Heerenveen
8 okt. 2018 tot 22 okt. 2018
Groningen
11 okt. 2018 tot 25 okt. 2018
Maastricht
11 okt. 2018 tot 25 okt. 2018
Utrecht
11 okt. 2018 tot 25 okt. 2018

Beschrijving

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl het hand in hand gaat met productverbetering. Door een goede klachtafhandeling win je het vertrouwen van de klant en krijgt je organisatie een betere reputatie. Daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe. Luister dus kritisch naar wat je klant te vertellen heeft en probeer hem of haar tegemoet te komen.

In de training Klachtenmanagement: de waarde van klachten ga je aan de slag met verschillende praktijkvoorbeelden en leer je hoe je je op moet stellen ten opzichte van diverse ‘klagers’ (uiteenlopend van ‘agressief’ tot ‘emotioneel’). Ook leer je hoe je kunt reageren op een …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl het hand in hand gaat met productverbetering. Door een goede klachtafhandeling win je het vertrouwen van de klant en krijgt je organisatie een betere reputatie. Daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe. Luister dus kritisch naar wat je klant te vertellen heeft en probeer hem of haar tegemoet te komen.

In de training Klachtenmanagement: de waarde van klachten ga je aan de slag met verschillende praktijkvoorbeelden en leer je hoe je je op moet stellen ten opzichte van diverse ‘klagers’ (uiteenlopend van ‘agressief’ tot ‘emotioneel’). Ook leer je hoe je kunt reageren op een onterechte klacht zonder de klant te beledigen. De training bied je diverse handvatten om een efficiënt en opbouwend gesprek te voeren met je klant. Daarnaast is er volop aandacht voor het afhandelen van de klacht op lange termijn door een efficiënt klachtafhandelingsbeleid op te stellen.

Onderwerpen

  • Type klachten
  • Luistertechnieken
  • Vraagtechnieken
  • Omgaan met onredelijkheid
  • Communicatie: uitleg geven en afspraken maken
  • Grenzen aangeven
  • Klachtafhandelingsbeleid opstellen
  • Omgaan met emotie en onvrede van een klant
  • Erkennen van fouten
  • Win-win oplossingen vinden
  • Positief afsluiten van het gesprek

Lesmethodiek

In de training wisselen we af tussen concreet ervaren, experimenteren met gedrag en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat je daadwerkelijk ervaart wat het effect is van nieuw gedrag. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij je uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en je zélf de vertaalslag te laten maken. Dit zal de kans op werkelijke gedragsverandering vergroten.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die met klachten te maken hebben, zoals helpdeskmedewerkers, verkopers, medewerkers van een klachtenlijn en leidinggevenden die meer grip op de klachtenafhandeling binnen hun organisatie willen krijgen.

Maatwerk

De cursusomschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Learnit Training -  Leren om te groeien!

8
Gemiddeld cijfer voor Effectief klachten managen
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Aksar
8
Effectief klachten managen

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, erg leerzaam. De training is op zeer korte termijn ingepland naar de wensen van de cursist. " - vri 12 jun 2015 09:40:47 UTC

"Erg tevreden over de trainer en de training, helder en duidelijk. Goede sfeer, voldoende ruimte. Ondanks dat het maar 2 cursus dagen waren, … alles lezen - vri 12 jun 2015 09:40:47 UTC

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)